רוצים להדליק מנגל באשקלון? תבחרו אם להפרד מ730 או 20 ש"ח

בתקופת כהונתו של בני וקנין כראש עיריית אשקלון הוחלט למנוע מתושבים להדליק מנגל בכל מקום בו הם חפצים בעיר במטרה לשמור על איכות הסביבה בעקבות תלונות של מספר גורמים שטענו שהדבר הפריע להם.

 

עם זאת, מאוחר יותר התפרסמו מודעות בהם צויינו המקומות בהן ניתן להדליק מנגל ברחבי העיר, אולם מסתבר שבשנה האחרונה משום מה, כבר לא ניתן למצוא מקום בעיר בו ניתן להבעיר מנגל ללא עלות.

 

אחד התושבים שפנה למערכת אמר: " אם אני רוצה להדליק מנגל אני צריך לבחור לשלם קנס של עשרים ש"ח כניסה לפארק הלאומי כי רק שם מותר להדליק מנגל, או להדליק אותו בכל מקום אחר בעיר ואז מגיעים אלי פקחים תוך כמה דקות כאילו שמדובר בעבירה הכי חמורה בעיר ונותנים לי 730 ש"ח דו"ח ומכבים לי את המנגל".

 

עוד הוא אמר: " פקח אמר לי שאם אני רוצה להדליק מנגל באשקלון אז אני צריך ללכת לפארק הלאומי כי אסור להדליק מנגלים ברחבי העיר, אבל אני שואל – למה? למה לא מגיע לי להנות עם המשפחה בעיר שלי? מה זה הגזירות האלו?

 

הפארק הלאומי אשקלון. צילום ארכיון: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים

חברים שיש להם חצר בבית יכולים להדליק מנגל וגם אני רוצה לבלות עם הילדים ולעשות להם כיף. עד שסוף סוף יש חופש גדול וזמן עם המשפחה, למה זה צריך לעלות כל כך יקר. "

נציין שגורמים בעירייה מסרו למערכת שבעבר היו מקומות בהן ניתן היה להדליק מנגלים ברחבי העיר אולם אין להם מושג מדוע כיום אין שום רשימה מסודרת למען הציבור וכל תושב צריך לשלם קנס על בילוי משפחתי של כמה שעות.

אחד הגורמים מסר: " כשאנחנו היינו ילדים זה היה אחד הדברים הכי כיפים, הולכים עם אבא לטיילת, מדליקים מנגל כמו כולם, היו המון אנשים שעשו את זה בטיילת, וראית שם איזה אחווה ואיזה אהבת ישראל.

ההוא שכח מלח זה שכח פלפל ההוא היה צריך בצל, וכולם עוזרים אחד ככה הכרנו עוד אנשים בעיר המקסימה הזאת ולא מובן למה עכשיו זה אסור. "

אתמול פנינו לעיריית אשקלון בבקשה לקבל תגובה לדברים, אולם עד לרגע זה לא התקבלה תגובה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן