יצא לכם לבדוק מי עובדי הניקיון במוסדות החינוך באשקלון? למבקר העירייה יצא וזה מה שהוא גילה

דו"ח מבקר עיריית אשקלון אריה גמליאל פורסם הבוקר ועולה ממנו תמונה מדאיגה לגבי אופן ההתקשרות של העירייה מול חברת הניקיון במוסדות החינוך באשקלון.

למרות שאנשי אגף החינוך בעיר אשקלון עושים לילות כימים על מנת לדאוג לרווחת התלמידים והנחלת ערכים וכלי למידה שילוו אותם בהמשך, מסתבר שבנקודה אחת שנבדקה על ידי מבקר העירייה יש מה לשפר למרות שדואגים לכך שהילדים יגיעו בכל יום למוסדות החינוך באוירה של כיף ליום לימודים חוויתי ומלא בתוכן.

מדו"ח המבקר עולה כי עיריית אשקלון ערכה חוזה התקשרות עם חברת הניקיון של מוסדות החינוך בעיר, אולם בשנתיים האחרונות החוזה מול החברה כלל לא הוארך.

בנוסף בביקורת שערך גמליאל מסתבר כי בבתי ספר בעיר נמצאו שניים מעובדי חברת הניקיון יחד עם בני זוג שלהם, בטענה כי בני הזוג מסייעים להם בניקוי המוסדות, זאת בלי לעבור בדיקה קודמת או תיאום מול אגף החינוך של העירייה.

עוד גילה המבקר כי מסתבר שלא הועברו שמות העובדים מראש לעירייה למרות ההוראה המפורשת שניתנה ממחלקת החינוך. בתגובה לפניית המבקר נמסר ממנהלת החינוך:" שלחתי בקשה לחברה להעביר אליי רשימה עובדים, ממתינה לקבל".

נושא נוסף שעלה בדו"ח המבקר מעיד על שעות העבודה של עובדי הניקיון במוסדות החינוך, לפיו העובדים ממשיכים את עבודתם גם מעבר לשעות המוגדרות.

ממינהל החינוך נמסר בתגובה למבקר כי " תצא הבהרה לחברת הניקיון במיידי והנושא יטופל, העובדים נדרשים לעבוד בשעות בהתאם לפעילות בית הספר".

ארון ציוד נותר פתוח ונגיש לתלמידים, מתוך דו"ח מבקר העירייה

בנוסף, לאחר שביצע בדיקה על רמת הניקיון בבתי הספר מסר מבקר העירייה המלצות לעיריית אשקלון וכתב: " מומלץ לעירייה לבצע בקרה אחר הציוד שמספק הקבלן לעובדי הניקיון במוסדות החינוך שכן על פי החוזה הקבלן צריך לספק ציוד באיכות מסוימת ונראה כי אין הוא מספק אותו אלא מוצרים זולים יותר." עוד הוא הוסיף: " מומלץ כי חומרים המסופקים על ידי העירייה למרות היותם צריכים להיות מסופקים על ידי הקבלן, ינוכו מהתשלומים להם זכאי הקבלן". ממנהל החינוך נמסר לו בתגובה: " חומרים לא מסופקים ע"י הרשות".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן