מיתוג עסקי

קרדיט תמונה FREEPIK

כאשר אנשים חושבים על מיתוג או מיתוג עסקי, הם לרוב יזכרו בלוגו ייחודי שהם ראו בשם בלתי נשכח כגון: פייסבוק, גוגל ועוד. אולם, חשוב להבין כי מיתוג הוא הרבה מעבר לחוויה ויזואלית. מיתוג הוא מארג של שיטות שיווק ותקשורת אשר מסייע להבדיל מוצרים או חברה מהמתחרים, כאשר המטרה היא ליצור רושם מתמשך בתודעה של הלקוחות. ניתן לומר כי מיתוג עסקי מאפשר לכל מוצר או שירות של עסק כלשהו להתבלט מול מתחריו. מותג הוא ערובה לרמה של האיכות.

החשיבות של מיתוג עסקי

המותג של העסק הוא האופן שבו הלקוחות תופסים את העסק. ארגונים רבים לא משקיעים מספיק זמן ומחשבה במותג שלהם והם לא מבינים את ההשפעה שיש למיתוג על הארגון.

ה- DNA של כל מותג צריך לחלחל בצורה יסודית לכל השכבות של הארגון. ארגון אשר מבין את החשיבות של מיתוג הוא ארגון אשר יפעל יחד בכדי לספק את ההבטחה המותגית בצורה עקבית וכן, ישען על נאמנות חזקה למותג שתאפשר לו לצמוח. לכל עסק אכפת מהמוניטין שלו בקרב הלקוחות ועל כן,  לכל עסק חייב שיהיה אכפת מהמיתוג שלו שמהווה דבר דומה מאוד למוניטין שלו.

ידוע כי יש חשיבות רבה לפנייה לרגש של לקוח וזה המקום שבו האישיות של המותג והתמונה של המותג משחקים תפקידים חשובים מאוד שכן, הם פונים לרגש של הלקוח ולא לשכל שלו. לא פעם אנשים קונים מותגים בלי לדעת בכלל למה הם קונים אותם. על אף שהם יכולים לספק תשובה מנומקת הם יודעים שלא פעם ההחלטה מתבצעת מתוך חיבור למותג. הלב שלהם הוא מה שגורם להם לרכוש מותג אחד על פני אחר.

המיתוג מחבר כל נקודת מפגש של עסק עם הלקוחות שלו. כל חוויה שהצרכנים חווים מול מוצרי או שירותי החברה ישפיעו על תפיסת המותג בעיניי הצרכן.

כיצד מיתוג עסקי מוסיף ערך?

לקוחות מצפים לשלם יותר על מוצר ממותג מאשר על מוצר שאיננו ממותג. קהל הצרכנים מעדיף לרכוש מעסקים שהוא מכיר. כולנו נעדיף לרכוש מותגים במוצרי הלבשה, הנעלה, מזון ועוד. מותג איכותי הוא מותג שהלקוחות זוכרים אותו ויכולים לספר אודותיו לחברים, בני משפחה, מכרים ועוד.

מותג חזק גורם ללקוחות להעריך את המוצרים של העסק ולחפש אותם באופן עקבי, הוא מפיק תוצאות השפעה לטווח ארוך לרבות הגדלת המכירות של העסק, הוא מלכד את עובדי הניהול יחד עם העובדים הפחות בכירים ומניע אותם למטרה משותפת, הוא מעניק לצרכן הרגשה נוחה ובטוחה יותר לרכישת המוצרים של העסק, הוא מגדיר את המוצרים או העסק בנפרד מהמתחרים שלו,  הוא מאפשר להרחיב את טווח המוצרים וכן, על ידי הטמעת תכונות המותג בצורה עקבית, העסק גם יוכל לחדור למגזרים חדשים בשוק מבלי לשנות את הליבה המותגית שלו. ניתן לומר כי הופכים עסקים למותגים ע"י מיתוג עסקי מוצלח ובהתאם לכך, העסקים הופכים להיות מוצלחים יותר.

כיצד בונים מותג בצורה נכונה?

חשוב מאוד להבין כי מיתוג עסקי חייב להתבצע בשלבים מסודרים. כדאי להכיר את השלבים במיתוג עסקים ע"י דוקטור קידום אתרים ולהבין מהם השלבים הנחוצים והחשובים בתהליך.

חשוב להבין כי תהליך מיתוג עסקי הוא תחום למקצוענים בלבד ועל כן, יש לבור בחברה מקצועית, בעלת מוניטין והמלצות בתחום מיתוג עסקים. תהליך המיתוג ידרוש מחקר מעמיק ושיתוף פעולה הדדי להבנת הצרכים של העסק, שאיפות העסק וערכי המותג שהיה רוצה להנחיל ללקוחות שלו. חברה מקצועית בתחום מיתוג תדע כיצד לבצע את התהליך בצורה מדויקת שלב אחר שלב וליצור הבחנה ברורה בין העסק לבין מתחריו, לקשר  את המסרים בצורה יעילה שתשיג תוצאות ולבנות כלים שיווקיים שמשיגים תוצאות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן