שדרוג: לאחר שזכתה במכרז – מנהלת אגף הרווחה תהפוך למנהלת מנהל רווחה שהוקם

אגף הרווחה והשירותים החברתיים יהפוך למינהל

בראש המינהל החדש תעמוד מזל לוי לאחר שנבחרה פה אחד על ידי ועדת המכרזים; ראש העיר: "משוכנע כי הפיכת האגף למינהל תסייע בידינו לקדם יוזמות ופרויקטים נוספים לרווחת התושב תוך יצירת סטנדרט שירות ברמה הגבוהה ביותר"

לראשונה בעיריית אשקלון: החל מחודש דצמבר 2021 יהפוך אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון למינהל רווחה ושירותים חברתיים. מי שתעמוד בראשו, היא מזל לוי, שנבחרה על ידי ועדת המכרזים שנערכה לאחרונה.

לוי, נבחרה בוועדה פה אחד ותמשיך להוביל את המינהל בהתאם לדרישות התפקיד, בהם: גיבוש, התוויה וניהול המינהל בהתאם למדיניות העירייה ומשרד הרווחה; קידום רווחת התושבים, ניהול פרויקטים קהילתיים, אחריות לתפקוד תקין של שירותי הרווחה, אחריות למתן שירותים וסיוע בצורה המיטבית ועוד.

לוי, עובדת בעירייה מזה 30 שנה מתוכן, שש שנים כמנהלת האגף בהן הייתה אמונה על התפקידים הללו ביד רמה ובמקצועיות. היא בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית. בוגרת של תכניות והכשרות מתחום האומנה, המשפחה, הניהול, הגישור ואף סיימה קורס סגל מינהל בכיר למובילים בתחום הרווחה, חברה וקהילה.

המעבר למינהל, שקיבל את אישור משרד הפנים, נועד להתאים את השירותים הרווחתיים לעיר שהולכת וגדלה בשנים הקרובות ובמקביל, להנגיש את מגוון השירותים החברתיים והקהילתיים לכמה שיותר תושבים שזכאים וזקוקים להם.

מינהל רווחה ושירותים חברתיים נותן מענה בכל תחומי החיים לפרט, למשפחה ולקהילה מגילאי לידה ועד 120. זאת באמצעות מערך שירותים בקהילה: מעונות יום, מעון יום שיקומי לפעוטות, מעונות רב תכליתיים, שירותים לאנשים עם מוגבלויות, מועדוניות לילדים בסיכון, תוכניות לנוער וצעירים, יתד, להט"ב, ניצוץ ומערך מקיף של שירותים לגיל השלישי.

בשנים האחרונות, בהתאם למדיניות ראש העיר שרואה ברווחת התושב ערך חשוב ומשמעותי גדלה ההשקעה הרשותית בתחום ומערך העובדים בשירותי הרווחה גדל בהתאם. כיום יש כ-220 עובדים ועוד כ-330 עובדים באמצעות זכיינים המפעילים את השירותים בקהילה.

כמו כן, פותחו מסגרות טיפוליות חדשות: המרכז הרב תכליתי, מרכז יום לנכים קשים, מרכז יום לאוטיסטים, מרכז חוסן, מועדונים חברתיים לנכים ולבוגרים אוטיסטים, הרחבה של מועדוני מופת, קהילות תומכות ועוד, וכן שופצו ושודרגו מועדוניות, משרדי המינהל ועוד.

המבנה הארגוני החדש יהיה בהלימה לגודל הארגון, להיקף ההולך וגדל של מקבלי השירות ויאפשר כניסה של תוכניות חדשניות ומתקדמות לתמורות ולצרכים החברתיים.

ראש העיר, תומר גלאם: "עיריית אשקלון עברה מהפכה בשנים האחרונות בכל התחומים, אחד מהחשובים ביותר הוא תחום הרווחה. הקמנו מוסדות שמעולם לא היו בעיר לאוכלוסיות ייעודיות, שיפצנו מבנים קיימים, יזמנו והרחבנו תוכניות שמטרתן דאגה לרווחת התושב, מקטן ועד גדול, בעת שגרה ובעת חירום, תוך שימת דגש על שירות רגיש, מקצועי, איכותי ואמין.

אני משוכנע כי הפיכת האגף למינהל תסייע בידינו לקדם יוזמות ופרויקטים נוספים לרווחת התושב תוך יצירת סטנדרט שירות ברמה הגבוהה ביותר. אני מאחל למזל המשך הצלחה ומודה לה ולכל עובדי המינהל על עבודת הקודש שהם עושים כל יום מחדש".

מזל לוי, מנהלת מנהל הרווחה: "אני מודה להנהלת העירייה על הבעת האמון וההכרה בתחום החברתי והרווחתי כתחום מרכזי ומשמעותי הנמצא בלב העשייה העירונית, הראוי להכרה במבנה הארגוני של מנהל.

תושבי העיר זוכים לשירותי רווחה מתקדמים ופורצי דרך הנעשים במקצועיות ובאיכות שירות גבוהה הן בשגרה וביתר שאת במצבי חירום ומשבר.

העובדים הסוציאליים הם הסיירת החברתית הנמצאים בחזית העשייה ונותנים מענה מהיר, זמין ומקצועי בשעות היום, הערב ובלילות, בחגים ובמצבי חירום ביטחוניים ואחרים.

"השירות הניתן על ידי עובדי האגף ממוקד לקוח, שיטתי, איכותי, חדשני ומקצועי הניתן בשקיפות ובשיתוף מקבלי השירות ואני שמחה על כך שאנו מצליחים להיות נדבך חשוב בטיפול במצוקות חברתיות  ובשיפור איכות חייהם של תושבי העיר."

מזל לוי, צילום: סיון מטודי, דוברות עיריית אשקלון
מזל לוי, צילום: סיון מטודי, דוברות עיריית אשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן