תרמית היין: קניתם קרקע בעיר היין?

בעבר פורסמו באשקלון מודעות המזמינות את הציבור להתעניין ברכישת קרקעות בחלקה הצפוני של העיר.

רבים נענו למודעות ותכננו לרכוש שטח שאמור להניב רווחים יפים על רקע הדיווחים המאסיביים בכלי התקשורת בכל הקשור להתקדמות במיזם עיר היין.

בני זוג שהגיעו לפגישה עם אחד ממוכרי הקרקעות הופתעו לגלות תוך זמן קצר שמדובר בתרמית אך בחרו להמשיך את הפגישות על מנת לתעד את המחדל; כך מוציאים מרוכשים כספים במרמה.

ראשית – למספר הטלפון שפורסם באחת המודעות עונה אישה שמסבירה בנחמדות על חשיבות רכישת הקרקע וסיכויי הרווח הגבוהים הצפויים לרוכשים.

לאחר השיחה הראשונה, נקבעה פגישה במשרד תיווך באשקלון. בפגישה האדם שהציג עצמו כמתווך אולם לא ברור אם יש לו רישיון תיווך, חוזר על דבריה של האישה משיחת הטלפון ומציג מסמכים ( על אחד המסמכים חתום גורם בכיר לשעבר בעירייה ומסביר כמה כדאי לרכוש במקום שטח, מבדיקה שנערכה עולה כי אותו גורם – קיבל תרומות מ"המתווך" ) שמעידים שמדובר בהשקעה משתלמת במיוחד והוא עוד מוסיף: " הרבה כבר קנו קרקעות, לא צריך לפרסם את זה אבל גם לצבי הנדל שהיה ח"כ יש כאן הרבה קרקעות וברור שהוא לא סתם שם כאן כסף ".

בפגישה הבאה, שכבר אמורה להביא להתקדמות משמעותית, בני הזוג מבקשים לפגוש את הבעלים של הקרקע לאחר שהבינו מה"מתווך" שהוא לא הבעלים, אולם המתווך עונה שהבעלים זקן מאוד ולא יכול להגיע לפגישה.

עד הפגישה הבאה נרשמה שיחת טלפון נוספת מהאישה עימה שוחחו בני הזוג והיא מסבירה להם שכדאי מאוד להתקדם עם העסקה כי הקרקעות "נחטפות מהר", בני הזוג עונים לה שהם מתלבטים כמה קרקעות לקנות ומוכנים לבוא לפגישה נוספת על מנת להראות רצינות ולרכוש קרקע אחת כהתחלה.

לאחר מכן, על מנת לבצע את העיסקה המתווך דורש את שהכסף יועבר אליו כשחלק מהסכום יועבר בהעברה בנקאית וחלק במזומן, והוא עוד מסביר :  " כי אם זה לא יהיה במזומן יצטרכו לדווח על זה לרשויות והמחיר יעלה וידוע לו מתוך העירייה על התכנון לגבי המקום. "

בבדיקה שערכו בני הזוג, ככל הנראה הקרקע שהוצאה להם כלל לא עמדה למכירה ויש זוגות רבים שייתכן ונפלו בתרמית, ונציין שבכל מקרה רמ"י פעלה להשיב לידי המדינה את הקרקעות החקלאיות על מנת לזרז את הקמת עיר היין.

גורם שמכיר את הפרטים אמר: כדאי להזהיר את הציבור ולהסביר שאין דבר כזה עסקאות מקרקעין במזומן. ב 100% מדובר בתרמית. מי מוכן להעביר סכום של עשרות אלפי שקלים ויותר במזומן? מקווה שאלו שהשקיעו את הכסף הם בעלי ממון רב, כי במידה והדברים נכונים, מה ששמו הלך להם לפח.

צבי הנדל מסר בתגובה: " אין לי קרקעות בעיר היין באשקלון. אם היה הייתי עשיר… "

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן