פרוייקט 500 אשקלון ימשיך? השרה זנדברג לשר האוצר: " יוזמה לאומית וערכית "

לפני כשלושה שבועות חשפנו כאן באשקלנייעס, שרשות הטבע והגנים מתכוונת להפסיק את פרוייקט 500 באשקלון והסביבה בעקבות ההחלטה שלא לתקצב את הפרוייקט.

המערכת פנתה למשרד להגנת הסביבה ומשם נמסר כי השרה מעוניינת לבדוק כיצד ניתן להאריך את הפרוייקט וכעת נודע שהיא כבר פעלה בנושא וייתכן שהפרוייקט שבין היתר נותן תעסוקה לצעירים באשקלון, אשדוד והסביבה יימשך.

נזכיר שהפרוייקט, שנוסד בימי הקורונה מסייע להביא לניקיון החופים מזיקים, אשקלון וצפונה עד פלמחים מהפסולת המושלכת לים ברצועת עזה ונפלטת לחופי האזור.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שיגרה מכתב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, בבקשה להאריך את "פרויקט 500" של רשות הטבע והגנים לעידוד תעסוקה ושמירת הטבע בישראל. זאת, לאור סיום התקציב שניתן עבור הפרויקט וסכנת סגירתו.

המשרדים הממשלתיים בעיר הקודש ירושלים ככל הנראה יעסקו בנושא גם השבוע לפני הבאת התקציב לאישור ובמכתבה ציינה השרה תמר זנדברג כי "תמיכתו של משרד האוצר הבטיחה את קיומו של פרוייקט 500 ואף הביאה להארכתו.

על אף הצלחתו, עם סוף החודש יסתיים התקצוב והפרוייקט עומד בסכנת סגירה.

מדובר ביוזמה לאומית וערכית המשלבת בין עידוד תעסוקה ושמירת הטבע, ולה חשיבות גדולה במיוחד לאור מגיפת הקורונה. התועלת הסביבתית עצומה, כמו גם התועלת הכלכלית למשק ומתן המענה למובטלים רבים".

השרה תמר זנדברג הוסיפה במכתבה כי "מגיפת הקורונה ממשיכה לתת את אותותיה, והכלכלה הישראלית רחוקה משיקום מלא. אזרחים רבים בישראל מוצאים מפלט בשטחי הטבע, אתרי המורשת והגנים הלאומיים, הדורשים טיפול שוטף, לו נותנים מענה עובדי הפרוייקט.

מדובר במענה כפול המספק תמיכה כלכלית למאות משפחות שיכנסו למעגל האבטלה אם לא יתקיים. על כן, אני פונה אליך בבקשה להאריך את הפרויקט".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין אמר: "מדובר בפרויקט חשוב שיצא לדרך בזכות עבודה טובה מאד של אנשי האוצר ובלעדיהם לא היה מתרחש. אנחנו מבינים שהשתנה המצב במשק ומכבדים את ההסכמות על בסיסן הוקם הפרויקט.

מאידך חבל לוותר על צוותים שרכשו מיומנות גבוהה במשימות החשובות מאד למדינת ישראל. נשמח להאריך את הפרויקט גם במתכונת חדשה".

ניקיון הפסולת מהחופים במסגרת פרוייקט 500

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן