המשפחה האשקלונית שיצאה מהמינוס המטורף להרווחה כלכלית – איך הם הצליחו, סיפור מדהים

לפני כשנה התקשר אלי ע' בקול רועד וסיפר לי שהתקשרו אליו מהבנק ועדכנו אותו שהחשבון שלו בחריגה ואם לא ינקוט בפעולה דחופה הוא יהפוך למוגבל, כלומר יתחילו לחזור לו צ'קים וחיובים של הלוואות.

ע' הוא בעל משפחה חרדי מאשקלון, נשוי באושר ואב לשישה ילדים מקסימים. אשתו שכירה והוא עצמאי שפתח את העסק קצת לפני אותה שיחה.

כמובן שלא יכולתי להתעלם מהצוקה שלו ומייד נפגשנו, הוא, אשתו ואני.

בנינו תוכנית כלכלית מקיפה למשפחה. התוכנית כללה, קודם כל, קיצוץ בהוצאות המחיה ובנוסף, תוכנית עסקית להגדלת הרווחים של ע'.

ע' לקח הלוואת גישור מהמשפחה ולפי התוכנית ידענו בחצי השנה הראשונה המשפחה עדיין תהיה בגירעון והמינוס בבנק ילך ויגדל ולאחר מכן הם יעבור להתנהלות חיובית ויתחילו להקטין את המינוס. ואכן, בסביבות ראש השנה האחרון החשבונות של ע' הגיעו קרוב למסגרת ומשם המינוס הלך וירד.

כיום ע' נמצא בפלוס והשיחות שלנו כבר אינן על צמצומים וסגירת גירעונות אלא על איך ע' יכול לצמוח כלכלית, ללמוד להשקיע ולייצר לעצמו הכנסות נוספות.

מה שבשבילי הכי חשוב הוא שע' וששת ילדיו כבר לא נמצאים בסיכון לאבד את ביתם וישנים הרבה יותר טוב בלילה.

רוצים לקבל פרטים על ייעוץ כלכלי למשפחה? הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של גד הרלב בלחיצה כאן ונפנה אליכם ביממה הקרובה

שמי הוא גד הרלב ואני יועץ פיננסי למשפחות ולעסקים קטנים.

אני מאמין בלב שלם שכל אחד מאיתנו יכול לחיות את החיים שמגיעים לו ועל ידי התנהלות כלכלית נכונה יכול לצאת ממשברים רבים ואף לעלות על מסלול של צמיחה כלכלית. אני ממש לא קוסם ולא יודע לייצר יש מאין. אני עובד רק עם משפחות שאני בטוח שאוכל לעזור להן כי גם אני רוצה לישון טוב בלילה.

אשמח לתת לציבור הקוראים כמה עצות להתנהלות כלכלית נכונה:

קודם כל – לימדו כמה כסף אתם מכניסים כל חודש. אם אתם שכירים אז זה די פשוט, אם אחד מבני הזוג או שניהם עצמאיים זה יכול להיות מורכב. עצמאיים בד"כ נוטים להפריז בהכנסות שלהם כי הם לא סופרים נכון את ההוצאות ואת המיסים השונים. הדרך הכי טובה לחישוב הכנסות של עצמאי היא לקחת את דו"ח רווח והפסד של שנה שעברה ולחשב 80% ממנו כהכנסה נטו. כמובן שיש לחלק את המספר ב – 12 וזאת ההכנסה החודשית שאפשר לבנות עליה.

אחרי שהבנתם את ההכנסות – לימדו מה הן ההוצאות שלכם. גם כאן – יש דרך יחסית פשוטה. היכנסו לחשבון הבנק והסתכלו על העו"ש לאורך חצי שנה. סיכמו את טור החובה וחלקו ב – 6. זאת ההוצאה החודשית הממוצעת. אם יש פער בין ההכנסה להוצאה – צריך לנקוט במעשה.

כל משפחה וסעיפי ההוצאות שלה ואין משפחה אחת דומה לשניה. סעיף אחד שמשותף לכל המשפחות ושבד"כ יש בו אפשרות לחיסכון די משמעותי הוא סעיף הסופר.

בסעיף זה ניתן להוציא בין 600 ל – 800 שקל לאדם לחודש. כלומר – משפחה של 8 נפשות, כדוגמת משפחתו של ע', יכולה להוציא בסופר בין 4,800 ל – 6,400 לחודש (במקרה של ע', דרך אגב, הם הצליחו להוציא אפילו פחות).

הדרך להגיע למספרים האלה:

  1. לקנות ברשת זולה (אושר עד, שירת רחל, רמי לוי וכו')
  2. לתכנן – לעשות פעם בשבוע רשימת קניות מסודרת של כל מה שחסר בבית וגם של מה שנצטרך בשבוע הקרוב (כולל אירוח מתוכנן, פעילות של הילדים בבי"ס וכו')
  3. לקנות לפי הרשימה ולא לחרוג ממנה
  4. כשאנחנו בסופר – לחפש את המוצרים הזולים בכל תחום, החל מפסטה וכלה בשמפו ואבקת כביסה.
  5. לא לקנות מוצרים שאנחנו לא צריכים, רק כי הם במבצע
  6. להשתדל שלא לעשות השלמות במכולת השכונתית אלא להשתמש במוצרים שיש לנו. מקסימום – בקניה השבועית הבאה, נוסיף אותם לסל שלנו.

 

באמצעות התנהלות כלכלית נכונה וניהול של הכסף שלנו אנחנו יכולים להגיע לוודאות וביטחון ומשם לעבור לרווחה ובהמשך אף לצמיחה.

רוצים לקבל פרטים על ייעוץ כלכלי למשפחה ולצאת מהמינוס יישר למצב של כיף והרווחה לכל המשפחה?

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של גד הרלב בלחיצה כאן ונפנה אליכם ביממה הקרובה

 

גד הרלב, צילום: דנה אופז

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן