איתור כספים – מה זה אומר?

כל אחד מאתנו היה שמח למצוא כסף שמגיע רק לו. זוהי הסיבה שבגינה אנו אוהבים למצוא שטר של 50 שקל מתחת ללבנה ברחוב או מופתעים לגלות שטר של 100 שקלים בתיק או בארנק שלא הבחנו בו. אבל מה היו אומרים לכם שאתם יכולים לזכות באלפי שקלים ללא מאמץ כלל? זה מה שקורה במסגרת איתור כספים שאיבדתם.

קרדיט: FREEPIK

איך אפשר לאבד אלפי שקלים?

ממבט ראשון זה נראה לנו מוזר – איך אפשר לאבד אלפי שקלים אם אנחנו עוקבים אחרי כל שקל בעובר ושב? ובכן, כספים אבודים הם כספים שהקשר עמם אבד. זה יכול לנבוע מסיבות שונות. לדוגמה, ייתכן שמגיע לכם החזר מס של כמה אלפי שקלים מסיבות מסוימות ואינכם יודעים על כך דבר. סיבה נוספת לבצע איתור כספים היא קיומה של קופת גמל או קרן פנסיה שנפתחה עבורכם ואתם איבדתם את המעקב עליה. לפיכך, מומלץ לעקוב אחרי הדוחות מקרנות הפנסיה המגיעים אליכם על מנת לוודא שלא פספסתם דבר. כמו כן, כספים אבודים יכולים לצוץ ממקומות אחרים כמו חשבונות בנק רדומים או ירושות.

איך אפשר לבצע איתור כספים?

קיימות שתי דרכים עיקריות לבצע איתור כספים – עצמאית או דרך חברה פרטית. במסגרת איתור כספים עצמאי, יש לכם שני כלים חשובים שהשיק משרד האוצר: הר הכסף והר הכסף 2 לאיתור חשבונות וביטוחים. מדובר בכלים חינמיים הנגישים לכל אחד, אך יש להם גם חסרונות. כך, בהר הכסף לא תמיד אפשר למצוא מידע מפורט על כל הכספים המגיעים לכם או על הגופים המחזיקים בכספים. כמו כן, גם אם יש לכם מידע על גופים אלה, עליכם לפנות אליהם באופן עצמאי.

איתור הכסף האבוד דרך חברה פרטית משתלם יותר בסופו של דבר, כי אתם מקבלים שירות מלא עד הסוף ונהנים מקבלת כספים לחשבון הבנק הפרטי שלכם. בחברה פרטית עובדים אנשי מקצוע שיש להם קשרים עם קרנות הביטוח והפנסיה ושאר גופים שונים והם ישמחו לחלץ עבורכם את הכספים שמגיעים לכם כחוק. כך, תחסכו שפע של זמן ומשאבים וגם תזכו בכסף שיכול לסגור לכם חוב או להוציא אתכם לחופשה שתמיד חלמתם עליה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן