טיפולי שיניים לילדים

Credit: shutterstock

שמירה על ניקיון השיניים והפה היא פעולה שאנו כמבוגרים, מחויבים ללמד את ילדינו. זהו היבט חשוב בתהליך הלמידה החברתית והפיזיולוגית עבור תינוקות וילדים, הקניית הרגלי צחצוח שיניים נכון וביקור אצל רופא שיניים לילדים.

Credit: shutterstock

מתי הולכים לרופא שיניים לראשונה?

שאלה מצוינת, לא הרבה הורים יודעים, ביקור אצל רופא שיניים בפעם הראשונה צריך להתרחש עם בקיעת השן הראשונה, בין גיל חצי שנה לשנה. בביקור זה הרופא יבצע בדיקה ראשונית של חלל הפה, ויוכל להדריך את ההורים כיצד להטמיע הרגלי היגיינת שיניים אצל ילדם, כבר בגיל צעיר. כולנו יודעים שמה שאנו למדים בגיל צעיר, נטמע אצלנו בבסיס, ומה שלא, אפשר בהחלט להטמיע, אבל עם הרבה יותר מאמץ והשקעה בהמשך, נכון?

איטום חריצים – גם עבור ילדים

אחת מפעולות המניעה שמסייעות מאוד לילדים ולמבוגרים כאחד, עוסקת באיטום החריצים בשיניים האחוריות. בוודאי שמתם לב ל"גומחות" הנוצרות בשיניים האחוריות, אשר מהוות מצע מצוין לשאירות אוכל "להתיישב" בו. רופא שיניים לילדים מבצע פעולת איטום החריצים האלו ומונע הצטברות של שאריות מזון אשר יכולות לגרום לדלקת חניכיים ולעששת. הטיפול אגב אינו פולשני, קל, ועמיד לתקופה ארוכה.

טיפול שורש בשיני חלב

יכולים להתפתח מצבים בהם עששת חמורה בשן מחייבת טיפול משמעותי, גם כאשר מדובר בשן חלב. העששת מייצרת רגישות גבוהה לחום ולקור, מה שבהחלט יקשה על הילד, ומחייבת התערבות של טיפול שורש חלקי. הטיפול מבצע הסרה של הצטברות העששת ומוסיף חומר מיוחד שימנע המשך הצטברות עששת בעתיד. רופאי שיניים לילדים מעידים כי טיפול זה מאופיין באחוזי הצלחה גבוהים ומסייע כפתרון יעיל במקרים של נזק משמעותי לשן.

כתר טרומי – גם אצל ילדים

במידה והתפתחה עששת נרחבת ברחבי השן, הכותרת נהרסה ופתרון של סתימה אינו נותן מענה הולם וכולל, רופא שיניים לילדים ממליץ על הרכבת כתר טרומי על פני השן. זהו כתר זמני שתפקידו לתמוך בשן החלב, עד אשר תיפול באופן טבעי ותוחלף בשן הקבועה. הכתר הטרומי אינו מפריע לבקיעת השן החדשה, הוא מודבק לכותרת שן החלב. כתר טרומי בעצם מסייע הרבה יותר מסתימה בשל אורך חיים רחב יותר, כמעט כפול משל סתימה. הוא מהווה פתרון מצוין במקרים של עששת במצב חמור.

החשיבות של טיפול בשיני חלב

הסיטואציות שתיארנו פה עוסקות בטיפול שיניים עבור שיני חלב. נכון ששיניים אלו נושרות ובמקומן בוקעות שיני קבע, אך אסור לזלזל במצב בו עולה הצורך לטפל בהן. חשוב מאוד להיות ערניים להיגיינת הפה של ילדינו, להקפיד על ביקורים קבועים אצל ורפא השיניים, ולתת דגש בהקנייה החינוכית לילדינו, את השמירה על בריאות השיניים.

ילדים רבים אינם אוהבים לצחצח שיניים, אין זה סוד, בגילאים הצעירים זה בהחלט אתגר לעמוד במשימה, אך תהיו בטוחים שאם תתמידו בשמירה על היגיינת הפה של ילדכם בגיל צעיר, יהיה הרבה יותר קל להתמיד בכך, בגיל מבוגר יותר.

למציאת רופאי ילדים מומלצים באזורכם היכנסו לאינדקס העסקים הגדול במדינה דפי זהב.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן