התכנית הראשונה באשקלון לתמ"א 38 אושרה להפקדה בוועדה המחוזית | כל הפרטים

בניין,רכב,חניה

המדובר על תוכנית ברחוב שפירא בשכונת שמשון; ״מתקדמים עוד צעד חשוב במהפכת ההתחדשות העירונית בעיר אשקלון כמענה למיגון השכונות הוותיקות״, אמר ראש העיר.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום דנה השבוע בקידום תוכנית תמ"א 38 ברחוב שפירא בשכונת שמשון באשקלון. זו הפעם הראשונה שבה תכנית התחדשות עירונית בתחומי העיר אשקלון מגיעה לשלב תכנוני מתקדם בוועדה מחוזית.

בניין,כביש
קרדיט הדמיה: א. ישראלי

התוכנית כוללת תוספת של 210 יחידות דיור ב-5 בניינים קיימים בני 4 קומות ותוספת של עד 4 קומות לכל בניין. בנוסף, התוכנית כוללת גם תוספת של ממ"ד לכל דירה וכן חיזוק וחידוש 160 יחידות דיור קיימות.

באזורים בהם הכלכליות נמוכה והמכפילים גבוהים מעודד מנהל התכנון הגשת תכניות המציעות שילוב מנגנוני התחדשות עירונית – פינוי בינוי ועיבוי, לאור התרומה של מנגנון העיבוי להורדת המכפיל הכלכלי, דבר המאפשר התאמת התכנון למרקם הקיים, הטמעת בינוי פשוט שהוא זול לאחזקה ומותאם למגוון אוכלוסיות ושמירה על האוכלוסייה הקיימת במתחם.

לאור זאת, מדובר בתכנית שהחלה כמהלך משותף שנעשה ע"י מינהל הנדסה והמינהלת להתחדשות עירונית ובהובלת ראש העיר אשקלון, תומר גלאם אשר זכה לשיתוף פעולה גם מצד מנהל התכנון במחוז דרום אשר ליווה את צוות העבודה. במקביל להליכי התכנון, התקיים שיתוף פעולה של נציגות הדיירים במתחם יחד עם המינהלת העירונית מה שהוביל בסוף התהליך לאישור הראשון של פרויקט תמ"א 38 בעיר אשקלון.

יש לזכור כי במהלך מבצע "שומר חומות", העיר אשקלון מצאה עצמה כעיר המטווחת ביותר לאחר שנורו לכיוונה מעל ל-900 רקטות וכמה עשרות בניינים בעיר אף ספגו פגיעות ישירות. המינהלת להתחדשות עירונית, בשיתוף פעולה עם עיריית אשקלון והתושבים, עושים מאמצים רבים על מנת לקדם את נושא ההתחדשות העירונית בתהליכים מזורזים וסדורים על מנת להבטיח לתושבים תכניות בעלות סיכויי מימוש גבוהים שיביאו בסופם לחידוש ומיגון הדירות הקיימות.

בנוסף, במינהל ההנדסה בעיריית אשקלון הוחלט לקדם את התכנית בהליך רישוי מהיר ככל האפשר כדי לקצר את טווח הזמנים להמתנה לקבלת היתר בניה על-מנת שהיזם שייבחר ע"י הדיירים יוכל להתחיל בבניה מהר ככל הניתן.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם אמר: "אנחנו מתקדמים עוד צעד חשוב במהפכת ההתחדשות העירונית בעיר אשקלון. החשיבות של התכנית, כמו של תכניות רבות נוספות שהעירייה מקדמת להתחדשות עירונית, היא במטרה לספק מענה לפערי המיגון הקיימים בשכונות הוותיקות ובמטרה לחדש אותן ולהעניק לתושבים סביבת מגורים חדשה ובטוחה יותר. כעירייה, נעשה את כל הדרוש כדי להוציא לפועל את התכנית הזו במהירות האפשרית למען התושבים".

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון תומר גוטהלף ציין כי: "לאור הכדאיות הכלכלית בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית באשקלון בכלל ובשכנות שמשון בפרט, מדובר בפתרון מצוין המשיג מספר מטרות: בראש ובראשונה התכנית מציעה פתרון למיגון המבנים – עניין הכרחי ומציל חיים במיוחד באשקלון.

בנוסף, התכנית מציעה חידוש והרחבת הדירות הקיימות, תוספת מרפסות לרווחת הדיירים, מאפשרת לדיירים הקיימים להישאר בביתם, תוך שיפור המרחב הציבורי".

עו"ד גדעון קינג, ראש המינהלת להתחדשות עירונית הוסיף כי: "אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה מצד כל הנוגעים בדבר ומקווה שאישור התכנית הזו, הוא רק הצעד הראשון שיביא בעתיד הקרוב לאישורן של תוכניות נוספות להתחדשות עירונית ברחבי העיר".

בניין,רכב,חניה
קרדיט הדמיה: א. ישראלי

שרת הפנים איילת שקד הגיעה למפעל בן אנד ג׳ריס הישראלי על מנת לחזק את בעליו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן