ניסיון החיסול בברנע – המשטרה היתה במקום והזהירה את הנוכחים?

ניסיון החיסול בברנע במוצאי שבת קודש בשבוע שעבר, תפס את המשטרה כשהיא כבר מוכנה וערוכה לכל תרחיש אפשרי של ירי ומטענים, לאחר תקופה ארוכה של תרגול והיערכות לשחרורם של שני מנהיגי ארגוני הפשע הגדולים באזור טרם כניסתם לכלא.

במשטרה כבר היו מי שאמרו שיש שחקנים חדשים בזירה והשחרורים עשויים להצית את האזור כולו שכן כל אחד ירצה להחזיר לעצמו את השליטה המוחלטת באזור, לצד יריבות עבר ביניהם ולעומת זאת יצטרכו להתמודד גם מול ארגונים חדשים שקמו בזירה ומכנופיות של עבריינים הפכו לארגון פשע לכל דבר, עם אנשים שמנהלים את הפן הכלכלי, אחרים שדואגים לקוי שליטה בסחר בסמים ועוד.

הירי במוצש"ק בשבוע שעבר כאמור תפס את המשטרה כשהיא מוכנה ומה שנאמר היום בבית המשפט, ממחיש עד כמה המשטרה יודעת כמעט כל צעד ותכנון בארגוני הפשיעה השונים, החדשים והישנים ומנסה פרט לשמירה על שלום הציבור, לשמור גם על חיי חברי הארגונים ביריבות ביניהם וביריבות בתוך הארגונים עצמם.

בית משפט השלום אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

דוגמא אחת לכך ניתן לראות בדבריה של עו"ד עינב איטח המייצגת את שניים מהחשודים בבית משפט השלום אשקלון, שפנתה לחוקר המשטרתי בבית המשפט כשדנו על ניסיון החיסול בברנע ואמרה לו: " אני אומרת לך שהיו שם שוטרים בזמן הירי ואמרו להם תיזהרו יורים עליכם."

גם בניסיון החיסול בעיר אשדוד לפני קצת יותר משבוע המשטרה הגיעה לזירת האירוע במהירות וידעה כבר להצביע על כיוונים אפשריים להנחת המטען ברכב של הצעיר המשוייך לטענת גורמים למאפיה הרוסית הפועלת באזור.

שוטרים במבצע המעצרים
שומרים גם על חיי העבריינים. צילום: דוברות משטרת ישראל

בתגובה החוקר לא חשף יותר מידי פרטים על מנת לא לפגוע בחקירה ורק אמר: " קיבלת מענה ושאלתי אם זה חשוב לך מאוד ואעיין. אמרת שלא. אין לי אינדיקציה לכך."

נציין שבתקופה האחרונה המשטרה הצליחה למנוע מספר ניסיונות חיסול שלא פורסמו עדיין וייתכן ונפרסם אותם בהמשך, ודי במהירות הגיעה להישג עם המעצרים היום שיכולים להביא מעט שקט, גם עבור העצורים שעשויים להוות יעד פוטנציאלי בקרב הדמים המיותר בין ארגוני הפשיעה על השליטה בשוק הסמים.

צילום: דוברות משטרת ישראל
להצטרפות לקבוצת העדכונים השקטה של עדכוני אשקלון ולדעת כל מה שקורה בעיר לחצו כאן

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן