הפריזמה של מכללת תלפיות לחינוך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
התמונה באדיבות דוברות מכללת תלפיות

בהובלת ראש מערך התקשוב במכללת תלפיות ד"ר דני רמתי זכתה המכללה להפעיל את פרויקט "פריזמה" שייתן מענה ארצי של איגום משאבים, אמצעי הדרכה ובניית פלטפורמות דיגיטליות בקרב המכללות לחינוך בישראל.הדבר משתלב עם התקדמות המערך ללימודי תואר שני במגוון תחומים במכללה.
אל מול אתגרי העידן הדיגיטלי בתחום החינוך מכללת תלפיות לחינוך הייתה מהראשונות לפתח מענים טכנולוגיים. עוד לפני תקופת הקורונה הטמיעו במכללה את שילוב הכלים דיגיטליים כמקדמי למידה בקורסים הפרונטליים וקורסים ללמידה מרחוק. גם בתחום בהכשרת הסטודנטיות משולבים כלים דיגיטליים בעבודה המעשית בבתי הספר.

ההתקדמות במכללת תלפיות מגיעה בד בבד עם התפתחות משמעותית של לימודי תואר שני בחינוך במכללת תלפיות במסלולים תואר שני בחינוך לגיל הרך, ללקויות למידה ולאנגלית. סיום לימודי תואר שבני מקנים לבוגרים את ההזדמנות להשתלב בתפקידים בכירים במערכת החינוך, לשפר את מעמדם האישי ואת תנאי העסקתם במוסדות החינוך השונים אך חשוב מכך לבצע את שליחותם הערכית ולתרום לקידום מערכת ההוראה והחינוך בארץ
בימים אלו זכתה המכללה במכרז להפעלת  תכנית "פריזמה" לשיפור דרכי הוראה בסביבה הדיגיטלית. תכנית המתבצעת בשיתוף משרד החינוך, מכון מופת וישראל דיגיטלית.

בתכנית נלמדים דגמי הוראה דיגיטליים מומלצים ודרכי הטמעתם בקורסים במכללה ושימוש בכלים הדיגיטליים כמקדמי למידה חדשניים, המאפשרים למידה עצמאית, יצירת תוצרים בשיתופיות בצוותים ללא תלות בזמן ומקום, ולמידה רב תחומית עם מספר מרצים .

טריף במבי

שימו לב, התוכן באתר מוגן בזכויות יוצרים – העתקתם את התוכן ללא רשות בכתב ובפירוש מבעלי האתר והפצתם אותו ברשתות החברתיות/ ברוטר? פרט לכך שמדובר בגניבה ואתם עוברים על איסור חמור של גזל, אתם חשופים לתביעה. 

את הפרויקט שמתבצע בשיתוף המכללות ויצ"ו ירושלים ואוהלו תל חי מוביל ד"ר דני רמתי ראש מערך התקשוב הפדגוגי של מכללת תלפיות: הרעיון היה לבצע איגום משאבים והפריה הדדית בתחום החינוך. בעבר כל מכללה עבדה באופן עצמאי על פיתוח מקצועי ודרכי הטמעה ש"גזלו" שעות רבות של חשיבה והכנה של הדרכות והשתלמויות כמעט אותם התכנים. המיזם החדשני למעשה נותן מענה לכלל הפיתוח המקצועי וההדרכות הנדרשים למרצים במכללות ולדגמי הוראה מומלצים בהוראה בסביבה דיגיטלית על כל שלביו לפי תחומי דעת ומסלולי למידה. זאת במטרה שכל מרצה בכל רמת מיומנות וידע בתחום ההוראה בסביבה דיגיטלית יוכל לקבל את מענה ההדרכה שהוא זקוק לו.

אהבתם? שתפו!

כתבות נוספות

דילוג לתוכן