איך להתחיל לשמור שבת?

כל אחד מוזמן לחיות לפי אמונתו, אך מי שמרגיש שהדבר הנכון הוא לחזור למקורות ולהתחיל לשמור שבת, הרבה פעמים עשוי למצוא את עצמו מתקשה לעמוד במשימה, כי ממש כפי שקשה לעשות דיאטה, כך גם קשה פתאום לשנות הרגלים – להשאיר בצד דפוסי התנהלות, לענות על השאלות של הסובבים, להבין כיצד מתנהלים מחדש וכדומה. מכאן שאם גם אתם חשים שהייתם שמחים לשמור שבת, אך קשה לכם או פשוט אינכם יודעים כיצד מתחילים, יש לנו מספר טיפים עבורכם:

קופצים למים עם חגורת הצלה

הרבה פעמים מספיק לחוות שבת כהלכה בשביל להתאהב בדרך החדשה, ועל כן אם הסביבה הקרובה אינה משתפת פעולה, אל תתייחסו לכך כאל מכשול, אלא כאל הזדמנות למצוא מקום אחר להעביר בו שבת מיוחדת. פה נמליץ לבחון אפשרות להעביר את השבת אצל בני משפחה שכן שומרים שבת, אצל קבוצה דתית שמכירים ואף בישיבה או מדרשה. אין לכם אפשרות שכזו? תמיד שווה לברר עם חברים דתיים ולא למהר לסגור אפשרויות. אם בכל זאת אין זה אפשרי, פשוט קבלו החלטה שאת השבת הקרובה אתם עומדים לשמור כהלכה – התייחסו לכך כאל אתגר ולבסוף תיבחנו כיצד המהלך גרם לכם להרגיש. כיצד מתארגנים? ובכן ראשית כל שבוע בדקו את זמני כניסת השבת, אך כמובן שקיימים דברים נוספים שמוטב לעשות, ופה נפרט מספר דגשים מהותיים.

נופלים וקמים

ראשית חשוב לדעת שעל ההתחלה כנראה שלא תצליחו לשמור שבת כהלכה, אם כי פיתויים קיימים ואם כי לא תהיו מודעים לסך ההתנהלות הרצויה, אך פה ראוי להבין שגם מעידה מתקבלת בהבנה – מוטב לנסות מאשר מראש להימנע. החוכמה היא לעמוד מול הפיתוי ולהבין כיצד מתייצבים מולו. כך למשל אם הדלקתם אור בחדר זה בסדר, פשוט תחשבו על הסיטואציה ותבינו שאתם יכולים לכבד את השבת מבלי לחזור על אותה טעות.

התמקדו במהות

מבקשים קצת עניין בשבת ועל הדרך לחזק את הדרך החדשה שבה בחרתם? ובכן טוב לדעת שקיימים מגוון ספרים נהדרים שעוסקים במהות של השבת. בספרים מעין אלו מאוד מומלץ לעיין, וזאת כי ברגע שמבינים מדוע עושים מה שעושים וברגע שמבינים את מגוון המשמעויות שמסתתרות מתחת לפני השטח, הרי שהאמונה מתחזקת, ההנאה מיום השבת גדלה ומקבלים כוחות מחודשים להמשיך בדרך.

חיזוקים חיוביים

בכול דבר יש טוב ורע וכך גם בשמירת השבת. משמע לצד העובדה שזה הדבר הנכון לעשות, יהיה זה שקר לומר שאין זה קשה להימנע מהדלקת האור בלילה, שאין זה קשה לא להיכנס לרכב ולהגיע יותר מהר לחבר שגר בשכונה וכדומה. עם זאת, גם קיימים שלל דברים נהדרים בשמירת השבת ובהם מוטב להתמקד. מכאן שעוד ביום שישי מוטב לחשוב על יום השבת הקרב ולהתרגש מהעובדה שאתם עומדים לנוח, להשאיר שלל פיתויים בצד, לבלות זמן איכות עם המשפחה, לאכול טוב, שאין לכם שום משימות שמחכות להתייחסות – שיש לכם זמן לעצמכם, זמן חשוב שבו ניתן להפנים את השבוע שעבר ולהתכונן לקראת השבוע הקרב. מקווים שעזרנו, ולו במקצת. שבת שלום.

 

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן