גם הפעם יהיה נס ליהודים? דווקא בחנוכה – עיריית אשקלון מודיעה על סגירת אהלי התפילה החדשים בעיר

אחרי שבשבוע שעבר פרסמנו שבעיריית אשקלון מצפצפים על הנחיות השמיטה והבטחות שונות שניתנו מצד הנהלת העירייה לתושבים, היום החליטו בעיריית אשקלון להעלות הילוך בכל הקשור למנייני התפילה החדשים שנפתחו בתקופת הקורונה.

המניינים החדשים סייעו לרבים שלא יכלו עד כה מסיבות שונות להגיע לבתי כנסת, לבוא ולהתפלל במניין תוך עניית אמן על קדיש, ברכו, קדושה ואפילו לשמוע את קריאת התורה, חלקם אחרי שנים רבות בהן לא זכו להתפלל במניין.

עם זאת, ולמרות בעיריית אשקלון יש נציגים חרדים דתיים ומסורתיים רבים, בעירייה החליטו להלחם במניינים החדשים והיום הודיעו על סגירתם החל ממחר זאת למרות שבמועצה חברים נציגים של הרב ברדא, ש"ס ואגודת ישראל.

למרות זאת, יהודים בעיר מייחלים לנס מול הגזירה של עיריית אשקלון על אהלי התפילה החדשים, ומתפלל בשכונת נווה אילן סיפר לנו היום: " לפני כמה שבועות קיבלנו מסר שרוצים לפרק את האהל וביום שישי ראינו את המכתב ממחלקת ההנדסה, ביררו את זה מול הנהלת העירייה אבל כולם מתנערים מהאחריות לנושא.

200-300 אנשים מגיעים לשיעורים בנווה אילן לדוגמא, למרות שאין מזגנים, העיקר לשמוע שיעור תורה. ככה גם בעין הים ובשכונות נוספות ברחבי העיר. לא מובן איך הם מפרקים את זה ועוד מחר ביום הקדוש של 'זאת חנוכה'.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " כתוצאה מכך ובמטרה לשמור על בטיחות המתפללים והתושבים העירייה תפעל לפנותם החל ממחר

כידוע, במהלך השנה האחרונה יזמה עיריית אשקלון הצבה של אוהלי תפילה זמניים בשכונות העיר השונות במטרה לתת מענה לציבור המתפללים בהתאם להגבלות נגיף הקורונה.

עם תחילת עונת הגשמים, כנדרש וכנהוג, נערך בתאריך 22.11.21 מבדק בטיחות ע"י מהנדס בטיחות מוסמך מטעם העירייה. בדו"ח שהוגש עלו שלושה ליקויים כתוצאה משימוש בלתי תקין באוהלים, בהם סכנת התחשמלות עקב חיבור חשמל לא תקני; עיגון האוהל לקרקע ע"י חבלים ומוטות ברזל שמהווים סכנת בטיחות למשתמשי המרחב הציבורי וסכנת קריסה באירועי מזג אוויר.

על מנת לשמור על בטיחות התושבים ובהתאם להנחיות מבדק הבטיחות, תפעל העירייה להסרת האוהלים.

נוסיף כי העירייה, שהציבה את האוהלים, אינה ששה לפרקם, אך לנגד עיניה עומדת בטיחות התושבים בלבד.

בהתאם לזאת, פנתה העירייה מבעוד מועד לציבור המתפללים באוהלים השונים בבקשה לפנות ציוד פרטי שהוכנס לאוהל בטרם הפינוי".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן