הרב הכי אהוב בדרום מחוץ לרשימה – כל האמת על מה שהיה מאחורי הקלעים בהרכבת הרשימה של שס

הרב יעקב אביטן שליט"א, אחת הדמויות האהודות ביותר על כלל המגזרים בדרום מחוץ לרשימת שס
מקורבים לדרעי ולרב אביטן: הם בקשר חם וטוב והרב יהיה שר בממשלה הבאה

הרב יעקב אביטן שליט"א מי שנחשב לדמות המובילה במירוץ לתפקיד הרב הראשי של העיר אשקלון ונשלף מהעיר על ידי יו"ר תנועת שס אריה דרעי לאחר הצלחה כבירה כסגן ראש העירייה, לא יהיה ברשימת שס בבחירות הקרובות לכנסת.

למרות כהונתו בתפקיד השר לשירותי דת ונאמנותו המוחלט ליו"ר התנועה אריה דרעי, מסתבר שהרב אביטן לא ציפה ולא ביקש להכלל ברשימה ואין בכוונתו לכהן כחבר כנסת והמהלך נעשה על דעתו המוחלטת בתיאום מלא עם יו"ר התנועה דרעי.

הר"י אביטן והשר דרעי, בכולל היכל השבת. צילום: ארכיון אשקלנייעס

רבים באשקלון ראו את ההחלטה שלא להציב את הרב אביטן ברשימה הקרובה כפגיעה אישית בהם, אולם כאן במערכת אשקלנייעס נעשה בירור בנושא ומתברר שאכן כבוד הרב אביטן כלל לא ביקש להכלל ברשימה וככל הנראה ייכהן כשר גם בממשלה הבאה.

הרב אביטן שכבר שנים רבות מכתת את רגליו באהבת ישראל עצומה לכל יהודי באשר הוא וזמין לשיחות עבור עמך ישראל גם בשעות לילה לא הגיוניות לאחר יום עמוס עבודה נחשב לדמות תורנית מדהימה הפועלת ללא הפסקה, ולמרות שהתושבים בעיר קיוו שיכהן בתפקיד הרב הראשי של אשקלון, שמחו על תפקידו החדש בממשלה ולאחר בדיקת העובדות הערב מתברר כי אין ממה להצטער, שכן הדבר נעשה על דעת הרב שמוקדם יותר היום אף התראיין בתכניתו של ינון מגל ואמר ששאיפתו היא להיות הרב הראשי של אשקלון.

בנוסף נעשה בירור מול מקורבים לשר אריה דרעי, יו"ר תנועת שס שאישרו את הדברים ומסרו שדרעי אוהב ומעריך את הרב אביטן אך הוא לא מייעד אותו לתפקיד ח"כ ולכן חבל לבזבז את המקום ברשימה.

בכל אופן רבים בשס מדגישים ואומרים שהרב אביטן אכן יזכה למקום של כבוד אחרי הבחירות ונזכיר שאשקלוני אחר, סגן שר האוצר יצחק כהן שהיה בכיר בשס פרש מהרשימה בתחילת השבוע.

לקריאה נוספת: רשמית: הרב אביטן השר לשירותי דת

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן