מה שחשוב לדעת על הורדת בצקות ברגליים

קרדיט תמונה PIXABAY

בצקות ברגליים מתרחשות בסוגים שונים ונגרמות כתוצאה ממגוון גורמים, עם השפעה של נפיחות בכפות הרגליים. ברוב המקרים, בצקת מתחילה בהדרגה, אבל הופעתה עשויה להיות פתאומית. זהו מצב שכיח, אבל עשוי להוות גם סימן למצב רפואי חמור.

מאמר זה מסביר מהן בצקות, איך לזהות אותן, ואיך מתבצעת הורדת בצקות ברגליים עם טיפול יעיל במרפאה פרטית.

מה זה בצקות ברגליים?

בצקות ברגליים הן נפיחות בקרסוליים, בכפות הרגליים וברגליים, אבל הן עלולות להשפיע גם על השרירים, המעיים, הריאות, העיניים והמוח. ברוב המקרים, בצקות מתרחשות בעיקר בקרב מבוגרים ונשים הרות, אבל הן עשויות להופיע אצל כל אדם, ויש להתייעץ עם רופא מרפאה פרטית על טיפול הורדת בצקות ברגליים, עם הופעת אחד מהתסמינים הבאים ברגליים ובקרסוליים:

  • נפיחות פתאומית
  • נפיחות שאינה מוסברת
  • תסמינים נוספים, כולל קוצר נשימה, חום וכאבים.

הרופא יסייע באבחון מצבים רפואיים בסיסיים, וברוב המקרים, טיפול הורדת בצקות ברגליים בתוכנית מותאמת אישית שמבוססת על הגורמים, תסייע להקל על הנפיחות ברגליים ובקרסוליים.

טיפול הורדת בצקות ברגליים

תוכנית טיפול הורדת בצקות ברגליים במרפאה פרטית מבוסס על הגורם לבצקת. כך, למשל, משתנים הם תרופות שמסייעות להיפטר מעודפי נוזלים באמצעות הגברת קצב ייצור השתן על ידי הכליות, וסוגי תרופות שונות מובילות לתהליכי ריפוי שונים.

רופא ימליץ על תוכנית טיפול פרטנית לבצקת ברגליים, כולל המלצה על לבישת גרבי דחיסה וביצוע תרגילים ספציפיים כדי לסייע בהפחתת הנפיחות.

נפיחות רגליים וקרסוליים במהלך הריון

בתקופת ההיריון, תופעה נורמלית היא הופעת נפיחות מסוימת בכפות הרגליים והקרסוליים. הנפיחות עלולה להחמיר אם אישה עומדת על הרגליים למשך פרקי זמן ממושכים במהלך היום. אבל נפיחות פתאומית או חמורה ברגליים, בקרסוליים או בכפות הרגליים עלולה להצביע על רעלת הריון, מצב שמאופיין בלחץ דם גבוה, שעלול לאיים על בטיחות האישה וגם על העובר.

רעלת הריון חולפת לאחר הלידה, ואישה הרה צריכה להתייעץ עם רופא במרפאה פרטית על התסמינים שהיא חווה על מנת לקבוע את השיטה הטובה ביותר של הורדת בצקות ברגליים והתמודדות בריאה עם ההיריון.

מניעת בצקות ברגליים

בחלק מהמקרים, הקפדה על שינויים מסוימים באורח החיים מסייעת במניעת או הקלת נפיחות ברגליים ובקרסוליים. שינויים אלה באורח החיים כוללים:

  • בדיקה תכופה של כפות הרגליים לאיתור חבורות, חתכים ושריטות, במיוחד בקרב חולי סוכרת.
  • הקפדה על פעילות גופנית קבועה.
  • הקפדה על תזונה בריאה שמקדמת את בריאות הלב, הכליות והכבד.
  • הימנעות מספורט מגע שעלול לגרום לפציעה ברגליים ובקרסוליים.

כמה מילים לסיום על הורדת בצקות ברגליים

בצקות ברגליים מתרחשות כשנוזלים מצטברים בגוף ומובילים לנפיחות, שלעתים עשויה להיות כואבת.

קיימים מספר גורמים אפשריים לבצקות, כולל הריון, אי ספיקת לב, מחלת כבד ותרופות מסוימות, וטיפול הורדת בצקות ברגליים נקבע בהתאם לגורם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן