סגר כללי בפעם השלישית, מה מותר ומה אסור | כל הפרטים

ממשלת ישראל החליטה אמש על סגר מלא, זו הפעם השלישית. החל מליל חמישי בחצות (7/1/21) ולמשך שבועיים יחולו מגבלות כדלקמן: סגירה מלאה של מערכת החינוך. סגר מלא של מרכזי מסחר, בילוי ונופש. מסעדות יוכלו לבצע משלוחים ללא איסוף עצמי. מקומות עבודה לחיוניים בלבד והתחבורה תצומצם למחצית. שוב תיאסר כל התקהלות – בתי הכנסת ייסגרו, איסור אירוח ותותר תנועה עד למרחק קילומטר מהבית. כל מה שצריך לדעת על הסגר.

ריכזנו עבורכם את הגבלות הסגר שיחל מחר בחצות, בין יום חמישי (7/1) לשישי (8/1), ויימשך שבועיים מלאים. 

מה אסור בסגר:

חינוך: כל מערכת החינוך תהיה סגורה, החל מהגיל הרך ועד לכיתות העל יסודיים, למעט החינוך המיוחד.   

מקומות עבודה: יצומצמו למחצית ורק אלו המוגדרים כחיוניים.

מסחר, בילוי ופנאי: סגירה מלאה למעט המוגדרים כחיוניים והזמנת משלוח ממסעדות.

ספורט: סגירה מלאה של כל מסגרות הספורט, כולל ספורט מקצועני. קבוצות ליגות העל יורשו להתאמן לפי תו סגול. מותר ספורט יחידני.

התקהלות: אסורה כל התקהלות. עד 5 אנשים במקום סגור ועד 10 אנשים במרחב פתוח. בתי כנסת יהיו סגורים.

תחבורה ציבורית: תצומצם ל-50%

הגבלת תנועה: עד 1,000 מטר מהבית.

אירוח ושהייה: אסור לארח ואין לשהות בבית של אדם אחר. מותרת רק המשפחה הגרעינית.

מה מותר בסגר:

ספורט יחידני במרחב הפתוח, יציאה מהבית עד למרחק קילומטר, לימודים בחינוך המיוחד ובפנימיות שאין מהן אפשרות יציאה, פעילות של רשתות השיווק, רשתות הפארם ואלו שהוגדרו כחיוניות. 

חשוב שכולנו נקפיד על ההגבלות ונעשה מאמץ משותף לבלימת התחלואה, תוך הקפדה על כללי ההתנהגות: מסכה, שמירת מרחק ושטיפת ידיים. במקביל, מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של מבצע החיסונים והתקווה של כולנו ששתי הפעולות הללו, סגר כללי והגברת החיסונים, יובילו את ישראל להיות הראשונה שתמגר את הקורונה ותוכל לפתוח את המשק מחדש. בשלב זה הממשלה החליטה על סגר של שבועיים אך הותירה אופציה להארכה אם לא תהיה שביעות רצון מנתוני התחלואה. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן