שר המשפטים מקדם רפורמה לייעול והקלה בהליכים משפטיים לקביעת מזונות ילדים בהליכי גירושין

הורים בפירוד חווים כיום חוסר וודאות משמעותי באשר לגובה המזונות של ילדיהם ולאופן שבו הוא צריך להתחלק בין ההורים. המדובר בבעיה משמעותית מאוד המעסיקה הורים רבים הנמצאים בהליכי פירוד וגירושין, והמביאה לקשיים ומתיחות רבה בין בני הזוג הנפרדים.

במצב הנוכחי כיום פונים בני זוג הנמצאים בהליך גירושין לבתי המשפט כדי להכריע בשאלות של גובה התמיכה הכלכלית בילדים והסכום שיוטל על כל הורה. כיום, כל תיק נבחן באופן פרטני על ידי בתי המשפט ונקבעות קביעות שונות ולא תמיד אחידות בתיקים המתנהלים בבתי המשפט. טבעו של התהליך בין בני הזוג וחוסר הוודאות בנוגע לפסיקות בתי המשפט מובילים פעמים רבות להגברת החיכוך והאמוציות הכרוכים בהליך הגירושין. בתי המשפט עמוסים בפניות בנושא מזונות, ובהעדר בהירות וודאות באשר לסכום ולאופן החלוקה, נוצר חוסר אחידות ובמקרים מסוימים אף סתירות בין פסיקות שונות וערכאות שונות של בית המשפט.

הנושא של הסדרת נושא המזונות עלה בשנים האחרונות על סדר היום הציבורי בעקבות ועדות ציבוריות שקמו בנושא ופסקי דין תקדימיים של בית המשפט, ובפרט של בית המשפט העליון. עם זאת, נושא המזונות לא הוסדר עד היום בחקיקה היוצרת וודאות ומתווה עקרונות מנחים לשאלות שבמחלוקת.

מחלקת יעוץ וחקיקה (משפט ציבורי חוקתי) הובילה בשנים האחרונות עבודת מטה להסדרת תחום המזונות, ואולם לנוכח האינטרסים השונים הנדרשים לאיזון ומורכבות הסוגיות שעומדות על הפרק, הנושא טרם הוסדר. כעת, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער הנחה את מנכ"ל המשרד, ערן דוידי, לקדם את המאמצים להשלמת ההמלצות בנושא. עבודת המטה החלה ובמחלקת ייעוץ וחקיקה שוקדים כעת על כינוס ההמלצות והבאתן לקו הגמר.

מנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי: "גורמי המקצוע במשרד המשפטים יפעלו להביא בחודשים הקרובים המלצה לשר המשפטים, שתקל על זוגות רבים במדינת ישראל הנמצאים בהליכי גירושין. ההליכים המשפטיים איתם מתמודדים זוגות בפירוד מקשים עליהם עוד יותר בזמן משפחתי הסבוך גם כך. המדיניות שתובא להכרעת השר תתבסס על עקרונות של טובת הילד, צמצום חיכוך בין ההורים והפחתת העומס על בתי המשפט".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן