עד כמה מיקום המרפאה משמעותי בקבלת טיפולי שיניים?

אתם מתגוררים באשקלון, ומחפשים בנרות רופא שיניים מומלץ. האם כדאי למקד את החיפושים בעיר הדרומית? מהם היתרונות שהיא מציעה למטופלים? ומתי בכלל כן כדאי להתרחק? סקרנו עבורכם את השיקולים העיקריים בבחירת לוקיישן של מרפאת השיניים

יש שיקולים רבים שרצוי להכניס למשוואת הבחירה של רופא או מרפאת שיניים: החל מהניסיון המקצועי של המטפל, דרך רשימת השירותים שלו ועד להנחות שניתן לקבל עבור טיפולים (דרך קופות החולים, למשל). אבל האם מיקום המרפאה צריך להיות אחד הפרמטרים המרכזיים בבחירה? מתי כדאי להישאר קרוב, ובאילו מקרים כן כדאי להרחיק על מנת לקבל טיפולי רפואי איכותי ומותאם אישית?

מילות המפתח: נוחות ונגישות

התפיסה הראשונה, והדי שגורה, היא שממש אין צורך להתרחק יותר מדי בבחירת מרפאה או רופא שיניים. בכל עיר בישראל צפויים להציע את שירותיהם מספיק אנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים, החל מעשרות ועד למאות. באשקלון, למשל, בדיקה קצרה דרך מדריך נותני שירותים מצביעה על כ-30 מרפאות ורופאי שיניים. זאת לצד מרפאות הפועלות מטעמן של קופות החולים, למשל מרפאת כללית סמייל ברחוב יפתח הגלעדי, סניף מכבידנט ברחוב הגבורה בעיר ועוד. המבחר אינו אינסופי, וגם מצומצם ביחס לערים גדולות אחרות במרכז, אבל הוא בהחלט קיים.

בחירה ברופא שיניים באותה עיר – אשקלון, במקרה הזה – מומלצת מכמה בחינות. המיקום הקרוב מקל כמובן על ההגעה לטיפולים, ההתמדה בהם ושילובם בשגרת החיים. שאלת המחקר חיונית על אחת כמה וכמה במקרה של אוכלוסיות אשר מראש מתקשות בביקור אצל רופא השיניים, למשל ילדים או אנשים מבוגרים המתקשים להתנייד.

השיקולים הכלכליים

יתרון משמעותי של טיפולי שיניים בדרום הוא המחירים. למרות שלכל מרפאה, רופא שיניים או טיפול דנטלי עשויים להיות חוקים משלהם, ברמה הכללית טיפולי שיניים בפריפריה נוטים להיות זולים יותר מאשר במרכז. למעשה, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים בתופעה בה ישראלים רבים נוסעים מאזור השפלה או המרכז לערי הדרום והפריפריה על מנת לקבל טיפולים במחירים הנוחים בעשרות אחוזים. במקרה של תוכנית טיפולים מקיפה, או בטיפולים הנחשבים לראש למורכבים, ייתכן כאן חיסכון כלכלי של אלפי או אפילו עשרות אלפי שקלים. די שווה את הנסיעה, נכון?

 

מתי כדאי להתרחק?

מן העבר השני של המשוואה, ייתכן תרחיש בו תושבי אשקלון יצאו מהעיר למטרת טיפול שיניים. יש תחומים בהם היצע הטיפולים האפשרי באשקלון וסביבתה הוא מצומצם בהשוואה לאזורים אחרים בישראל. אם מטופל כלשהו זקוק לטכנולוגיה אשר מוצעת למשל רק במסגרת של  רופאי שיניים ברחובות או רופאי שיניים בנס ציונה, אין כאן למעשה התלבטות: רצוי מאוד לבצע את הנסיעה ובכך ליהנות מטיפול איכותי ומותאם אישית.

התמונה דומה גם כאשר יש צורך בתוכנית טיפולים מקיפה, שלא מוצעת במסגרת האפשרויות הקיימות בעיר. אם האדם זקוק לסדרה של טיפולים, אשר חלקם מוצעים רק במרפאה מסוימת – נניח שוב, מרפאת שיניים ברחובות – ייתכן שיהיה מומלץ עבורו לבחור שכל הטיפולים יתקיימו באותה מרפאה. בדרך זו אפשר יהיה לקבל את הטיפולים מצוות המכיר היטב את המטופל הנדון, לשמור על הרצף הטיפולי הדרוש או אפילו להוזיל מעט מעלויות הטיפול. ואגב, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר רופאי שיניים שעשו הסבה לבצע טיפולי יופי, דוגמת הזרקות למיניהן. זוהי סיבה נוספת שעשויה להעדיף מרפאה אחת, המציעה שירותים מקיפים, על פני מספר רב יותר של נותני שירותים נפרדים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן