חודש וחצי לערעור במשפט שמעוני – דבריו של עו"ד אוחיון המייצג אותו בפרשה I ייצא זכאי?

לאחר שנדחה ושוב הוקדם הדיון בערעור של רה"ע אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, הוחלט שהדיון יתקיים בעוד חודש וחצי, בתאריך ה 24/2/2022 למניינם.

הבוקר שוחחנו עם עו"ד אשר אוחיון המלווה את שמעוני לאורך הפרשה ונשמע אופטימי לקראת הדיונים בערעור שכבר הוגש לבית המשפט העליון.

עו"ד אוחיון התבטא בנוגע לערעור ואמר: " אני חושב שכל מי שקורה את נימוקי הערעור ונימוקי הטיעון מבין שהסיכוי גבוה מאוד יש יסודות שהתיבעה היתה הצריכה להוכיח ולא הוכיחה בית המשפט התעסק המון בפרטים אבל בעיקר לא התעסק בשאלה אם התביעה הוכיחה יסודות מרכזיים הוא לא התעסק.

אנחנו מבינים שבית המשפט העליון קשה להכנס לפרטים, זה תיק שהתנהל במשך שנים עם ישיבות כמעט אין סופיות ולכן אחזנו את השור בקרניו וביקשנו מבית המשפט לראות את היער והיער ריק. כל השבילים הראשיים של היער ריקים וחסרים לחלוטין.

ממש יסודות ראשונים, אין שום שמץ ראיה, בית המשפט קובע: לא הגיוני שהוא לא יודע. בראיה של אדם מן היישוב ככה מרשיעים אדם על סמך בניית פרופיל וממנו מוציאים יחסים טובים ואומרים לא יכול להיות שלא אמרו לו? זאת הידיעה? זה יכול לעבוד בבית משפט?בוודאי שלא".

יש או אין ראיה?

 

עוד התייחס עו"ד אוחיון לפרשה ואמר: " במקום להתעסק בפרטי פרטים של כל הדברים האחרים זה מזכיר לי כתבות בעיתונים או תחקירים, בונים פרופיל לאדם ואז לפי זה שואלים אם הוא יכול לנהוג כך או לא. אולי זה טוב לטלויזיה אבל לא לבית המשפט".

לא הוכיחו אפילו שפונטה לקח ממגנזי, איך הלכו משם להרשעה על איתמר? מאיפה יש הרשעה שפונטה לקח ממגנזי? אין. יש אפס ראיות. אנחנו דנים בערעור בשאלות ממש ראשוניות מלעמלה במקרו ואוחזים את השור בקרניו ושאולים את השאלות הפשוטות. המלך הוא עירום. כשאתה נכנס לפרטים אתה יכול להכנס בקלות למה שאמרתי קודם.

הסדר צריך להיות הפוך, קודם כל השבילים הראשיים ואחרי זה להכנס לסמטאות צדדיות ובית המשפט עשה הפוך. אין שבילים ראשיים אפילו".

כמו כן אמר עו"ד אוחיון: "אנחנו אופטימיים מכיוון שמבחינה משפטית יש למאשימה רק תשובות רחוקות. מה שנעשה זה לבנות פרופיל של הנאשמים ואחרי זה סינטזה ביניהם ואחרי זה עסקו בשאלה אם זה הגיוני שנעשו פעולות מסויימות בלי ידיעת הגורמים האחרים וזה די ברור שבמשפט הפלילי מסקנות כאלה מרשיעות אין להם מקום, זה לא משפט פלילי".

"נקבעו כבר כמה דיונים קדימה, המשפט לא ייגמר בדיון אחד וזה די ברור ואנחנו ערוכים לזה. אנחנו מנתבים רק לשאלות המרכזיות ולא לפרטי פרטים וברור לי שלבית המשפט העליון אין רצון ויכולת להכנס. אני מאוד מקווה שכולם יקבלו את הגישה שלי, כי את המשפט הזה אפשר לנצח רק בכבישים הראשיים, זו דעתי ולשם אנחנו צריכים לתעל את האנגריות המשפטיות שלנו".

איתמר שמעוני לאחר פסק הדין, בצאתו מבית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: אודי דוד בן דוד

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן