ההילולא תתקיים? אחרי שהודיעו על ביטול הילולת הבאבא סאלי זצוק"ל זיע"א – במשטרה משנים עמדה כעת

לפני כשעה הודיעה משטרת ישראל על ביטול הילולת הבאבא סאלי זצוק"ל זיע"א שאמורה להתקיים ב ד' שבט בנתיבות יצ"ו.

בהודעת המשטרה הראשונית נכתב: " בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט במשטרת ישראל להוציא צו לאי קיום אסיפה בנתיבות – הילולת הבאבא סאלי זצ"ל

מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה כי השנה – התשפ"ב (2022) לא תתקיים הילולת הבאבא סאלי זצ"ל בהשתתפות הקהל הרחב ולא תותר כניסת הקהל הרחב לציון הקבר והמתחם המגודר אשר סביבו המוחזק ע"י הקרן להנצחת הבאבא סאלי זצ"ל.

הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה ובהתאם לסמכויות הקבועות בסעיף 8 לחוק הבטיחות במקומות ציבוריים, תשכ"ג – 1962 (חוק הבטיחות) ובהתאם לאמור בסע' 4א לפקודת המשטרה (נוסח חדש), תשל"א – 1971.

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחייה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם קרן הבאבא סאלי זצ"ל.

 

כתב ידו של בנו של הבאבא סאלי, הבאבא מאיר, בו הוא רושם את שמו, שם רעייתו, בניו ובנותיו במכתב אותו שיגר הבאבא מאיר זצוק"ל לאגודת חב"ד תל אביב בעת רישום שמות החסידים ושליחתו לרבי מלובביץ'

עם זאת, לאחר הזעם הרב ברשתות החברתיות פניות מאנשי תקשורת ותגובות רבות, כעת המשטרה מודיעה כי תאפשר את קיום ההילולא באם תקבל בקשה עוד היום ובתנאי שהיא תתפרס על כל שטח הרחבה הגדולה, ומהמשטרה נמסר: " בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה.
לצד זאת אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן