פרסום ראשון: ההפתעה שחיכתה הבוקר לאיתמר שמעוני לפני הדיון I ספוליר – נדחה

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הגיע לפני כשבוע ערעור על פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב בו הוא הורשע במספר סעיפים בהם גם סעיף השוחד, עליו הוא מערער יחד עם הסעיפים.

בערעור, מביא עורך הדין אשר אוחיון, המייצג את שמעוני, את דבריה של השופטת בבית המשפט המחוזי לשעבר, לימור מרגולין יחידי שפרשה מיד לאחר מתן פסק הדין, ומבקש לזכות את שמעוני מהעבירות שיוחסו לו.

במקביל, לבית המשפט העליון הוגשו גם הערעורים של עופר שמעוני ויואל דוידי, ומאוחר יותר הגיעו גם הערעורים של הפרקליטות שכעת מבקשים להחמיר את הענישה נגדם.

הסעיף המרכזי שעומד במרכז הערעור, הוא למעשה אבן הבוחן לפרשה כולה, שכן המערערים טוענים שמדובר בעסקה חוקית לחלוטין שנעשתה על פי דין במסגרת עסקה רשמית ומתועדת ולא עברו כספים בצורה לא חוקית לאף גורם ולשום מטרה.

נזכיר שגזר הדין שניתן בעניינם של איתמר שמעוני ועופר שמעוני היה מאסר בפועל, וגזר הדין בעניינם של יואל דוידי ומשה פונטה היה עבודות שירות, וביצוע העונשים אמור היה להתחיל בשבוע שעבר אולם הדבר נדחה שכן הם טוענים לחפותם והגישו את הערעורים לבית המשפט העליון.

בעקבות הערעורים, זומנו הצדדים לדיון היום בנוגע לעיכוב הביצוע של העונשים, אך לבסוף הפרקליטות ביקשה לדחות הדיון עד לאחר חול המועד פסח.

שמעוני מסר בתגובה: " לפעמים הצדק נעשה לאט אך הוא נעשה, ואני מאמין שב"ה הצדק ייעשה ואוכיח את חפותי במשפט, גם בסעיף בו ניתנה ההרשעה אצא זכאי ב"ה, מאמין בחפותי".

איתמר שמעוני בבית המשפט המחוזי בתל אביב, צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן