מעשנים בשר? – הנה כל השיטות שיעזרו לכם לקבל בשר משובח

מעשנים בשר? – הנה כל השיטות שיעזרו לכם לקבל בשר משובח

 

בשר צלוי, הינו מאכל טעים וחביב במיוחד על ישראלים והפך להיות חלק בלתי נפרד מהתרבות הקולינרית בישראל. לאלו המחפשים לחדש את הטעמים במטבח כדאי לדעת שישנן טכניקות צלייה ייחודיות אשר אינן מצריכות תיבול יוצא דופן. כאשר בוחרים לעשן את הבשר במעשנת בשר טעמו הופך למיוחד בשל הארומות הטבעיות שמתרחשות בעקבות תהליך העישון. למעשה, לא רק בשר ניתן לצלות בתוך מעשנת בשר אלא גם דגים, פירות ים, ירקות, מאפים וכל דבר שניתן לבשל. העישון של הבשר עצמו, נעשה בצלייה איטית בחום נמוך והוא לוקח זמן. יש לשים לב שכל נתח בשר ידרוש זמן וטמפרטורה אחרת. למשל ישנם חלקים של הבשר כגון נתחי בשר שונים שהבשר שלהם קשה יותר, ולכן הצלייה של נתחים אלה תהיה ממושכת יותר.

 

יש להפעיל את מעשנת הבשר מראש כדי שהיא תגיע קודם לטמפרטורה הרצויה לצלייה והחום יהיה אחיד. בחלק מן המעשנות, יש להכין מראש את חומר הבעירה, פלט, גזרי עץ או פחמים. את חומר הבעירה מכניסים לתא מיוחד במעשנה, כך שניתן יהיה לווסת נכון את כמות העשן. העשן הוא בין השאר מה שגורם לטעם המיוחד והארומטי של הבשר. המעשנה למעשה לרוב מורכבת משני תאים כאשר באחד מהם מונח המזון אשר ברצונכם לצלות ובתא השני, יהיה כאמור חומר הבעירה.

 

קיימים כמה סוגים של מעשנות בשר

 

ישנם כמה סוגים של מעשנות בשר. מעשנת בשר אשר פועלת על עץ, פלט או פחם, מעשנה הפועלת על גז וישנה גם מעשנה חשמלית. המעשנה בעצם שומרת על הרכות והעסיסיות של הבשר ומדובר על פתרון צלייה מעולה שאינו מיועד רק לאניני טעם כי אם למי שמחפש תחליף משודרג בהרבה יותר מאשר המנגל המסורתי שכולנו מכירים. לכל מעשנה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וחשוב לבחון את כל הפתרונות ואת ההתאמה לצרכים שלכם.

 

בבחינת מגוון המעשנות בשוק מומלץ לבחון את אופי העבודה במעשנה – האם הוא יכול להתאים לכם ולמה שאתם מחפשים. בדקו גם את השליטה בעוצמות החום שבסופו של דבר יסייעו לכם בהפקה של מזון טעים יותר. כמובן שגם ניקוי ותחזוקה של מעשנת הבשר הוא פרמטר חשוב וזה יקל עליכם בשמירה על המעשנה לאורך זמן. מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע או מומחים בתחום לפני שרוכשים מעשנה לעישון בשר, כך שעל פי הנתונים שלכם תוכלו לדעת במדויק איזה מעשנה לבשר תהיה אידיאלית לצרכיכם.

 

מעשנות בשר – לא למקצוענים בלבד

 

מצד אחד, צמד המילים "בשר מעושן" מגרה ועושה חשק, אבל מצד שני, יש נטייה לחשוב כי עישון בשר מיועד רק למקצוענים. ניתן לבצע את עישון הבשר באופן מורכב יותר, אבל ניתן גם לצלות את הבשר באופן פשוט וקל – הכל תלוי בכם! לאלו הרוצים להיכנס לתחום העישון ניתן להתחיל ברכישה של מעשנה קטנה, ובהמשך להתקדם עם מעשנה גדולה ומורכבת יותר. ככל שתלמדו ותתנסו עם הזמן, כך יהיה לכם קל יותר לצלות ולהתמקצע בעישון ובצלייה של בשר, דגים ושאר מאכלים.

 

אפשר למצוא בארץ סוגים שונים של מעשנות שהמחיר שלהן מתחיל בכמה מאות שקלים ומסתיים גם בכמה אלפי שקלים. הכול תלוי בהשקעה, בתקציב, ביכולת וברצון שלכם להתמסר לתחום העישון. מדובר על חוויה בפני עצמה, והיא מאוד מומלצת ומהנה! כיף לשבת עם בני המשפחה או החברים, כאשר הריחות המגרים של הבשר יוצאים מן המעשנה. לאלו שרוצים ללמוד ולהתמקצע ניתן להירשם לסדנאות עישון בשר, מה שיעשיר את הידע וההתמחות בתחום העישון וקרוב לוודאי יביא לתהליך צלייה ועישון באופן נכון ומקצועי יותר. 

צילום: יח"צ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן