תושב אשקלון נתפס גונב מוצרי מזון לתינוקות בשופרסל דיל I מעצרו הוארך ב 4 ימים

מקרה חריג אירע ביום חמישי האחרון בסניף שופרסל דיל בצומת סילבר בכניסה לעיר אשקלון.

תינוקות המצטרפים למשפחה תמיד מוסיפים כיף ושמחה לבני הבית וההורים חושבים איך אפשר לפנק ולשמח אותם יותר ויותר.

עובדים ברשתות מזון וצעצועים נתקלים לא אחת באירועים של משפחות קשות יום ונעתרים לסייע להם בשמחה על מנת להביא לאושר עבור הילדים.

עם זאת, ביום חמישי האחרון, תושב העיר נתפס גונב כמות גדולה של קופסאות מזון לתינוקות בסניף שנחשב לדי גדול, ולאחר בירור קצר הוזעקה למקום המשטרה.

למרות שגניבת מוצרי תינוקות בדרך כלל מעוררת חמלה כלפי הגנבים שככל הנראה עשו את זה מתוך מצוקה ובושה בפנייה לבקשת עזרה, מסתבר שהפעם המקרה שונה לחלוטין.

עו"ד שימי ברץ המייצג את מחלקת התביעות במשטרה בתיק הנוכחי, סיפר בבית המשפט: " מדובר בחשוד שנתפס על ידי קב"ט סופר לאחר שזה גנב קופסאות רבות של מזון לתינוקות. החשוד לפי גירסתו אין לו ילדים קטנים, הגניבה מטרתה היתה למכור את המוצרים, על מנת לממן צריכת סמים על ידו.

מוצץ לתינוקות, במקרה הזה לא מדובר בנזקקים. אילוסטרציה. צילום: אשקלנייעס

עולה כי יש עוד 11 מקרים דומים נוספים בהם החשוד ביצע עבירות דומות.

חלק מהמקרים החשוד עוכב וזומן לחקירה אך לא הגיע. וחלק מהמקרים היחידה החוקרת ביקשה לחקור אותו לאחר שהבינו כי מדובר באותו חשוד.

החשוד בחקירתו מודה במיוחס לו לרבות מרבית הארועים האחרונים. חוזר על גרסתו שזה נועד למחייתו ומימון סמים. לחשוד עבר פלילי בעבירות רכוש. מכלו הנסיבות של העושה והמעשה יש להצביע על מסוכנות לציבור. גם עילת השיבוש רלוונטי.

לשאלת בית המשפט למה לא נעצר במקרים האחרים – כל מקרה לגופו. הארוע האחרון מצביע שהחשוד למרות שנתפס בפעמים רבות ושוחרר ממשיך בביצוע העבירות. כך שמדובר בהתנהגות שיטתית".

לאחר שעו"ד ברץ סיכם את דבריו וביקש מבית משפט להעתר לבקשה להארכת מעצרו של החשוד, עלה עו"ד ישי נגר, המייצג את החשוד ואמר: " אני סבור כי לא מתקיימת עילת מעצר. אי אפשר לעשות כזו הרחבה מהילכת רוסלן פרנקל. לא מדובר בצוותא חדא או תחכום.

מדובר במשיב שמשתף פעולה עם המשטרה לקח אחריות על מעשיו. אי אפשר לעלות בדרסטיות בעמדת המשטרה פתאום לעצור אותו. היה ניתן היום וזה מה שאבקש שאם בית המשפט יקבע כי קיימת עילת מעצר ניתן לאיין אותה. הוא יכול להיות במעצר בית מלא בבית אימו. יציג כתובת יחתום ערבות עצמית".

עוד הוסיף עו"ד נגר: " אם יצא יהיה עילה לעוצרו. אין להאריך את מעצרו במיוחד לאור עמדתו והמצב הראייתי. לא ניתן לטעון לשיבוש כי הוא הודה. מסוכנות ניתן לאיין. אבקש לשחרר אותו למעצר בית מלא. הוא לא יצא. אם יפר יעצר. אסכים גם להרחקה מסופר מרקטים. אמא שלו תקנה לו אוכל. אני סבור שיש להורות על שחרור של המשיב ללא תנאי. לחילופין לשחרר אותו בתנאים מגבילים".

בתום הדיון מסר השופט עידו כפכפי מבית משפט השלום אשקלון את החלטתו לפיה מעצרו של החשוד יוארך ואמר: " בפניי בקשה להארכת מעצרו של החשוד  ב- 5  ימים, לצורכי חקירה, וזאת בחשד לביצוע עבירות של גניבה.

במקרה האחרון  החשוד נתפס על ידי קב"ט שופרסל ביום 11.11.21 כאשר יוצא מהחנות עם 12 קופסאות של מזון לתינוקות כאשר מדובר בחשוד שמוכר לקב"ט שם.

בחקירתו  נחקר גם על מספר ארועים קודמים, מעיון בתיקי הפל"א שצורפו לתיק החקירה עולה כי ב- 3 החודשים האחרונים חשוד ב- 11 מקרים שונים של גניבות באופן דומה ממרכולים או מקומות אחרים.

בחקירתו מציין כי מתפרנס מהגניבה לצורך קיום וסמים.

בנסיבות אלו עולה כי המשיב עשה לעצמו דרך חיים של גניבה, ולא ניתן לקבוע בנסיבות אלו כי אין עילת מעצר. נהפוך הוא, מדובר  במי שבאופן שיטתי גונב לצורך פרנסה ובנסיבות אלו יש סכנה לרכוש הציבור באופן המצדיק מעצר.

לאור היקף הפעולות של בירור פרטים בתיקים נוספים  יש להורות על הארכת מעצרו.

יובהר כי למרות שבמקרים קודמים שוחרר, כאשר מגיע צבר כזה של ארועים, בדין פעלה המשטרה עת סבורה כי הדרך היחידה לטפל במסוכנות מהמשיב היא בעודו  עצור.

על כן אני מורה על הארת מעצרו של החשוד עד ליום 16.11.21 שעה:  13:30".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן