מזעזע: פועל מיו"ש התיידד עם בני זוג המתגוררים בבניין בו עבד ולאחר שהגיע לקשר אישי גם עם האישה החל מסכת איומים כלפיה

ההלכה היהודית מביאה מספר גדרים על מנת שאנשים לא יגררו למצבים לא רצויים מבחינות רבות ולא אחת ההקפדה על קלה כחמורה מסייעת לאנשים להשמר.

תיק מזעזע הגיע לבית המשפט השלום בעיר אשקלון, לאחר שהמשטרה עצרה פועל מיו"ש בחשד שניסה לסחוט אישה  עימה היה לו קשר מיוחד.

תחילת הסיפור כשהפועל הגיע לעבוד באחד ממיזמי תמ"א 38 והתיידד עם הזוג האשדודי, תחילה עם הבעל ותוך זמן קצר גם עם האישה.

הקשר הידידותי עם הבעל ועם האישה עבר לפסים אישיים יותר ויותר, והאישה החלה בקשר קרוב יותר עם הפועל שתיעד את המעשים והחל לסחוט אותה תוך שהוא מאיים שבמידה והיא לא תשמע לו, הוא ידאג להפיץ תמונות הנמצאות ברשותו ואף איים להרוג אותה.

לאחר דין ודברים בבית המשפט בשבוע האחרון, היום התקיים דיון נוסף בתיק שהגיע לפתח בית המשפט בפעם השניה תוך שבוע במטרה להאריך את מעצרו של הפועל החשוד בסחיטה ואיומים במסגרת הפרשה שהתרחשה בעיר אשדוד.

לקראת סוף הדיון אמר פרקליטו של החשוד: " אני מבקש לשים את הדברים בפרופורציה הנכונה, טענתי בדיון הקודם שמדובר פה בקשר רומנטי שעלה על שרטון בין המתלוננת למשיב כאן. כל מה שבית המשפט הצביע עליו אפילו דברים שנאמרו לא לפר' אני מפרשן אותם לא כפי שחבריי מפרשנים, לא מקימים את יסודות עבירת הסחיטה ואיומים, יחד עם זאת מדובר בעניין של פרשנות.

לגופם של דברים השאלה הנשאלת, מדוע חוקק חוק המעצרים במיוחד סעיף 13 ב' דווקא למקרים כאלה גם שיש חשד סביר כאשר מדובר על אדם ללא עבר פלילי, עובד בישראל כמעט 10 שנים עם אישור שהייה בישראל, אב ל-5 ילדים, התפתח קשר כזה או אחר עם בחורה ישראלית, יכול להיות בשעת כעס נאמרו דברים, בית המשפט צריך לראות האם הפעולות מחייבות המשך מעצרו, יש פה פעולות מורכבות, יחד עם זאת המסוכנות לא זועקת לשמיים, ככל ויש ראיות זה לא על אקט אלים, יכול להיות שיש תמונות שיפיץ אותם , יכול להיות שאראה לבעלך, האם יש תמונות אינטימיות שלה בטלפון? בית המשפט יכול לדעת.

גם שאמר דברים האם יכול להוציא אותם מהפה אל הפועל? האם הדברים נמצאים ביכולתו לפגוע במתלוננת? החשוד צריך להיות משוחרר בתנאים".

עוד התייחס פרקליטו של החשוד לדבריו של נציג התביעה ואמר: " חברי צודק מדובר בתושב שטחים, אבל גם בתי משפט העליון משחררים תושבי שטחים בערבויות גבוהות.

האבא של המשיב תושב שטחים שוהה בישראל עם אשרת כניסה הוא המפקח שהתכוונתי להציע אותו בדיון קודם, לצערי היום לא נמצא כאן כדי שאוכל להציגו בפני בית המשפט ולכן בשלב זה אין לי אפשרות להציע חלופה, אך אבקש כי בית המשפט יעיין ויתן החלטה מאוזנת. אם בית המשפט סבור שניתן לשחררו, אני יכול להציג את החלופה".

השופטת דורית בונדה ציינה לאחר ששמעה את טענות המשטרה ובא כוחו של החשוד כי: " לפניי בקשה שניה להארכת מעצרו של המשיב למשך  4  ימים לצרכי חקירה.

המשיב נעצר ביום 18.11.21 בחשד לביצוע עבירות של ניסיון של סחיטה באיומים, איומים והטרדה מינית.

בדיון קודם קבע בית המשפט קיומו של חשד סביר וקיומן של עילות מעצר ומצא להאריך מעצרו של המשיב עד היום.

על החלטה זו הגיש הסנגור המלומד ערר אשר נידון ביום ו' האחרון בפני בית המשפט המחוזי בב"ש ונדחה.

בפתח הדיון הוצג לפני תיק החקירה ובו דוח סודי אשר סומן מב/1 וכן מסמכים אשר סומנו דב/1 – דב/4.

כעולה מתיק החקירה, הרי שקיים חשד סביר הקושר את המשיב לעבירות המיוחסות לו.

המשיב מאשר מגע עם המתלוננת, אך טוען כי אין המדובר במגע מיני.

הוטחו בפני המשיב הודעות קוליות, כשהמשיב אישר כי אכן מדובר בהודעות אותן שלח למתלוננת, אך ביקש ליתן טעם לאותם הודעות באופן השולל קונוטציה פלילית בדבר איומים או בדבר ניסיון סחיטה באיומים.

מהמתלוננת נגבו 2 הודעות.

בהודעות המתלוננת מגוללת סיפור המעשה ובין היתר את היחסים המיניים אשר קויימו בין השניים לאחריהם ביקשה המתלוננת להפסיק את הקשר עם המשיב אך המשיב מנגד לא השלים עם החלטתה ופנה אליה בהודעות הנושאות אופי מאיים.

עוד טענה המתלוננת כי המשיב אף הודיע לה כי אם היא תתעלם ממנו הוא יהרוג אותה.

מדובר במשיב נעדר עבר פלילי, אך אינו תושב ישראל ומטבע הדברים אף קיים חשש מהימלטות מאימת הדין ומהליכי חקירה.

בעיקר על הפרק עילת מסוכנות. החקירה נמצאת בישורת האחרונה כאמור ונותרו פעולות ספורות אשר ניתנות להתבצע בפרק הזמן הקרוב.

משכך הדבר ולאור החשד הסביר הקיים ועילות המעצר שלצידו, מצאתי לאפשר הליך החקירה בעוד המשיב עצור.

יחד עם זאת ובשים לב לדברי המבקשת בפני ערכאת הערר וכן לאופי הפעולות שנותרו, לא מצאתי כל הצדקה להארכת מעצרו של המשיב למשך 4 ימים".

בסופו של הדיון הודיעה השופטת דורית בונדה מבית משפט השלום אשקלון כי מעצרו של החשוד יוארך ביממה נוספת.

חורבות אתר בנייה, צילום: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן