בעלי העסקים במרינה על סף קריסה כלכלית ומאשימים: ויכוח בין יזם לעירייה פוגע בנו, אין חניות והלקוחות לא באים

עורך תמר קידר הוציאה השבוע הודעה לתקשורת בשם מספר בעלי עסקים במרינה המקומית אותם היא מייצגת בתביעתם לאפשר ללקוחות המתחם לחנות את רכבם כפי שהיה נהוג בעיר עד לפני מספר חודשים.

אורחי החברה הכלכלית והעירייה המגיעים למתחם המרינה יכולים להכנס עם רכבם לשטח המתחם עצמו אך הלקוחות לא יכולים, ומנגד אין מקום חניה באזור ולכן הם בוחרים לפסוח על המתחם ולעבור ליעד הבא.

בהודעה לתקשורת שיצאה השבוע מטעם עו"ד קידר נכתב:

" עו"ד תמר קידר, באת כוח בעלי המסעדות במתחם המרינה: "סקובר", "ברסארי" ו"ניסו הדייג" לחברת נ. ג'אן בע"מ, ביום חמישי 11.7.19 הודיעה היא מטעמם, כי הימנעות חברת נ. ג'אן בע"מ מלהכשיר מקומות חנייה, במגרש 9 במרינה באשקלון, הביאה לפגיעה אנושה בעסקיהם בשל ירידה דרסטית בתנועת לקוחות אליהם.

ביום 19.2.2019 ניתן היתר בועדה המקומית לתכנון ובנייה, לחברת נ. ג'אן בע"מ להקמת מלון סוויטות בן 4 קומות מעל הקרקע ו-4 קומות מתחת לקרקע הכולל : בין היתר שטחים ציבוריים, חנויות, חדר כושר, בריכות שחיה, וחניות תת קרקעיות.

מתחם החנייה שנסגר

חברת נ. ג'אן בע"מ היתה אמורה היא להתחיל לבצע את העבודות להכשרת מקומות חנייה ציבורית לטובת מגרש 900, באשר קיומו של חניון ציבורי, הינו תכלית מועדפת על פי התוכנית המפורטת מכוחה ניתן ההיתר. כוונת מוסדות התכנון לא היתה לתת היתר ליזם אשר בפועל ימנע את הקמת קומת החנייה, אלא כי ההיתר יאפשר גם הקמת בית מלון וגם יבטיח יצירת מקומות חניה במגרש, בעצם ההתחייבות היזם לקיום והכשרת קומת חנייה לשירות באי המרינה.

ולמרות זאת, בסוף חודש פברואר 2019, החברה גידרה את המגרש ששימש שנים רבות כחניון על פי ייעודו, וישבה באפס מעש, ולא פעלה בהתאם להתחייבותה בפני הועדה המקומית, לבנות את החניון הציבורי שישרת את באי המרינה.

הכל מתוך שיקולים זרים לרבות, ניסיון להכריח את עיריית אשקלון, לאפשר לחברה לגבות חניה בתשלום, או משיקולים אחרים שאינם לוקחים בחשבון את הפגיעה הקשה בבעלי המסעדות.

בעלי המסעדות הבהירו כי יש בכך כדי לפגוע לא רק בפרנסתם, אלא בפרנסת העובדים שלהם, וכן פגיעה קשה לציבור באשקלון ולתיירות.

הם הזהירו, כי בקרוב, ובאם לא יחול שינוי דרסטי ומיידי כך שהחברה תתחיל לבצע את העבודות – הרי שהם יקרסו ויאלצו לסגור את עסקיהם.

לפיכך, הם מבקשים מבעלי החברה להתעשת ולהכיר במצוקה אליה נקלעו בעקבות מחדלי החברה.

הם מקווים כי המכתב יעורר את החברה לנסות ולהסדיר את נושא החניה באופן שיתן מענה ופתרון למצוקתם, מחוץ לכותלי בית המשפט וברוח טובה.

יחד עם זאת, ככל שעד ליום 16.7.19 לא תודיע החברה כי בכוונתה להתחיל בביצוע עבודות לבניית חניות ו/או חניון במגרש 9, או לא תציג פתרון זמני, עד לתחילת ביצוע העבודות במתחם, הרי ינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים לרשותם – לרבות פנייה לוועדה המקומית בבקשה לביטול ההיתר שניתן ו/או צו עשה ו/או תביעה כספית נזיקית לפיצויים על כל הנזקים שהחברה גרמה להם.

בעלי העסקים מודיעים כי הצעד הבא במאבק שלהם יהיה לבטל את ההיתר שניתן לחברת נ. ג'אן בע"מ בשל העובדה כי הוועדה התרשלה בזה שלא דאגה לפתרון ביניים ולא הכתיבה לוחות זמנים ואבני דרך להקמת החניון הציבורי לחברה ובכך, הן ראש העיר (שפסל את עצמו מלדון בעניין החברה מאחר והוא מקורב לבעלי החברה) והן חברי הועדה, התעלמו ממצוקתם ומהציבור.

המכתב נשלח בהעתקים לראש העיר, היועצת המשפטית, מהנדסת העיר, מנכ"ל החברה הכלכלית ומנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה. מצ"ב המכתב שנשלח – וכן דגשים מהתוכנית החלה על המגרש מכוחה ניתן ההיתר. "

מחברת ג'אן נמסר בתגובה: " אנו דוחים בשאט נפש את האמור מדובר במגרש פרטי שלעיריה ולבעלי העסקים אין שום זכות בו למעט זכות מעבר ציבורית כפי שמופיע בהיתר הבניה "

מעיריית אשקלון, נמסר בתגובה: " עיריית אשקלון תעשה ככל יכולתה על מנת להטיב עם התושבים. "

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן