מתכוננים לחנוכה – עליה של 35% בביקוש החנוכיות בעולם, סקר "הצורפים"

"ומי שידו משגת יקנה מנורה של כסף" (מתוך שולחן ערוך)

חברת" הצורפים" מדווחת על עליה משמעותית בביקוש לחנוכיות בעולם:

 לייה של 15% ברכישת חנוכיות בישראל לעומת 2018, גידול של 35% בייצוא חנוכיות לחו"ל בשנת 2019

 מראש השנה נמכרו יותר מ-15 אלף חנוכיות אשר בימים אלו עושות דרכן לבתי יהודים ברחבי העולם

מזה מספר שנים שחנוכיות הכסף ומצופות כסף קונות להן מקום של כבוד בבית הישראלי- המסורתי.

כ-10,000 נמכרות במגזר הדתי-חרדי ועוד כ-5,000 חנוכיות כסף במגזר הכללי לקראת חג החנוכה.

מחירן הממוצע של חנוכיות מכסף טהור עומד על פי "הצורפים" על החל מ -1,300 שקל לחנוכיות קטנות לבין חנוכיות מהודרות ומיוחדות, שמחירן מתחיל מסכום של 5,000 ומגיע גם ל-300 אלף ש"ח לחנוכייה.

בשנתיים האחרונים יותר ויותר ישראלים רוכשים חנוכיות מכסף טהור מתוך מטרה לעצב את מסורת הבית שלהם, לרכוש פריט במראה אלגנטי, מעוצב שאינו מאבד מערכו.

"לפני החג חל גידול ניכר במכירת החנוכיות בקרב המגזר הדתי והחילוני כאחד" אומר יעקב מרדינגר, בעלים, צורף ואמן ראשי של חברת הצורפים "80% מכלל מכירת החנוכיות במהלך השנה מתבצעת לפני החג.

בחודשים האחרונים אנו חווים גידול של כ-35% בייצוא חנוכיות לחו"ל לעומת השנה שעברה, בשל הביקוש הגובר בעיקר בארה"ב ובמדינות אירופה, לחנוכיות, כלי כסף ויודאיקה.

 

יעקב מרדינגר בקרת איכות על הייצוא לחול צילום: קלאודיה

מרדינגר מוסיף "לאור הביקוש לכלי כסף ויודאיקה פתחתנו לאחרונה שלוש חנויות נוספות בניו יורק, כיום יש לנו סה"כ חמש חנויות בארה"ב, עשרה סניפים בישראל, ופעילות מתחזקת באתר האונליין של הצורפים שמקבל הזמנות מכל רחבי העולם ביניהם גם סין, רוסיה וקנדה"

הרוב מדליקים חנוכיות

על פי סקר שערכה חברת "הצורפים" למעלה מ – 90% מכלל בתי האב היהודיים מצהירים שבחזקתם חנוכייה וכ- 85% מבתי האב נוהגים להדליק את החנוכייה במהלך כל ימות החג.

בגזרת העיצוב השנה רואים מגמה בולטת, חנוכיות בעיצובים עדכניים ואופנתיים המאופיינים בקווים ישרים ונקיים, בעלות מראה קלאסי ואלגנטי, אבל עדיין רבים מחפשים את החנוכיות בעיצובים מסורתיים עם יציקות ועיטורים.

הצורפים קולקציית 2019 קרדיט ירון ויינברג

עוד על פי הסקר רוב החנוכיות החדשות נרכשות כמתנה לזוג צעיר שהתחתן או ע"י משפחות שהחליטו לשדרג את החנוכייה הקיימת לחנוכיית כסף אמיתי.

פיסת היסטוריה

חנוכיות "הצורפים" מבית דניאל נצרפות ממש באותו מקום בו החל מרד הגיבורים מבית חשמונאי.

מסופר כי באזור כפר דניאל בו שוכן היום מפעל "הצורפים", קרא מתתיהו החשמונאי "מי לה' אליי" ואסף אליו את הלוחמים היהודים שהגיעו  מכל 12 השבטים.

על פי בדיקה שנעשתה במקום ע"י  היסטוריונים הוכח כי ממש באותו מקום בו שוכן המפעל, בין מטעי הזיתים שהיו קיימים מימי קדם ושמשו את בית הבד של אזור לוד ומודיעין.

משמן הכתית שנמסק מהזיתים הראשונים של העונה היו מדליקים את מנורת בית המקדש.

חג החנוכה מציין את נס המרד, שהפך לסמל גבורת העם היהודי, ונס פח השמן שהספיק לשמונה ימים, ולזכרו הונהגה מצוות הדלקת הנרות בחנוכה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן