משולחנו של אמן חושים – סלומון 

 משולחנו של אמן חושים – סלומון 

סביר להניח שיצא לכם לשמוע על חבר או קרוב משפחה שהשתתף במופע של אמן חושים, או שאולי נכחתם במופע כזה בעצמכם. כל מי שיוצא ממופע קסום זה, אינו יכול שלא להיזכר בו שוב ושוב. התחושה היא שחודרים אל תוך המחשבות שלכם, המודעות שלכם ואתם אינכם יכולים להפריד יותר בין מציאות לדמיון. ואכן, לאמני חושים מקצועיים יש יכולות מופלאות ליצור מופע שלם של אחיזת עיניים שפשוט לא יכול להשאיר אתכם אדישים. 

איך הם עושים את זה?

אמני חושים מתאמנים במשך זמן רב על טריקים ופעלולים, על מנת שיוכלו להראות אותם לצופים. כדי לשכנע את הקהל להאמין בהם ולסחוף אותו אחריו, הם פועלים לפי כמה עקרונות. עקרונות אלה מבוססים בעיקר על "כוח ההשפעה", שלפי התיאוריה, אם נדע את סודותיו, נוכל לגרום לאנשים אחרים לעשות מה שאנחנו רוצים. מדובר, למעשה, בשישה עקרונות:

  1. הדדיות – עקרון זה אומר שאנשים נוטים להגיב למתנות. כלומר, אם חבר מביא לכם מתנה, אתם מרגישים לתת לו מתנה בחזרה. 
  2. מחויבות – אדם המתחיל דבר מה, מרגיש מחויב להתמיד בו, בייחוד אם מדובר בתהליך עמוק. 
  3. הולכים בעקבות החברה – אנשים מרגישים בטוחים יותר לעשות דברים כאשר אנשים אחרים עושים אותם. לא מאמינים? נסו את הניסוי הבא: קחו שלושה חברים טובים, עמדו באמצע מקום הומה אדם והסתכלו יחד לשמיים על נקודה מסוימת. כעבור זמן מה תבחינו בעוברי אורח המביטים אל השמים יחד אתכם. 
  4. חיבה – אנו נוטים להתחבר מטבענו לאנשים שופעי כריזמה. חיוך בזמן הנכון ובמקום הנכון עשוי לשכנע את האדם שמולנו לעשות אתנו עסקה. דרך נוספת ליצור חיבה היא להתחבר לאדם זר לחלוטין בזמן קצר, תוך הדגשת דבר מה משותף ביניכם: תחביב, חבר, עיסוק מקצועי ועוד. 
  5. סמכות – בעיקרון זה משתמש אמן החושים פעמים רבות במופע שלו. הוא מדבר בביטחון מלא ויוצר תחושה בלעדית של סמכות. הקהל יעדיף להאמין למי שהוא תופס כמקור הסמכות, גם כאשר הוא יודע שמדובר בפעלולים. 
  6. נדירות – אנשים נמשכים לתופעות מקוריות ולדברים שהם אינם יכולים להשיג. אמן החושים מראה לקהל שלו מה הוא עלול להפסיד, וכך מושך אותו בקסמיו.

האמן שמפיג את האווירה הרצינית

כל אירוע באשר הוא משדר רשמיות וחגיגיות. לקראתו אנו לובשים את מיטב בגדינו, בייחוד כאשר אנו יודעים שסביר להניח שנפגוש באירוע אנשים בלתי מוכרים. במצב זה, אמן החושים מסייע לשבור את הקרח, בכך שהוא מבצע שורה ארוכה של פעלולים, משתף בהם את הקהל וגורם לכולם לצחוק. כך למשל, באירוע של חברה גדולה ומקצועית, תוכלו לראות איך מהפנטים את הבוס שלכם, או מנחשים את מחשבותיו של עובד בכיר ומשאירים אותו פעור פה. 

אמן חושים באירוע שלכם

אסף סלומון הוא אמן חושים מקצועי ומנוסה שיודע לכבוש ולהקסים את הקהל בכל אירוע שבו הוא נוכח, מבוגרים וילדים כאחר. האירוע יכול להיות טקס בר מצווה, סיום שנה בבתי ספר או בגנים ושורה ארוכה של מופעים למבוגרים. סלומון רכש את השכלתו כאמן חושים מסדנאות, ספרים, סרטונים ועוד. מאז שראה מופע קסמים וטלפתיה בגיל 14, התחיל סלומון להתעניין בתחום ולקרוא כל חומר שהגיע לידיו, עד שהפך לקוסם המיומן ולאמן חושים בבעל שם אשר מופיע דרך קבע בערוץ 2. במופע טלפתיה מעניין, מרתק ומצחיק, משתמש סלומון באביזרים הפשוטים המוכרים לכולנו כדי להקסים – גפרורים, מטבעות, קלפים וכדומה. 

כבר תכננתם הכול לאירוע שלכם, אך חסר לכם מישהו לקטע האמנותי? פנו עכשיו לאסף סלומון והדהימו את המשתתפים שלכם במופע מרתק. 

 

צילום: אסף סלומון
צילום: אסף סלומון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן