אוסלו: "בת המצווה הפכה להלוויה" – הפיגוע בדיזינגוף שגבה את חייה של אסתר שרון ( קריחלי ) מאשקלון

אביגיל עמיקם מאשקלון היתה אמורה לחגוג את בת המצווה שלה לפני 27 שנים באירוע חגיגי עם מוזמנים מאשקלון שהתרגשו לקראת היום המיוחד של נערת בת המצווה.

התקופה היתה ימי הדיבורים על הסכמי אוסלו, בה הערבים ניצלו את ממשלת ישראל דאז של בראשות יצחק רבין ושמעון פרס, וערכו פיגועים רבים ברחבי הארץ, שהותירו משפחות רבות שבורות ורצוצות לקראת מסירת השטחים במסגרת ההסכמים שהתבררו כאסון אך יצאו לפועל למרות כל האזהרות ברחבי הארץ.

הפיגוע שהביא למפנה הגדול ביותר בסדרת הפיגועים שנערכו על ידי המחבלים והיווה יריית פתיחת למגה פיגועים, היה הפיגוע בקו 5 בתל אביב, סמוך לדיזינגוף סנטר, שם נהרגו 22 אנשים ולמעלה מ 50 נפצעו, בהם עוברי אורח ברחוב ונוסעי האוטובוס.

אסתר שרון, שגדלה כאסתר קריחלי ברחוב שפירא 740, בשכונת שמשון, בה כולם הכירו את כולם, כבר הספיקה להתחתן באושר ובשמחה ולהעתיק את מקום מגוריה יחד עם בעלה לעיר לוד אך בבוקר הפיגוע יצאה מאשקלון כשאת ביתה התינוקת, לין, בת הארבעה חודשים השאירה אצל אמא, רוזה, ומהרגע שיצאה מביתה למקום עבודתה בבית 'ידיעות אחרונות', לא יצרה קשר.

היום, שוחחנו עם אביגיל עמיקם, אחותה של אסתר, שסיפרה על אותם הימים ואמרה: " זוכרת את הימים האלו כאילו זה היה אתמול, למחרת הפיגוע הייתי אמורה לחגוג בת מצווה."

אביגיל עוד סיפרה: " הבת מצווה הפכה להלוויה. זוכרת שהלכתי לבית הספר וחזרתי הביתה נרגשת לראות את האחיינית התינוקת, לין בת הארבעה חודשים, למדתי בחטיבה הדתית ובאוטובוס בדרך הביתה לא שמו חדשות ולא ידעתי כלום ממה שהיה.

הגעתי הביתה וראיתי את אמא שלי מצוברחת מול החדשות והיא אמרה שאתי ( אסתר ע"ה ) לא יצרה קשר מהבוקר, זה היה חריג כי בדרך כלל בכל בוקר היתה מצלצלת כשהיתה מגיעה לעבודה בלוח ידיעות אחרונות בתל אביב.

אסתר שרון ( קריחלי ) ז"ל הי"ד

כשראינו שהזמן עובר והיא לא יוצרת קשר ולא ניתן להשיג אותה, בעלה, מנשה שיחי', הלך לחפש אותה בבתי חולים לשם הפנו אותו והיה בלאגן נוראי בעקבות הפיגוע המחריד. עדיין לא הצליחו לזהות אנשים בגלל כל מה שקרה שם מהעוצמה של הפיצוץ, ובבית חולים האחרון אליו הוא הגיע אמרו לו שאם לא הצליח לאתר את אשתו, שיגיע לאבו כביר.ויחפש שם.

הוא הביא איתו תמונה וחיכה בחוץ בזמן שניסו לבדוק אם יש מישהי שדומה לאסתר בתמונה, ואז יצאו אליו ואמרו שיש מישהו שתואמת לתמונה וביקשו שייכנס לזהות.

בשעה אחת בלילה כבר הודיעו גם להורים שלי שהוא זיהה אותה".

27 שנים אחרי, מה את חושבת על מה שקורה היום בארץ? 

" מה יש לחשוב? אין שלום, כל פעם שיש פיגוע זה מחזיר אותנו 27 שנים אחורה ואני חושבת שהם עוברים עכשיו את מה שאנחנו עברנו אחרי הפיגוע בנוראי בתל אביב".

ומה עם לין?

" היא התחתנה לאחרונה ב"ה, וזכתה לאם שתגדל אותה בצורה מקסימה כשמנשה התחתן ויש לה גם אחים ואחיות. אנחנו משפחה לכל דבר".

צפו בכתבה ששודרה במהדורת מבט לאחר הפיגוע – כאן חדשות

 

להצטרפות לקבוצת העדכונים השקטה של עדכוני אשקלון ולדעת כל מה שקורה בעיר לחצו כאן

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן