שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי: יתרונות תוכנית שיקום מותאמת אישית

אירוע מוחי דורש במקרים רבים התאוששות במרכז שיקום, עם פיקוח מלא וצמוד של צוות רפואי רב תחומי. שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי מסייע בתהליך ההחלמה והריפוי, כדי לאפשר לגוף החלמה מלאה.

שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי מתבצע בהתאם לתוכנית טיפול אישית שכוללת תרגילים פרוגרסיביים אשר מיועדים לחזק את הגוף, תוך שיקום טווחי התנועה והיציבות הכללית של המטופל.

עם הזמן, המטופל יוכל לשוב לרמת הפעילות הגופנית התקינה שהייתה לו לפני האירוע המוחי, בתמיכה של טיפולים נוספים כמו ריפוי בעיסוק וטיפול של קלינאי תקשורת. זוהי המטרה הסופית של שיקום פרטי לאחר ניתוח, בתוכנית שמבוססת על חומרת האירוע המוחי וצרכי המטופל.

יתרונות שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי

שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי כולל מספר יתרונות, כמו למשל:

  • סיוע בתפקוד מחזור הדם למניעת קרישי דם.
  • יציבה, שיווי משקל וקואורדינציה, ושיפור המוטוריקה.
  • ניתוח והדרכה בהליכה.
  • הדרכה לטיפול עצמי.
  • טכניקות לשיפור הדיבור.
  • הדרכה לביצוע תרגילים בבית.
  • שליטה וטיפול בכאבים.
  • שיפור הגמישות
  • הפחתת הסיכון לאירוע מוחי חוזר.

ריפוי נכון וזמן החלמה מהיר

לאחר הניתוח, תוכנית שיקום מותאמת אישית מסייעת להחלמה ראויה של הגוף, באמצעות שיקום מחדש של התנועות ותפקוד המפרקים, אימון השרירים ושיפור הדיבור והתפקוד המוחי. יתרון נוסף הוא זמן החלמה מהיר.

אירוע מוחי עלול להשפיע באופן חמור על תפקוד הגוף והמוח, אבל אם מתחילים את תקופת השיקום סמוך להתרחשות האירוע, זמן ההחלמה עשוי להיות מהיר ויעיל יותר.

השבת הניידות

אירוע מוחי דורש תוכנית שיקום במרכז שיקום פרטי עם תוכנית טיפול מותאמת אישית כדי לסייע בהשבת הניידות, התפקוד, הדיבור והחשיבה, החל מתנועה רגילה ועד תפקוד תקין במשימות היומיום, כולל פעילויות מאתגרות יותר מבחינה גופנית, כגון פעילות ספורט.

השתתפות המטופל

מטופלים שמשתתפים באופן פעיל בתהליך ההחלמה שלהם משיגים תוצאות וחוויות התאוששות טובות יותר בהשוואה למטופלים שנשארים בביתם ואין להם את התמיכה של צוות רפואי רב תחומי, כמו במרכז החלמה שמספק שירותי שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי.

הצוות הרב תחומי מתאים למטופלים תוכניות טיפולים מותאמות אישית ומנחה את המטופלים ובני משפחתם לשמירה על רמת הבריאות התקינה גם לאחר תקופת השיקום, וגם להגביר יותר את הבריאות עם השיבה לחיים השגרתיים.

תקופת ההתאוששות

חשוב לזכור שתקופת ההתאוששות המתאימה משתנה בין המטופלים וחומרת האירוע המוחי שעברו, ויתכן שהזמן הדרוש להחלמה מלאה ייקח בין מספר שבועות לשנה. מסיבה זו, חשוב שבני המשפחה יתייעצו עם הרופא הראשי של מרכז שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי על מנת להבין למה ניתן לצפות מבחינת זמן ההחלמה.

הידיעה למה ניתן לצפות מסייעת לבני המשפחה ולמטופלים להתכונן נפשית ופיזית לקראת העתיד. למרות שמסגרת הזמן היא שיקול שחשוב לקחת בחשבון, שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי תמיד שווה את הזמן הדרוש על מנת לשמור ולשפר את בריאותו הכללית של המטופל, הן כעת והן בעתיד.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן