החורף כבר פה איך תימנעו מעובש במקלחת?

החורף כבר פה איך תימנעו מעובש במקלחת?

עובש בכלל ובמקלחת בפרט הוא אחד הדברים הפחות אסתטיים שעלולים להתהוות בביתכם. הטיפול הטוב והיעיל ביותר הוא טיפול המונע את היווצרות העובש ואת התפשטותו.

למניעת עובש יש לא רק חשיבות אסתטית אלא גם בריאותית. חשיפה לעובש ומגע עמו ודאי לא מוסיף לבריאותו של איש. איים או מושבות עובש במקום מסוים מעידים על הזנחתו. לא הבל היופי ושקר החן, ודאי לא הבל ושקר הניקיון…

חשוב להקפיד על גריפת המים ופעם בשבוע לנגב משטחי זכוכית עם מטלית לחה על חומר ניקוי ייעודי לזכוכיות. לניקוי יסודי יותר מומלץ להסתייע בתמיסת חומץ 5% , מלח לימון ומים רותחים. הניקוי צריך להיעשות עם מטלית חלקה ולחה.

את המקומות שעליהם עלול להיווצר עובש הוא בסדקים שבין אריחי הקרמיקה. על מנת לנקותם רצוי להמס אבקת כביסה במים פושרים ולפזר אותה על הרובה שבין הרווחים ולאחר השהיה של חצי שעה – לשפשף עם מברשת ניקוי. מלח לימון, שעשוי להיחשב ל"תרופת סבתא" אף הוא יעיל למטרה זו. ניקוי האריחים עצמם יכול להיעשות ביעילות באמצעות תמיסה של חומצת מלח בריכוז 20% ומים ( 80% מים) לאחר השריה של כרבע שעה, לכל היותר, יש לנקות באמצעות מטאטא את האריחים ואת המרווחים ביניהם. עבודה זו צריכה להיעשות בזהירות יתרה בשל הנזק העלול להיגרם מהתמיסה החומצית.

הרטיבות והלחות הן מצעי גידול מצוינים לעובש, לכן חשוב למנוע אותן. מחנק ולכלוך מאיצים את היווצרותו והתפשטותו. על הסיליקון האוטם את החיבור שבין הזכוכית לקירות ולאמבטיה יש להשתמש, פעם בשבועיים, במסיר שומנים.

קירות האמבטיה והתקרה אף הם מקומות מועדות לפורענות העובש. יש להקפיד על ניקיונם באמצעות מטלית טבולה  מים עם מעט אקונומיקה. אגב, לפני צביעה מחדש של קירות האמבטיה בעזרת צבע נגד עובש, חשוב להשתמש תחילה בחומר ייעודי להסרת עובש.

חדר האמבטיה כולל בדרך כלל גם שירותים, לכן חשוב לא להזניח את ניקוי האסלה, לרבות הניאגרה.
איך מנקים? משתמשים בחומצה אפס-אפס ומשפשפים עם מברשת שנועדה לניקוי אסלות. עדיף להמתין 2-3 דקות לאחר שפיכת החומר לאסלה עד לתחילת הניקוי.

אדם חכם אמר פעם, כי גם דבר שקל לעשות אותו – קל יותר לא לעשותו, לכן אסור ליפול למלכודת הקלות של אי-עשייה, אלא להקפיד על הניקוי לצורך המניעה והטיפול. שוב- חשוב להקפיד על ניקוי עם כפפות בשל הסכנה שבחשיפת העור למגע עם התמיסות החומציות.

ככלל- הקפידו על אוורור תדיר של חדר האמבטיה, ודאי לאחר המקלחת. עברו על הקירות הלחים במטלית יבשה, נקו ויבשו היטב את הרצפה. מודעות לחשיבות העשייה של אלה למניעת היווצרות עובש או טיפול לאחר הופעתו תקל עליכם לעשות את המתבקש.

טיפ חשוב ומועיל: את הכלים הסניטריים יש לנקות באמצעות חומר ניקוי ייעודי לכלים אלה בלבד. אסור בתכלית האיסור לנקותם עם חומצות שונות ואקונומיקה.

 

 

צילום: PIXABAY

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן