לראשונה באשקלון: גינה קהילתית נגישה לאנשים עם צרכים מיוחדים | כל הפרטים

גינה קהילתית,תומר גלאם

ביום שלישי האחרון, נחנכה גינה קהילתית חדשה ונגישה בחזית מתנ"ס כצנלסון, ראשונה מסוגה באשקלון, במעמד ראש העיר, תומר גלאם, מ"מ ראש העיר, סופה ביילין וסגן ראש העיר הממונה על צרכים מיוחדים, יורם גניש.

הגינה נגישה באופן מלא ויפעלו בה משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים אשר יעבדו על שולחנות מונגשים המיועדים לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים או לעבודה באדמה עצמה.

גינה קהילתית,תומר גלאם
צילום: אלדד עובדיה

הגינה הינה נגישה באופן מלא ויפעלו בה משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים אשר יעבדו על שולחנות מונגשים המיועדים לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים או לעבודה באדמה עצמה. כמו כן, הוקם אזור של דשא סינטטי בו יהיה ניתן לקיים פעילויות של קיימות, שעות סיפור ויצירה ויופעל פרויקט משותף של הגיל השלישי עם מתמודדי נפש.

בעת העבודה בגינה ילמדו המשתתפים על חדוות החקלאות והסביבה תוך הטמעת ערכי הקיימות ויצירת חיבור בין אדם לאדמה. מטרתה העיקרית של הגינה הקהילתית היא ליצור מקום המחבר בין אנשים וקהילה, באמצעות הקשר לעבודת האדמה, החיבור לצמחים והשהייה באוויר הפתוח, אשר עתידה לקיים השפעה חיובית על כל המשתתפים במיזם קהילתי זה.

בין היתר, הגינה תסייע לשיפור בריאות הנפש והגוף של המשתתפים, תחזק את קשרי הקהילה ותחנך לחינוך סביבתי ומודעות לאיכות הסביבה תוך עבודה משותפת של ילדים, הורים ובני נוער עם צריכים מיוחדים ובני הדור השלישי, אשר יצרו קהילה מאוחדת.

ראש העיר, תומר גלאם אמר: "מאז ומתמיד, גינות קהילתיות מהוות פתח לגיבוש קהילה יוצרת, פעילה ומעורבת. קל וחומר, כאשר מדובר בגינה נגישה למשפחות וילדים עם צרכים מיוחדים, נושא שקרוב ללבי במיוחד.

אנו פועלים רבות על מנת לתת מענים מגוונים לפעילויות של משפחות עם צרכים מיוחדים וזהו רק פרויקט אחד מתוך רבים בתחום. אני מודה לכל העוסקים במלאכה ומאחל לכל המשתמשים בגינה פעילות מהנה ומספקת".

סגן ראש העיר, יורם גניש הוסיף: "הכל התחיל מחלום מיוחד של אימא שלי ומסבטה שפנתה אליי לפני שנה וביקשה ממני לעזור להקים גינה קהילתית שתהיה נגישה לאנשים עם נכויות פיזיות. יחד עם מחלקת תנו"ס בראשות דפנה ביטון עמירה, מלי ברלינסקי ומנהל מתנ״ס כצנלסון התחלנו בתהליך הקמת הגינה.

תודה לראש העיר, תומר גלאם על הנכונות לתקצב את העלויות ולסבטה שמפעילה את החוג יחד עם מועדון גיל הזהב בהתנדבות ובשמחה. כמה כיף לשמח את הילדים המיוחדים."

גינה קהילתית
צילום: אלדד עובדיה
בנק יהב מאפשר החל מהיום לשלם גם ב-Apple pay | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן