ביום שני הבא באשקלון: הרמטכ"ל והקצונה הבכירה בצה"ל מדרגת אל"מ ומעלה ביום מיוחד בעיר

600 מפקדים ו-3,000 תלמידים: יום העצמת התרבות הגופנית של צה״ל יוצא לדרך באשקלון

הצמרת הפיקודית של צה"ל תגיע ביום שני הקרוב לאשקלון להשתתף ביום העצמת התרבות הגופנית והכושר הקרבי למפקדים

 

מפגן של הצדעה ועוצמה: ביום שני הקרוב יתקיים יום העצמת התרבות הגופנית והכושר הקרבי של בכירי המפקדים בצה״ל, לראשונה באשקלון, זאת לבקשת הרמטכ"ל, רא״ל אביב כוכבי, שגם ישתתף באליפות לצד ראש העיר, מר תומר גלאם.

במהלך האליפות כ-600 קצינים מדרגת אל"ם ומעלה יקחו חלק בעיר במגוון אימונים גופניים, ובהם – ריצה, ספינינג, שחייה, טריאתלון וניווט.

זו השנה העשרים למעשה לקיום מופע זה, והשנה בחר הרמטכ"ל לקיים אותה בעיר אשקלון לאות הפגנת הזדהות, תמיכה וחיזוק תושביה  לאחר שנה מאתגרת במיוחד שכללה גם את סבב הלחימה הקשה ביותר שידעה העיר, במהלך מבצע ״שומר החומות״.

בתחילת היום תתקיים ריצת מפקדים בראשות הרמטכ״ל  לאורך רצועת החוף בעיר והיא תכלול גם שיתוף פעולה עם גני הילדים, בתי ספר, חינוך מיוחד, מתנדבים, ועוד.

בימים אלו משלימה העירייה את ההיערכות לאליפות והעיר תלבש חג עם מאות דגלי ישראל ברחבי העיר, שלטי עידוד למשתתפים אותם יחזיקו 3000 מתלמידי העיר שיעטו חולצות ממותגות.

להיערכות המורכבת שותפים מערך הכושר הקרבי של צה״ל, פיקוד העורף, עיריית אשקלון, האגודה למען החייל, כפר הנופש לחיילים באשקלון, רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל ועוד.

כמו כן, מאה תלמידי תיכון ומשתתפי הכנה לצה"ל תושבי העיר יקחו חלק במסלול הריצה ובטקס במעמד הרמטכ"ל, המפקדים וראש העיר וחמישה מתוכם אף יעלו לשיר את שירת ההמנון יחד עם הרמטכ"ל.

אורכו של מסלול הריצה הינו כשלושה קילומטרים במקצה של ק"מ וחצי לכל צד (הלוך וחזור) מכפר הנופש ועד למרינה.  שטח הכינוס לפני ההזנקה הינו בצמוד לכפר הנופש לחיילים ושם ינאמו ראש העיר, תומר גלאם והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.

צילום: אדי ישראל, דוברות עיריית אשקלון

כמו כן, להקת 'ים אהבה' של צעירי העיר בעלי מוגבלויות המופעלת באמצעות אגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית אשקלון יופיעו במהלך היום בעבור המפקדים שיגיעו לעיר לסוג של יום כיף.

על מנת להבטיח את בטיחותם של אלפי המשתתפים, בין השעות 08:30-10:00 תחסום משטרת אשקלון את קטע הדרך שבין כיכר המזרקה בשדרות דוד בן גוריון לכיוון אשקלונה/חוף דלילה והוא ייסגר לתנועה לשני הכיוונים. בין השעות 10:30-12:00 ציר בן עמר מכיכר המזרקה לכיוון הגן הלאומי ייסגר לתנועה לשני הכיוונים.  יש לנסוע בדרכים חלופיות. תתבצע הכוונה במקום.

ראש העיר, תומר גלאם אמר: "אשקלון גאה ונרגשת לארח את מפקדי וחיילי צה"ל בראשם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. אנחנו נערכים למפגן מרגש של הצדעה, הוקרה ועוצמה של העיר כולה לצבא ההגנה לישראל בהשתתפות אלפי תלמידות ותלמידים, חלקם עומדים בפני גיוס לצה"ל. אני מודה לרמטכ"ל שבחר באשקלון לארח את האליפות, לראשונה בתולדותיה, ומשוכנע כי כלל המשתתפים יפיקו הנאה רבה מהאירוע".

העיר אשקלון במבט מכיוון מערב, צילום: אדי ישראל – דוברות עיריית אשקלון

מדברי רמ״ח כושר קרבי אע"צ אבי דהן הוסיף: "יום העצמת התרבות הגופנית למפקדי צה״ל הבכירים שייערך באשקלון מהווה מופע ייחודי בעל שתי מטרות חשובות – האחת, עידוד התרבות הגופנית בקרב מפקדי צה"ל הבכירים; והשניה, חיזוק ההזדהות והקשר בין צה״ל לתושבי העיר אשקלון. המפגש הספורטיבי מהווה הזדמנות עבור מפקדי צה"ל הבכירים להוקיר, להעריך ולחזק את החוסן האזרחי של תושביה הנפלאים של העיר אשקלון".

להצטרפות לקבוצת העדכונים השקטה של עדכוני אשקלון ולדעת כל מה שקורה בעיר לחצו כאן

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן