כך נוכל ליהנות מרכב חדש במחיר נוח ומשתלם

קרדיט תמונה FREEPIK

אם בעבר רכישת רכב משומש נשאה סטיגמה מפוקפקת, כיום פני הדברים השתנו בצורה משמעותית. את מגרשי המכוניות המיושנים החליפו חברות ליסינג שמציעות רכבים מיד שנייה שמורים היטב ובתנאי תשלום נוחים ומשתלמים. המגמה הזו פתחה בפני אזרחים רבים בישראל אפיק חדש ושווה לכל כיס לשדרג את הרכב. אין ספק שניתן לחסוך סכומים לא מבוטלים בצורה הזו. עם זאת, אם לא נבדוק היטב בדיוק איזה רכב יד שנייה אנחנו קונים, עלולות להמתין לנו הפתעות לא נעימות. כדי לסייע לך בתהליך, אלו כמה שאלות שכדאי לשאול בדרך אל הרכישה.

מי מוכר לי את הרכב?

בראש ובראשונה, חשוב שנבין ממי בדיוק אנו קונים את הרכב. ככל שמדובר בחברה מסודרת, הדברים לרוב ברורים יותר. עם זאת, ככל שבחרנו לרכוש רכב מאדם פרטי, חשוב שנבקש ממנו להזדהות בתעודה ונבדוק כי הוא כן האדם הרשום ברישיון הרכב. כך נוכל להבטיח שלא מדובר ברכב גנוב ונמנע מפח נפש גדול. בהמשך, מומלץ לבחון את הפרטים הללו גם מול משרד הרישוי ולוודא שהרכב אינו מעוקל או משועבד.

מה הסכום שבאפשרותי להשקיע?

אם לא נגדיר מראש את התקציב שלנו, אנו עשויים לגלות שאנו מאבדים מאוד מהר את השליטה על הסכום שאנו מוציאים על הרכב. חשוב שנקבע גבולות ברורים ונעמוד בהם, כדי שההוצאה הזו אכן תהיה משתלמת. מחוץ לעסקה, אנחנו תמיד מקבלים את ההחלטה השקולה והנבונה יותר.

מה הצרכים שלי?

לאחר שאנו יודעים כמה נהיה מוכנים לשלם על הרכב, חשוב שנשאל את עצמנו אילו מטרות הרכב ישמש. האם אנו רוצים ביצועים או פונקציונליות? נראות מרשימה או בטיחות? האם הרכב נועד לנו בלבד או לכל המשפחה? השאלות האלו יעזרו לנו למצוא את הדגם האידיאלי ולקבל החלטה מושכלת.

מה מצב הרכב?

במהלך המפגש עם המוכר, כדאי לקבל מידע מפורט ומעמיק על הרכב וההיסטוריה שלו. חשוב שנברר כמה קילומטרז' הרכב כבר עשה, האם הוא עבר תאונות משמעותיות או עבר תיקונים אינטנסיביים כמו החלפת גיר או ראש מנוע וכמובן, אם נגרם נזק לשלדה.

לאחר שנקבל את כל המידע, כדאי לבצע גם בדיקה בעין בתנאי ראות טובים. יש לעבור על כל הרכב ולחפש אחר נזקי פח ופגיעות חיצוניות אחרות. יש להניע את הרכב ולהקשיב לפעולת המנוע, לבחון את פעולת הבלמים והגיר ולוודא שאין נזילות או ריח יוצא דופן כאשר הרכב מונע.

מומלץ לפנות למוסך

כשמדובר ברכישת רכב יד 2, מדובר בצעד נפוץ למדי. מוסך אמין ומקצועי יוכל לערוך בדיקה מקיפה ברכב ולזהות בעיות שעשויות לפגוע בחוויית השימוש ברכב בהמשך הדרך. לפני שנסגור עסקה ונבצע העברת בעלות, חשוב שניתן לבעל מקצוע להעיף מבט ולתת לנו את כל המידע הרלוונטי כדי לדעת בדיוק מה אנו מקבלים בעסקה הזו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן