חודש ושנתיים לבחירות לראשות העיר ורגע לפני משאל הגולשים שיעלה באשקלנייעס בשבוע הבא – מי המועמדים שמדברים עליהם הרבה בקומה הרביעית?

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

רבים באשקלון כבר החלו לדבר על הבחירות לראשות העיר שייערכו בעוד כשנתיים וחודש במידה ולא יהיו הפתעות של הרגע האחרון.

כיום, וכמעט ללא עוררין, נראה שהשטח עבור רה"ע המכהן תומר גלאם נקי ממועמדים שעשויים לפגוע במעמדו שכן אף אחד לא הצהיר עד כה על כוונות רשמיות להתמודד מול מי שהצליח לקחת את ראשות העיר מראש העירייה הקודם, איתמר שמעוני.

אולם, מתחת לפני השטח כבר החלו המגעים בין האנשים השונים והשיחות שהסתיימו ב"נהיה בקשר" ידידותי כשהצדדים מבינים שחלקם ייאלצו לחבור אחד לשני גם אם זה יקרה בחודשים האחרונים של המירוץ שכבר נפתח בגיוס פעילים מרכזיים שיתחילו את עבודת השטח והפעילות הציבורית בשבועות הקרובים.

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

כרגע ולמרות שלא הצהיר על כוונות רשמיות, בקומה הרביעית נערכים להתמודדות מול מישל בוסקילה שזוכה לאהדה רבה בציבור האשקלוני ולמרות שבעיר אוהדים את נתניהו, בוסקילה הצליח להביא לתהודה עבור סער בזכות האהבה לה הוא זוכה מהתושבים. במידה והוא לא יעבור לכנסת במסגרת התפטרות של ח"כים ממפלגת תקווה חדשה, ולצד בוסקילה יש בורסת שמות שמגיעה עד לפתח הלשכה של ראש העירייה.

ירוץ לראשות העיר למרות שלא הכריז עדיין או שיעבור לכנסת? צילום: הקמפיין הקודם של מישל בוסקילה

למרות שהוא לא מצהיר ולא מדבר על זה, בעירייה לוקחים בחשבון גם התמודדות של הרב יעקב אביטן, מי שרבים מייחלים שיכהן כרב העיר אשקלון אך במידה ולא תפתח האפשרות לתפקיד בעיר אשקלון יזכה לתמיכה גם לראשות העיר.

בתפילת מנחה במערת המכפלה, הרב יעקב אביטן צילום: המשרד לשירותי דת

אחד השמות המדוברים והמפתיעים הוא ח"כ אלכס קושניר, שהצליח להתחבב גם על תושבים חרדים באשקלון, למרות חלקו בקמפיין הקודם של ישראל ביתנו. לא ברור כמה ההצלחה מול הדתיים והחרדים תביא לו תמיכה בבחירות הקרובות אך ברור שגם בלשכה של סגרה"ע מעדיפים שהוא ישאר רחוק כי מבינים שמדובר בכח צעיר שמושך אחריו בוחרים באשקלון, גם מהמגזר המהווה את עיקר המאסה עבור סופיה ביילין.

ח"כ אלכס קושניר, ישנה תואר בעוד שנתיים? צילום ארכיון: דוברות לשכת הח"כ

גם שמו של איתי סהר, עד לא מזמן המשנה לראש העירייה עולה מידי פעם בשיחות, למרות ששם חושבים שהוא לא יילך על תפקיד ראש העיר אך יחבור לאחד המועמדים שיציגו סיכויי הצלחה גבוהים מול גלאם.

להצטרפות לקבוצת העדכונים השקטה של עדכוני אשקלון ולדעת כל מה שקורה בעיר לחצו כאן:

 

רוז'ה חטב, יורם שפר, גבי אשכנזי ואיתי סהר, צילום ארכיון: יח"צ

במקביל, שמו של צעיר נמרץ אחר מהעיר שהצליח להגיע להישגים בתחום בו הוא עוסק, עולה בשיחות בקומה הרביעית, שם חושבים ללא הרף על הבחירות ומבינים שלמרות שכרגע נראה שהניצחון בכיס, הכל עשוי להשתנות בשנה הקרובה ובשיחה שנערכה השבוע עם הצעיר הוא טען כי אין על מה לדבר כרגע והוא לא מתכוון להכריז על התמודדות, בטח לא בזמן הקרוב.

מי הצעיר ששמו עולה רבות בשיחות בבניין עיריית אשקלון? צילום: אודי דוד בן דוד

וכמובן, שמו של מי שכיהן כסגן שר הביטחון בממשלת נתניהו, אבי דיכטר, ממשיך להדהד במסדרונות העירייה כמועמד טבעי לראשות העיר ומקווים שהליכוד יצליח בבחירות הקרובות לכנסת, במידה והממשלה הנוכחית תיפול, על מנת להשאיר את דיכטר הרחק מבניין העירייה ולהסיר את האיום הפוטנציאלי שכן מדובר באדם המוכר בציבור כנקי כפיים וכזה שיודע להזיז דברים.

 

ח"כ אבי דיכטר, חמ"ה איתי סהר, יחברו במציאות? צילום מסך ארכיון: דיכטר וסהר בדיון זום לטובת העיר אשקלון.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן