גניזת חלום התיירות והתכנון להקים 2 שכונות במקום מלונות בעיר ימים: התושבים יוצאים למאבק בשיתוף ארגוני הסביבה

כפי שפרסמנו לראשונה, בעיריית אשקלון מתכננים שינוי ייעוד למתחם המלונות שתוכנן סמוך לחוף באזור 'עיר ימים', וכעת רוכשי הדירות בשכונה המקורית החליטו לצאת למאבק.

לפני כשלושה שבועות פרסמנו כאן באשקלנייעס את התכנון של העירייה להקים שכונות מגורים בשילוב מלונאות ומסחר במתחם שיועד להיות האזור התיירותי של אשקלון, סמוך לחוף הים ב'עיר ימים' וחוף חופית.

התכנית המקורית נועדה למשוך תיירים רבים לעיר ולשמור על הים באזור הסמוך לשמורת הטבע, אולם לדבריו של גורם אמין ובכיר בעירייה ששוחח עימנו לאחר חשיפת התכנית כי ניסיונות לשווק את המגרשים ליזמי תיירות עלו בתוהו ולכן הוחלט לשנות את התב"ע במקום ולאפשר לבעלי הקרקעות לשווק את השטחים לאנשי נדל"ן במטרה להקים במקום שכונות מגורים שישולבו עם מסחר ומלונאות.

רוצים לדעת כל מה שקורה באשקלון? הצטרפו אלינו לעדכוני אשקלון בלחיצה כאן

נציין שאותו גורם אכן חושב על טובת תושבי העיר ולא על טובתם של אנשי הנדל"ן אך מנגד, רוכשי הדירות בעיר ימים טענו כי התב"ע המקורית צריכה להישאר כפי שהיא, ללא שינויים, שכן כשרכשו את הדירות הסכימו לעשות זאת לאחר שבדקו את המסמכים ווידאו מה יהיה אופיה של השכונה, בה נמכרו דירות רבות במסגרת 'המחיר למשתכן'.

צילום: אודי דוד בן דוד

בנוסף, פעילי איכות הסביבה טענו מנגד כי מדובר במחטף ובעירייה מאפשרים לעשירים בלבד להנות מחופי הים באשקלון ויעל דוריי ראש תחום תכנון בארגון 'אדם טבע ודין' מסרה למערכת אשקלנייעס כי: "מדובר בשטח שהיה מיועד לתיירות בחלקו אולם לצערנו עיריית אשקלון מנסה לאשר בו מגורים על חשבון הטבע.

בחלק מהשטח היתה מחצבה ואחרי השיקום ניתן יהיה לפתח אותו אבל רק לשימושים ציבוריים ולא מגורים, כך שכל תושבי העיר והאזור יוכלו להינות ממנו. לאשקלון אין פארק עירוני וזה מקום מצוין לתכנן עליו פארק עירוני טבעי שמגיע עד לים לרווחת כל התושבים, השטח מאד ערכי אקולוגית ולמעשה המשך של שמורת ניצנים שמצפון לו ולכן בינוי של מגורים וכפר גולף הם החלטה תכנונית מוטעית, שלא מביאה בחשבון לא את השיקול הסביבתי ולא את השיקול החברתי של צרכי התושבים במקום.

 שכונת עיר ימים ושמורת הטבע הסמוכה, צילום אוירי: רועי פרג'

הצמידות לחוף הים הינה יתרון גדול של העיר אבל העירייה חייבת להקפיד על כל המרחב הזה כציבורי תוך הבנה שזה יצטמצם בשל שינוי האקלים. חובה על העירייה לתת לתושביה מרחב פתוח ערכי ונגיש.

מנגד בעיריית אשקלון טוענים בתגובה כי: " במטרה לעודד את התיירות ברצועת החוף בפרט ובאשקלון בכלל, ישנה כוונה מטעם רמ״י ומשרד התיירות ליצור עירוב שימושים בין מלונאות ומגורים במגרשים האמורים.

הדבר יסייע ליצירת כדאיות כלכלית עבור יזמים ומשקיעים ובכך יתרום להיתכנות הקמת מתחמי מלונאות ונופש נוספים בעיר, זאת לאחר שנים בהן בוצעו ניסיונות לשיווק הקרקעות לטובת מלונאות.

מלון הרלינגטון, יישאר היחיד בברנע?  צילום: אודי דוד בן דוד

נדגיש כי ראש העיר דרש והצליח להפחית בחצי, את יחידות הדיור שביקשו להקים במקום במסגרת עירוב השימושים ובכך לשנות את התמהיל לטובת מלונאות. כמו כן, ראש העיר ביקש כי בניית המגורים תיעשה בכפוף לבניית המלונות בלבד".

לא רק פארק המים הגדול במזרח התיכון ומרכז החלל – גלאם לנתניהו:
"להקים באשקלון את מפעל החיסונים של פייזר"

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן