אחרי התלבטויות רבות וקצת יותר מ3 שבועות לשנה הבעל"ט, תחרות איש השנה יוצאת לדרך – מי איש השנה שלכם? הצביעו!

ישנם רבים בעיר אשקלון שעשו במהלך השנה האחרונה דברים נפלאים והגיעו להישגים מכובדים ומרשימים.

עם זאת, במערכת 'עדכוני אשקלון' ואתר 'אשקלנייעס', בררנו ארבעה נציגים מאשקלון שהצליחו גם בפעילות במישור הארצי והביאו לנציגות מכובדת וראויה לעיר כשגרירים נאמנים של אשקלון.

העיר אשקלון במבט מכיוון מערב, צילום: אדי ישראל – דוברות עיריית אשקלון

כולם ראויים בלי שום ספק לכל תואר אפשרי, אך על מנת לבחור את מי שהכי מתאים, אנו פונים אליכם, תושבי העיר היקרים – בחרו- מי איש/אשת השנה שלכם באשקלון?

אל דאגה, לא שכחנו גם את אלו שעשו חיל במישור הפוליטי העירוני ובתחומים האחרים ובמהלך השבוע יפתחו האפשרויות להצביע גם עבורם, לעת עתה – להלן רשימת המועמדים לאיש השנה באשקלון, הצביעו:

הגברת ד"ר דיווה לוגסי שוורץ

את תואר אשת השנה היא קוטפת בהליכה, אחרי הכבוד הרב שהביאה לעיר אשקלון בשנה הזו בה היו מספיק כותרות לא מחמיאות לעיר ומשמשת כשגרירה טובה לאשקלון בעולם האקדמיה.

ד"ר דיוה לוגסי שוורץ, נצר למשפחת לוגסי המעטירה המשיכה גם השנה לעשות חיל בתחום רפואת השיניים לאחר שלפני שנתיים נבחרה למסלול היוקרתי של אוניברסיטת תל אביב בתום לימודים אותם סיימה בהצטיינות.

למרות עשרות הצעות ממרפאות גדולות בתל אביב כמומחית באורטודונטיה (יישור שיניים) לאחר שנבחרה למסלול היוקרתי והספיקה לסיים את הדוקטורט השני, החליטה להישאר בעיר אשקלון ולכתת את רגליה לתל אביב לצורך הלימודים אליהם נבחרה במסגרת 145 רופאים בלבד בישראל במסלול האורטודנטיה מתוך 35000 רופאי שיניים בישראל.

לוגסי שוורץ ניחנת באהבת ישראל ולצד זה שהיא רעייה, בת ואם נפלאה במשפחה המקסימה היא ממשיכה את דרכה בקריירה מוצלחת בהחלט, כבוד גדול לעיר אשקלון.

האבא ד"ר ר' חיים לוגסי והבת ד"ר דיווה לוגסי שוורץ

 

הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת

הרב יעקב אביטן, שמידי יום ולילה מכתת את רגליו לשמח יהודים ברחבי העיר, קיבל השנה הפתעה גדולה מהקב"ה שהחליט להציב אותו בעמדת השפעה גדולה למען עם ישראל בארץ הקודש.

הרב אביטן, נבחר לתפקיד השר לשירותי דת, וזאת מבלי שיכלל ברשימה כלשהי בבחירות לכנס, אלא נטו על סמך ניסיונו המקצועי וניתן לומר שהוא השר היחיד בממשלה עם ניסיון בתחום עליו הוא מופקד.

מאז שנבחר לתפקיד ועד היום, בניגוד לאחרים שברגע שהם מקבלים תפקיד של ועד כלשהו או חברות במועצה כלשהי נוהגים לשנות מספרי טלפון או לסנן שיחות מאחרים, הרב אביטן מקפיד לחזור לכל מי שפונים אליו מכל המעמדות ובכל עת, למרות סדר היום העמוס שלו.

נזכיר שהרב אביטן הוא גם בעל ואב לשלישיה ובנו של הרב יצחק אביטן שליט"א, וכלל אותו הנהיגו במשפחה שלא לרדוף אחר הכבוד השתרש עמוק אצל הצאצאים והרב אביטן שעוסק בתורה ובהפצת התורה מתוך אהבת ישראל ממשיך את הקו המשפחתי המובהק ומתרחק מתארי כבוד מדומים וניתן לומר עליו את מאמר הגמרא במסכת עירובין:

" ללמדך שכל המשפיל עצמו הקדוש ברוך הוא מגביהו וכל המגביה עצמו הקדוש ברוך הוא משפילו. כל המחזר על הגדולה גדולה בורחת ממנו וכל הבורח מן הגדולה גדולה מחזרת אחריו. "

 

 

הרב יעקב אביטן שליט"א- תורה, גדולה וצניעות. צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

 

מר שרון גוריאלשווילי, אלוף ישראל ב MMA

גוריאלשווילי הוא המאמן הראשי ומנהל מועדון ה-MMA באשקלון, מתאמן מגיל קטן ובדרך הצליח לא רק להקים מועדון גדול באשקלון המוכר ברמה בינלאומית אלא גם זכה באליפויות רבות בארץ ובחו"ל.

המועדון עוסק בעיקר בלחימה משולבת MMA לצד אגרוף תאילנדי וג'וג'יטסו ברזילאי. שרון המשיך את דרכו של אביו זורי גוריאלשווילי ז"ל אשר ייסד את ענף ה-MMA בעיר.

המשנה לראש העיר משה אטיאס, אלוף ישראל שרון גוריאלשווילי, רה"ע תומר גלאם, צילום: פוטו יוסי את עוזי

במהלך השנים, עברו אצל שרון צעירים רבים מאשקלון, שפרט לרכישת מיומנויות לחימה, זכו לרכוש גם לימוד ערכים, סובלנות וסבלנות, אהבה ונתינה לאחר.

שרון עצמו נחשב לאחד האנשים האהודים ביותר באשקלון, ולא אחת הוא נחשב לבין הראשונים לסייע לכל דבר שמצטרך.

שרון גוריאשוילי, שבתאי שאל, שרה מילר, ורה"ע תומר גלאם. צילום: יד ביד

השנה, שרון הצליח להוות דוגמא אישית לכך שאם בן אדם רוצה הוא יכול להגיע להישגים נפלאים ב"ה, ולמרות שלא התחרה כבר למעלה מעשור – ניגש לתחרות וזכה בתואר אלוף הארץ ב MMA.

מעבר לתואר הנכסף לאנשי התחום, שרון העביר מסר של התמדה לחניכיו הרבים ואת הפתגם היהודי הידוע בשפת היידיש שנלמד מחג פסח שני: "ניטא קיין פארפאלען – אין דבר אבוד "

מר איל חסן – יו"ר הסתדרות המורים במחוז דרום

שנה לא פשוטה עברה על המורים, ההורים והתלמידים ברחבי העיר אשקלון.

סבבים של ירי, איומים מצד החמאס וכמובן – הקורונה שהכניסה את כלל הצוותים למסלול למידה מחדש, תרתי משמע.

חסן היה צריך להתנהל בין הטיפות ובחכמה רבה הצליח לתת מענה למקרים המסובכים שהגיעו לפתחו במהלך התש"פ שהיתה לשנת פלאות.

כמו כן, מעבר לתפקידו הניהולי במשרד החינוך ותפקידו הבכיר בהסתדרות המורים, חסן נחשב לאיש חינוך מהמעלה הראשונה ולא אחת הוא נכנס לשעות הקטנות של הלילה בשיחות עם אנשי חינוך והורים במטרה לדאוג לרווחתם של התלמידים בעיר, אלו שיהיו דור ההמשך של אשקלון.

 

למעשה תחת ידיו של חסן עברו השנה מקרים רבים ולאו דווקא במישור ההישגים הלימודיים, אך ידוע שחסן מוביל תמיד לחינוך לערכים ומסורת.

איל חסן

וכעת להצבעה, מי איש/אשת השנה שלכם באשקלון? הצביעו! ( ניתן להצביע עד כב' אלול, הצבעה אחת בלבד )

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן