תושבי אשקלון? יש מה לעשות בזמן הלחימה – כל האירועים החינמיים וכמעט חינמיים בירושלים עבורכם

כמידי הסלמה ודבר שכבר בשגרה ( שגרע ) עם ישראל פותח את ליבו ומזמין את תושבי הדרום לצאת להפוגה קלה עם הילדים מהאזעקות הנשמעות והבילוי המבאס בממ"דים.

ארגונים רבים עורכים פעילויות עבור לוחמי צה"ל ותושבי הדרום והבאנו לפניכם רשימה של חלק מהפעילויות המומלצות והחינמיות ( או הכמעט חינמיות ) לתושבי הדרום בלבד ( יש להצטייד בת.ז. עם ספח כתובת מגורים )

תהנו והכי חשוב לא לשכוח את מה שאומר דוד המלך בתהלים: " הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל "

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים

הגן הבוטני מזמין את התושבים להגיע וליהנות משקט ושלווה בטבע עם מגוון אטרקציות לכל המשפחה החל מהשעה 11:00 עד השעה 16:00: עמדות הסברה ברחבי החממה הטרופית, סדנת יצירה בטבע. כניסה ללא תשלום תינתן בהצגת תעודת זהות. לפרטים נוספים הגן הבוטני-026794012.

מוזיאון המדע ירושלים

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד מזמין את המשפחות לזמן איכות ושקט בתערוכות המוזיאון ובראשן התערוכה החדשה "השאלות של לאונרדו", סיורים, סדנאות והדגמות מדעיות. הכניסה חינם בהצגת ת.ז. וספח. לפרטים נוספים: מוזיאון המדע 026544888
קבוצת התיאטרון הירושלמי בבית מזיא מזמינה את התושבים ליהנות ממגוון ההצגות והמופעים המתקיימים במהלך חודש נובמבר ללא תשלום. כניסה בתיאום מראש. כל הפרטים באתר: www.tcj.org.il או 02-6244584/5

תיאטרון הקרון בירושלים

משפחות מוזמנות לזמן איכות שקט ובטוח בהצגות התיאטרון לילדים באולם הבית שבגן הפעמון, ירושלים. (מידע על מועדי ההצגות באתר התיאטרון – www.traintheater.co.il) הכניסה חינם – על בסיס מקום פנוי – בהצגת ת.ז. וספח. לפרטים נוספים: 02-5618514

מלונות ibis Jerusalem City Center ו- ibis styles

מוזמנים להתארח בשני המלונות בירושלים במחיר 599 ₪ לזוג וארוחת בוקר . המחיר לזמן מוגבל, למזמינים ישירות במוקד ההזמנות של הרשת למציגי תעודת זהות בלבד ועל בסיס מקום פנוי. טלפון להזמנות 0732228891

 

סיור בחממה הטרופית בגן הבוטני בירושלים. צילום: תום עמית
איביס סטייל ירושלים. צילום: שלומי כהן

מוזיאון מגדל דוד ירושלים

כניסה חינם עד גיל 18 לילדים מבתי הספר והמסגרות החינוכיות בהן בוטלו הלימודים על-פי הנחיות פיקוד העורף (בשעות פתיחת המוזיאון 9:00-16:00).

מוזיאון מגדל דוד בירושלים הוא הרבה יותר ממוזיאון, מגדל דוד הוא הסמל של ירושלים – סמל העוצמה, ההמשכיות והתקווה.

המצודה העתיקה והמשוחזרת להפליא ניצבת בשער יפו, בכניסה הראשית לירושלים העתיקה, בתפר שבין מערב ומזרח, בנקודת המפגש שבין העיר העתיקה וירושלים המודרנית. המצודה היא אוצר ארכיאולוגי המספר סיפור בן למעלה מ-3,000 שנות היסטוריה.

הממצאים הארכיאולוגיים במצודה היו עדים למאורעות שעיצבו את פניה של ירושלים מאז ימי מלכי יהודה המקראיים ועד ימינו.

לצד המצודה נמצא הקישלה –  מבנה מסתורי ומרשים האוצר בחובו פרקים מתולדות העיר ומזמן מסע אל הלב הפועם של ההיסטוריה שלה: חומת חזקיהו, ארמון הורדוס, הקירות העות’מאניים וסיפורו של בית המעצר הבריטי.

תצוגת הקבע של המוזיאון ממוקמת בחדרי המשמר של המצודה. התצוגה עוקבת אחר רצף התקופות ההיסטוריות של העיר, ומציגה את האירועים הבולטים בכל אחת מהן. ראשיתה בעדויות הראשונות לקיום עיר בירושלים באלף השני לפנה"ס, וסיומה בהיות ירושלים לבירת מדינת ישראל.

התצפית הפנורמית הנשקפת מראש מגדל פצאל היא התצפית היפה ביותר בירושלים – העיר העתיקה והחדשה של ירושלים, ארבעת רובעיה, שכונות העיר החדשות, הר הזיתים, הר הצופים, מדבר יהודה והרי מואב שבירדן. התצפית של מגדל דוד היא אתר חובה לכל מבקר בירושלים, אין עוד מקום בעיר שבו מונחת העיר העתיקה כולה למרגלותיכם.

דגם המצודה מלמד על תולדות המצודה ומציג את האיכויות הארכיטקטוניות המאפיינות אותה. הדגם מתאר בפירוט את מצודת ירושלים כפי שהיא היום, כולל החפיר הסובב אותה, הכניסה המפוארת וצריח המסגד הידוע בשם 'מגדל דוד'.

פריטים ארכיטקטוניים כגון אבנים, פתחים וטרסות מתוארים בפרטי פרטים, והאלמנטים הארכיאולוגיים מיוצגים על ידי טקסטורות שונות.

מיקומו של הדגם מאפשר צפייה בו בזמן בו ובמצודה עצמה. לצדו ממוקמות עמדות-שמע המספרות על תולדות המצודה בכמה שפות. דגם אלומיניום, קנה מידה 1:100 מעבדת חדשנות לצד שלל הפעילות המתקיימות במוזיאון ובמטרה לספר את סיפורה של ירושלים בצורה חדשנית ואינטראקטיבית, מגדל דוד מוביל את השימוש באמצעים דיגיטליים המעשירים את חוויית המבקרים ומציע מגוון משחקים ואפליקציות לילידים, למשפחות ולמבוגרים.

 

תצפית מגדל דוד ירושלים צילום: איתי מוניקנדם

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן