חדש באשקלון: קבוצת תמיכה במיקום ייעודי באשקלון למתמודדי מחלת  הפרקינסון

קבוצת תמיכה לחולי הפרקינסון באשקלון
בעקבות פנייה של תושבת העיר לראש העיר הוקצה מקום ייעודי לקיום מפגשי התמיכה עבור חולי פרקינסון ובני משפחותיהם.

תושבת העיר, רחל מכלוף, אשר מתמודדת עם מחלת הפרקינסון של בעלה ביקשה להקים קבוצת תמיכה אשר תסייע לחולים ולבני משפחותיהם בפריקת התחושות ובהתמודדות עם המחלה הקשה. לשם כך, הקימה סניף של העמותה לחולי פרקינסון בישראל. הסניף החל לפעול עם ארבעה חולים בלבד וכיום עומד על 25 חולים שרשומים לקבוצת תמיכה.

רחל פנתה אל ראש העיר, תומר גלאם בבקשה שיסייע לה במציאת מיקום לקיום פגישות התמיכה וראש העיר נענה מיד וסייע בהקצאת מיקום לשם כך. באמצעות אגף הרווחה הוקצתה כיתה במבנה 'הרב תכליתי' שם נפגשת הקבוצה אחת לשבוע למפגש חברתי, העברת מידע ביניהם ופעילויות חברתיות נוספות.

מחלת הפרקינסון הינה מחלה קשה שאינה מתאפיינת רק ברעד כפי שרבים נוטים לחשוב. המחלה מתאפיינת  לעיתים גם בקשיות השרירים, האטה, חוסר שיווי משקל. פעמים רבות לא ניתן כלל לזהות את החולים במחלה דבר שמוביל לחוסר סובלנות כלפי תנועותיהם האיטיות יחסית. עיריית אשקלון קוראת לתושביה לשים לב למתרחש סביבם, לגלות סבלנות כלפי סביבתם ולנסות לעזור .

ראש העיר, תומר גלאם אמר: "שמח שעלה בידינו לסייע לקבוצה החשובה שפועלת למען החולים ובני משפחותיהם, שלעיתים נושאים בנטל רב על כתפיהם. אני מודה לרחל על שהרימה את הכפפה בנושא כה חשוב ושמח לסייע לקבוצה ככל שניתן. אני מאחל בריאות איתנה לכל החולים וקורא לתושבים לגלות סבלנות ואמפטיה כלפי האחר בכלל וכלפי חולים אלו בפרט".

לדברי מקימת הקבוצה, רחל מכלוף: "ראשית אני רוצה להודות לראש העיר שמיד נענה לבקשתי והנחה את אגף הרווחה להקצות לנו מקום ראוי לפעילות הקבוצה. כמו כן, הנחה את אגף הרווחה להקצות לנו תקציב לכיבוד קל וסיוע בהפעלות לקבוצה זו. עיקר העזרה למשתתפים בתכנית היא עצם היציאה 'מהמקום הבטוח'.

החשיפה לחולים נוספים שנמצאים במצבם עשויה להיות מעודדת עבור חלקם להבין שיש מי שמתמודד כמותם עם אותן הבעיות והקשיים. כל המשתתפים משתפים במה שעובר עליהם ולעיתים אפילו בדרכי טיפול שהביאו להם תוצאות טובות.

מעבר לכך, כוס קפה ועוגה עם חברים תמיד עושה טוב בלב. אני קוראת לכל מי שמתמודד עם מחלת הפרקינסון ובני משפחותיהם לא להישאר לבד ולהצטרף אלינו לקבוצה. ניתן ליצור עימי קשר בנייד שמספרו: 052-3287855.

כמו כן, אשמח אם יגיעו אלינו אנשי מקצוע או מפעילים שיכולים לתרום לנו לקבוצה בפעילות קצרה במוסיקה/ספורט טיפולי/פסיכולוגיה וכד'."

קבוצת תמיכה לחולי הפרקינסון באשקלון

משטרת ישראל חשפה מעבדה לגידול סמים; 2 חשודים נעצרו | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן