לא רק תרומות ותמיכה מרחוק: מערך החירום החדש שהקים הארגון הבריטי JNF UK סייע בעשרות מוקדים לאזרחים שנמצאים תחת אש

הארגון היהודי-בריטי JNF UK השיק השבוע מערך חירום מיוחד לסיוע לאזרחים במצוקה תושבי הדרום ששהו במקלטים ובמרחבים המוגנים בעקבות מתקפות הטילים.

במסגרת מערך החירום נבנו עשרות עגלות ניידות המאובזרות בכל הציוד החיוני הנדרש למצבי חירום אזרחיים: גנרטורים, מטהרי מים, טלפונים לוויניים, מכשירי קשר, מטענים לסלולרי, משחקי הפעלה לילדים ועוד.

במערך החירום לוקחים חלק פעיל מתנדבים מהמכינות השונות שנפרסו בכל רחבי הארץ מצפון לדרום, כולל בישובים המעורבים דוגמת לוד ועכו, וכן, בכפרים הדרוזים. פעילות המערך מתואמת עם הרשויות המקומיות.

בשל החמרת המצב, החליט ארגון JNF UK להקדים את השקת הפרויקט. 80 חניכי מכינת מיתרים-לכיש מסייעים בימים אלה לאזרחים שחיים באזורים שנפגעו ותושביהם נמצאים בפחד מתמיד. הדגש הוא בקיום פעילויות חינוך והפגה לילדי עובדים חיוניים שעובדים ב-15 מרכזים רפואיים בדרום.

צילום: באדיבות המצולמים

בנוסף, מתנדבים ממכינת ערבה השמישו מקלטים בקרית מלאכי. מכינת תבור העבירה פעילות חינוכית לילדי תושבי היישובים שובה ובית הגדי בעוטף עזה וענתה לפניות של תושבי נתיבות בחמ"ל העירוני המיוחד שהוקם. מכינה נוספת סייעה בהשמשת מקלטים בבאר שבע.

בת' ויינר, בת 18 מרעננה היא חניכה בשלוחת שקף של מכינת מיתרים לכיש שעלתה מלונדון עם משפחתה לפני מספר שנים ולדבריה: "הגענו אל ילדים שסיפרו לי שלא ישנו כל הלילה בגלל פיצוצים והמשימה שלנו הייתה לעשות להם טוב וכיף וכך עשינו ונמשיך לעשות. בתור מישהי שעלתה מאנגליה אני גאה על הקשר בין יהדות אנגליה לישראל שמתאפשר דרך ארגון JNF UK".

יניב מזומן ראש מכינת מיתרים לכיש מספר: "כ-80 מכיניסטים שלנו התגייסו מיידית למשימה לבנות מסגרת עם פעילות לילדי רופאים, אחיות וצוותי רפואה ב-15 מוסדות רפואיים. בימים המורכבים האלה לאפשר לעובדים חיוניים לעשות את עבודתם זו משימה חשובה. הערבות ההדדית היא החוסן שלנו. התרגשתי לראות את המכיניסטים נכונים לצאת למשימות מתוך סולידריות שממלאת גם אותם באומץ ובחוסן".

שמואל חייק, יו"ר JNF UK שיזם את הפרויקט אמר: "פרויקט מערך החירום נוסד מתוך ההבנה שיש לחזק את היכולות של הרשויות המקומיות במתן מענה לאוכלוסיה האזרחית בעיתות חירום. בימים אלה לאחר שעגלות החירום חולקו במספר מוקדים וצוותו למתנדבים שלנו, אנו מסוגלים לסייע היכן שנידרש.

אנו גאים כי יחד עם תומכינו, ארגון JNF UK יכול כעת לסייע לאזרחי ישראל בזמנים קשים אלה. הפרויקט הזה ממחיש את האחריות ההדדית בין הקהילות היהודיות בבריטניה ובישראל – אחריות זו היא המקור לחוסן שלנו".

צילום: באדיבות המצולמים
ממשיכים במאבק למען העיר אשקלון: ראש העיר נכח בוועדת הכספים של הכנסת | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן