הפצצה של השר לשירותי דת מתן כהנא באשקלון – תוך ארבעה חודשים: יו"ר מועצה דתית והרכב מועצה חדש? ומי יהיה היו"ר החדש…?

הכניסה למועצה הדתית אשקלון, איזה רבנים יזכו לכהן כרבני העיר? צילום: אודי דוד בן דוד

השר לשירותי דת מתן כהנא שלח לפני כשלושה חודשים מכתב לעיריית אשקלון בו הוא מבקש מהעירייה לשלוח לו הרכב חברים שימונו במועצה הדתית בעיר.

בעירייה התעלמו מפנייתו של השר כהנא, כמו שנעשה בעוד מספר רשויות ברחבי הארץ וכעת קיבלו מכתב חדש ובו דרישה עם תאריך יעד להצגת הרכב למועצה הדתית בעיר, ובמידה ולא יקבל את ההרכב מהעירייה הוא יחליט על מינוי חדש של יו"ר מועצה דתית באשקלון.

גורם במשרד לשירותי דת הסביר היום למערכת אשקלנייעס: " יש אפשרות להפעיל מועצה דתית ב 2 אפשרויות, הרכב או ממונה. ההרכב הוא הדבר האידיאלי ברמה הדמוקרטית כי הוא מסמל את הרצון של הציבור במקום וכל חבר מועצה ברשות מקומית שולח נציג להרכב ואז חברי המועצה הדתית הם למעשה בבואה של המרקם הדמוגרפי של העיר.

אם לדוגמא מדובר בעיר לא דתית, אז נוכל למצוא נציגים לא דתיים, ואם מדובר בעיר חרדית אז כמעט ואין סיכוי שזה יקרה.

ראשי ערים בגדול לא רוצים למנות הרכבים וטוב להם עם ממונה מאחר והרכב מטעם המועצה מכניס אותם לתסבוכות פוליטיות כי המפלגות מבקשות את תפקיד יו"ר המועצה הדתית.

הרב יצחק ברדא ושמי פרבר היו"ר הממונה של המועצה הדתית , צילום: יח"צ יוסי לחיאני
הרב יצחק ברדא ושמי פרבר היו"ר הממונה של המועצה הדתית , צילום: יח"צ יוסי לחיאני

הגיע השר לשירותי דת, והודיע למעשה שמעתה הוא ימנה את מי שנמצאים במאגר שלו והוא לא ימשיך את המינויים הישנים במידה ולא יקבל רשימות של הרכבים עד תאריך היעד שהוא הציב.

מי שלא יעביר לנו הרכבים יקבל ממונה אחר במקום הממונה הנוכחי. השר לא מחוייב בשום צורה לממונה הנוכחי ולמעשה הוא מאלץ את הרשויות לשלוח רשימות של הרכבים".

היו"ר הנוכחי של המועצה הדתית מקבל תמיכה למעשה מש"ס ומהרב ברדא ונחשב לאהוד על שניהם, אולם בעירייה מבינים שהצגת הרכב משמעה פרידה ממנו בעיר אשקלון ולא סתם העדיפו שלא לענות למכתב הקודם של השר כהנא כי מרוצים מעבודתו במועצה הדתית בה הצליח להביא לשיפורים בתחומי העירוב, הכשרות ועוד.

גם לאחר שפורסם דו"ח המבקר על אי מינוי הרכב מועצה דתית, בעיריית אשקלון עשו הכל בכדי שלא להגיע למצב של מינוי הרכב חדש בגלל הרצון שהיו"ר הנוכחי יישאר בתפקיד וגם על מנת שלא להגיע לתסבוכת פוליטית בהרכבת הרכב המועצה הדתית ולמעשה המשיכו בכיף את תפקידו של פרבר שכעת מבינים שככל הנראה יצטרכו להפרד ממנו למרות הרצון שימשיך בתפקיד.

היו"ר הנוכחי מקבל תמיכה גם בש"ס- הרב יעקב אביטן, יו"ר המועצה שמי פרבר צילום: באדיבות הצלם

גורם המעורה בפרטים בעיר אשקלון אמר היום: " כבר מדבר על זה הרבה זמן. הכתובת היתה על הקיר, הממשלה החדשה למעשה לא מחוייבת לכל המינויים הקודמים והרכב מועצה דתית באשקלון הוא דבר מתבקש. צריך להבין שמי שיקבל את תפקיד היו"ר של המועצה הדתית יהיה ככל הנראה אחד מחברי מועצת העיר המכהנים, אחד כזה שהוא רצוי על כל המפלגות ותהיה לו תמיכה גם ובעיקר מש"ס ומהרב ברדא, הפטרון הרוחני של גלאם.

בורסת השמות אמנם גדלה עם פרסום המכתב החדש של השר כהנא, אבל די ברור מי אמור וראוי לתפקיד בעיר אשקלון ולמרות שיש כמה שרואים את עצמם כמועמדים טבעיים לתפקיד הם גם אמורים להבין שעדיף להם ולא לעשות לעצמם כאב ראש בהתמודדות על תפקיד היו"ר כשלמעשה ההפסד שלהם הוא בטוח בכמעט 100%.

היו"ר כאן באשקלון יהיה אדם שנחשב לנאמן ורצוי על שני הגורמים שציינתי וגם צריך להבין שהוא פעלתן ונמרץ ויש לו עוד מה לתרום לעיר, בטח במועצה הדתית אותה הוא ומשפחתו מכירים היטב ולא מהיום".

הכניסה למועצה הדתית אשקלון, איזה רבנים יזכו לכהן כרבני העיר? צילום: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן