עדכנו את החברים והמשפחה: ההפגנות ברכבת חוזרות – כבר קניתם כרטיס נסיעה? תתכוננו – הערב זה קורה

למרות שרבים מאסו בהפגנות על מסילת הרכבת היום שוב תושבי ניצן מגיעים להפגין בסמוך למסילת הרכבבת ( ולא על המסילה כבעבר ) מה שעשוי לאלץ את רכבת ישראל לעצור את הרכבות מצפון לכיוון אשקלון כבר בתחנת אשדוד וימנע גם מקהל נוסעים אשדודי להגיע דרומה לבאר שבע באמצעות הרכבת במהלך ההפגנה.

הסיוט שרבים בעיר אשקלון סובלים ממנו נמשך, תושבי ניצן חוזרים להפגין גם הערב סמוך למסילת הרכבת בין אשדוד לאשקלון לאחר שבתום עיכובים רבים ברכבת סגרו את המפגש המסוכן בין הכביש והמסילה, דבר שאמור היה לצאת לפועל כבר לפני יותר משנה וחצי עם גמר בניית הגשר החדש באשקלון צפון.

תקופה ארוכה תושבי הדרום, על פי הערכות עשרות אלפי נוסעים מידי יום שנסעו מאשקלון לכיוון צפון עמדו בפקקים כפי שקורה גם היום, בצומת ניצנים, ומנגד תושבי ניצן טענו שסגירת הצומת תביא אותם לעשות עיקוף גדול בדרך לנסיעה צפונה ולמרות שמדובר ביישוב קטן יחסית הם החליטו לצאת למאבק שיביא להם את הפתרון.

בנתיבי ישראל וברכבת ישראל חיכו לאישור לסגור את המפגש בין מסילת הרכבת לכביש אולם עדיין לא נמצא פתרון לתושבי ניצן שלא מעוניינים להאריך את הדרך בדרכם הביתה.

אחד התושבים ששוחח עם מערכת אשקלנייעס אמר: " יש לנו ירידה מאשדוד לכיוון היישוב גם ביישובים בפזורה הבדואית. יורדים לחולות נכנסים מתחת לגשר עוד נסיעה בחולות ואז הביתה. למה זה צריך להיות ככה? מדובר ביישוב מסודר שהמדינה בנתה לנו אחרי הגירוש מגוש קטיף. אנחנו רוצים פתרון קבע ולא דרך עפר."

בינתיים נראה שגם היום תושבי שנוסעים ברכבת יצטרכו למצוא פתרון לשעות הלילה עד שיגיעו לביתם במידה והנהלת רכבת ישראל תחליט לעצור את הרכבות כבר בתחנת אשדוד.

אילוסטרציה, ההפגנה של התושבים על מסילת הרכבת בצומת ניצן. צילום ארכיון: רוניאל כהן

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן