שיפוץ בניין בליווי מהנדס, כל מה שצריך לדעת | כל הפרטים

שיפוץ בניין בליווי מהנדס

כיום יש לא מעט בניינים שדורשים שיפוץ. לעיתים מדובר על בניינים שמסוכנים ממש לדיירים בהם ה מבחינת המעטפת החיצונית שלהם והן מבחינת חדר המדרגות שבתוך הבניין. כל בניין שדורש שיפוץ בשל פגמים בטיחותיים שונים במבנה, ביסודות הבטון, במרפסות רופפות ועוד, מחייב שיפוץ בניין מקצועי בליווי מהנדס מנוסה בתחום.

שיפוץ בניין משותף- מתי יש צורך בכך?

ישנם בניינים שדורשים שיפוץ בשל הרצון של הדיירים שבהם להעלות את ערך הדירות או פשוט להתגורר בבניין דקורטיבי יותר, אך ישנם בניינים שמפאת ההזנחה של דיירי הבניין או מפאת העובדה שהבניין ישן מאוד, הוא הופך ללא ראוי למגורים. העירייה יכולה להוציא צו על פי חוק לבניין שכזה, לעזיבת הדיירים או לחיוב הדיירים לשפץ את המבנה. החוק המדובר מחייב את כלל דיירי הבניין לתקן את הבעיות שדורשות תיקון תוך פרק זמן מסוים שנקבע מראש אחרת הדיירים ידרשו לעזוב את הבניין והוא ייהרס. אין ספק כי ישנן סיבות שונות שבגינן יש צורך לשפץ בניין ישן וחשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך שיפוץ הבניין, לרבות מהנדס מקצועי לצורך ליווי התהליך כולו.

כיצד משפצים בניין?

בדרך כלל שיקום בניין או שיפוץ בניין שמוגדר כמסוכן  פונים לחברת אורגד מבנים, דורש הסרת גושי בטון רופפים, סתימת סדקים וחיזוק מרפסות וזאת בכדי להגן על שלום הדיירים וכן על עוברי האורח. כמובן שאם לא מדובר על מבנה מסוכן ניתן לבצע שיפוץ דקורטיבי למבנה שכולל את שיקום הקירות החיצוניים של המבנה וצביעתם על מנת שהבניין יהיה אסתטי ודקורטיבי יותר

כיצד תוודאו ששיפוץ הבניין יתבצע בצורה יעילה?

ראשית כל, חשוב מאוד לכנס אספת דיירים של כלל דיירי הבניין ולהביא לידיעתם את הצורך בשיפוץ הבניין. לאחר שיש הסכמה של רוב הדיירים יש לבחור קבלן שיפוצים בעל סיווג מתאים שיבצע את השיפוץ וכן מהנדס בנייה מקצועי שיפקח שהשיפוץ יתבצע בצורה הטובה ביותר. מהנדס בנייה מוסמך יעזור לכם לוודא שחומרי השיפוץ הם איכותיים ועמידים שיחזיקו מעמד בצורה הטובה ביותר במבנה. מדובר על שלב חשוב מאוד בתהליך שכן, חומרי גלם לא מספיק איכותיים עלולים לגרום סכנות שונות לדיירים בבניין.

התייעצות עם המהנדס

מלבד העובדה שהמהנדס יבדוק את חומרי הגלם ויוודא כי הם איכותיים, יש להתייעץ עם מהנדס מוסמך בתחום של שיפוץ מבנים לרבות מבנים מסוכנים בתהליך כולו. המהנדס ילווה אתכם מול הרשויות, ייצג אתכם בצורה הטובה ביותר ויוודא כי ביצוע תהליך השיפוץ מתנהל בצורה הטובה ביותר מכל הבחינות.

העברת אישורים בסוף התהליך

כמו כן, לאחר שביצעו כל התיקונים הנדרשים במבנה. במידה ומדובר על מבנה שהוכרז כמבנה מסוכן, הרי שהמהנדס שליווה את הפרויקט כולו ידווח לרשויות כי הקבלן ביצע את כל הפעולות הנדרשות לצורך שיקום המבנה ועל כן, ניתן להסיר את צו ההריסה על המבנה. הרשות המקומית תחליט בהתאם לנתונים השונים שהמהנדס יציג האם ניתן להסיר את הצו או שמא לא ניתן לעשות זאת.

שיפוץ בניין בליווי מהנדס
צילום: freepik

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, פרש מתפקידו; חוזר לניהול המרכז הרפואי ברזילי | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן