סוף סוף: בקרוב – אכיפה מוגברת באשקלון מול האופניים החשמליים

בהמשך להחלטת הממשלה בנושא ולאחר אישור מועצת העיר, תחל עיריית אשקלון ביישום התקנות החדשות לבטיחות הפעלתם של אופניים עם מנוע עזר וקורקינט ממונע.

כמהלך מקדים, יוצאת העירייה בימים אלו במבצע הסברתי נרחב, הן בבתי הספר, הן בשלטי חוצות והן בפעילויות שונות של מועצת הנוער העירונית. בעירייה רואים חשיבות רבה בקמפיין זה לצורך בטיחותם של תושבי העיר והיות ומדובר בחיי אדם המונחים על הכף.

נדגיש כי בני הנוער המצולמים בקמפיין הם תושבי העיר.

בהתאם לכך, בימים אלה, מסיימים פקחי העירייה השתלמות בנושא ועם סיומה יוכלו הפקחים לאכוף את התקנות ולהגיש דו"ח למפרי החוק.

על פי התקנות החדשות: אסור לרכוב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16; רוכבים בשבילי אופניים בלבד ולא על המדרכה; רוכבים עם קסדה, מגנים, פנסים, אופניים, גלגלים ובלמים תקניים; לא מרכיבים אדם נוסף על האופניים; לא משתמשים בטלפון הנייד ובאוזניות.

ראש העיר, תומר גלאם, המשמש גם כיו"ר המטה העירוני לבטיחות בדרכים, התייחס לדברים ואמר: "אנו יוצאים בקמפיין רחב היקף על מנת להעלות למודעות את נושא החשיבות של רכיבה אחראית ובטוחה באופניים חשמליים.

להצטרפות לאחת מקבוצות עדכוני אשקלון לחצו כאן (קבוצות שקטות, מנהלים בלבד שולחים הודעות עדכונים מאשקלון - אין חפירות ) https://bit.do/eN3YV

הורים ובעיקר בני נוער חייבים לדעת שזהו כלי רכב לכל דבר, שעלול לסכן את החיים של הילדים שלנו אם לא ינהגו בו בזהירות.

מלבד המישור ההסברתי, נפעל גם במישור האכיפתי על מנת לשמור על בטיחות כלל המשתמשים בדרך, בין אם הם על האופניים החשמליים ובין אם הם הולכי רגל. זה התפקיד שלנו כרשות ולא נתפשר על כך".

יו"ר המטה העירוני לבטיחות בדרכים, רות אטיאס: "מטה הבטיחות פועל ליצירת מודעות ושינוי התנהגותי של הרוכבים והן של הנהגים כלפיהם.

האופניים החשמליים יכולים לשמש את הרוכבים כל עוד מצייתים לחוקי התנועה ורוכבים במקומות המיועדים לכך.

במהלך השנה קיימנו סדנאות והדרכות במוסדות החינוך בעזרת מתנדבי התנועה, בחודש הקרוב תתקיים הסברה מסיבית בעזרת פקחים שבהמשך יבצעו את האכיפה".

צילומים: דוברות עיריית אשקלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן