פיצוציה של חומרים מסוכנים

למעלה מ2.5 קילוגרם של חומרים מסוכנים נתפסו בפיצוציה באשקלון. המעורבים שוחררו ללא שהוגש כתב אישום. בעל הפיצוציה  מיוצג ע"י ידי עורך הדין רובי גלבוע

אחד הביטויים המוכרים בוודאי לשוטרי משטרת ישראל ולא רק, אלו חומרים כמו נייס גאי ואחרים שהלכו ותפסו בעבר מקום, נמכרו בפיצוציות גרמו נזק רב, ושוטרי משטרת ישראל עשו פעולות רבות, בכדי להילחם בתופעה.

אלא שבאשקלון, באחד האזורים השוקקים בעיר, נתפסו לאחרונה חומרים מסוכנים של ממש, לא כאלו שעונים להגדרה סמי פיצוציות.

שוטרי משטרת אשקלון, ככל הנראה על פי מידע מוקדם שהגיע לידם, הגיעו לחיפוש באותה פיצוציה.

לתדהמתם של השוטרים, הם גילו שם כמות עצומה של למעלה מ2.5 קילוגרם של חומרים מסוכנים, חלקם מסוג חשיש, והחלק השני קנאביס.

השניים ששהו במקום, נעצרו על ידי השוטרים, הובאו בפני שופט ומעצרם הוארך בחמישה ימים. בעקבות המקרה הוגשה לבית המשפט באשקלון הצהרת תובע ולפיה יש להגיש כתב אישום נגד שני המעורבים ולהותירם במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בדיון שנערך בתום חמשת הימים ביקשה המשטרה להאריך את המעצר בחמישה ימים נוספים, על מנת להשלים את החקירה.

אלא שאז פרקליטם של השניים עורך הדין רובי גלבוע- מומחה למשפט הפלילי ולדיני תעבורה – טען כי אין צורך בהארכה של חמישה ימים- כיוון שהשניים אינם מסוכנים וכי אין הצדקה להארכה בפרק זמן כזה, היות שהמשטרה לא עשתה מספיק בחמשת המים שהיו לה, על מנת להשלים את החקירה נגד השניים- תושבי העיר אשקלון, ולכן יש לשחררם. שופט בית משפט השלום אבישי כהן, קיבל את טענתו של עו"ד גלבוע וטען כי, "קצב החקירה לטעמי אינו משביע רצון", יחד עם זאת הוסיף השופט כי, "לא אוכל להתעלם כי תקופת המעצר המשמעותית הייתה במהלך סוף השבוע, שעה שלצערי המעבדות אינן פועלות במלוא עוצמתן" .

השופט האריך את המעצר ביומיים נוספים, על מנת לתת שהות למשטרה להגיש כתב אישום כפי הצהרת התובע ,אלה שנראה שלאחר החורים בראיות שחשף הסנגור שוחררו השניים, כעת כשבועיים וחצי לאחר המקרה, ולמרות הצהרת התובע, כנגד שני תושבי העיר שהחזיקו כמות עצומה של שניים וחצי קילוגרם של חומרים מסוכנים עדיין לא הוגש כתב אישום.

עורך דין רובי גלבוע. צילום: יח"צ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן