תכנית החומש של חב"ד: "מתרחבים ביחד עם העיר"

"בשנים הקרובות אנחנו מתכננים הקמת חמישה מבנים חדשים לקהילות ומוסדות ברחבי העיר" – כך הכריז שליח הרבי, רב ואב"ד קהילות חב"ד אשקלון הרב מנחם ליברמן שליט"א במהלך ההילולה השנתית שמקיימת חב"ד ביום השנה לפטירת הרבי מליובאוויטש זצ"ל. לדבריו, "אשקלון ברוך השם הולכת ומתפתחת, ואנחנו בחב"ד, כחלק בלתי נפרד מהעיר, מתרחבים ביחד איתה".

הילולת הרבי מליובאוויטש זצ"ל באשקלון התקיימה השנה באולמי דולiס בעיר, בהשתתפות מאות בני אדם. לצד רבני חב"ד ומנהלי מוסדות החינוך, השתתפו רבים בצמרת ההנהגה הרבנית,הכלכלית,והפוליטית  של העיר, בהם רבני בתי חב"ד ברחבי העיר, הרב יעקב אביטן, רב המועצה האזורית חוף אשקלון ומהדמויות הרבניות המוכרות בעיר, הממונה על החינוך הדתי חבר מועצת העיר מר עמיחי סיבוני, המשנה לראש העיר חבר מועצת העיר מר משה אטיאס, מנכ"ל עיריית קרית אונו מר חיים סופר, יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין מר אלעד דנוך.

את החסות לאירוע נתנה חברת מ.ג.ש. מיכאל עבודות בטון ופיתוח בע"מ בבעלות איש החסד מר גבי מכלוף הי"ו, מהפילנתרופים הבולטים בעיר ואחד המסייעים המרכזיים של חב"ד אשקלון ושל מיזמים רבים נוספים, שיחד עם ידידו רב בית הכנסת ע"ש קורבנות השואה הרב משה וילנקין מארגן את האירוע המיוחד, בעקביות בחמש השנים האחרונות.

ההילולה השנתית עוסקת בתורתו, הנהגתו ופעולותיו של הרבי מליובאוויטש, במרכזן "תנועת השליחות" ששמה לעצמה למטרה לדאוג לכל יהודי בכל נקודה בעולם. ברוח הזו, חב"ד אשקלון הפכה לאחד הגופים הבולטים בחיים העירוניים, היא פרוסה ב-24 קהילות ברחבי העיר ומפעילה רשת מסועפת של מוסדות חינוך, בהם בתי ספר יסודיים לבנים ולבנות, בית ספר תיכון ומכללה לבנות, ישיבה לבנים שמשלבת גם לימודים לתעודת בגרות ולמקצועות cnc וחשמל, 17 גני ילדים, מעונות יום. חב"ד אשקלון פעילה גם בתחומי הרווחה בעיר, באמצעות "מרכז החסד" ופעולות נוספות.

"כל מה שאנחנו רואים היום זה הרב ליברמן", אמר הרב אביטן וחזר לזיכרונותיו כנער בעיר, "אני זוכר לפני 40 שנה את הרב ליברמן מגיע אלינו, ילדים ונערים, מחזק אותנו בתורה ובמצוות, תפילין, שבת, דואג לנו. ברוך השם רואים היום את ההתפתחות העצומה הזו, והכול מתוך התפיסה של הרבי מליובאוויטש – ואהבת לרעך כמוך".

"כחסידי חב"ד החיים שלנו מלווים בתחושת ותודעת שליחות, דרכו של הרבי מלמדת אותנו מה המשימה בכל רגע נתון, ובכך אנו זוכים לחיות חיים שיש בהם משמעות" שיתף הממונה על החינוך הדתי עמיחי סיבוני את תחושותיו בערב ההילולא. "שמח להיות חלק אינטגרלי בליווי השוטף של פעולות ואתגרי מוסדות ובתי חב"ד באשקלון, ולעמוד לימינו של חברי וידידי היקר מנכ"ל חב"ד אשקלון הרב שמואל גרוזמן בקידום צרכי הקהילות והמוסדות, בקידום הקצאות קרקע, ומבנים ראויים לאכלס את ההתפתחות המשמעותית שכולנו חווים.

"את חב"ד לא מעניין אם הוא כן דתי, לא דתי, מניח תפילין, לא מניח תפילין, זה לא מעניין אותם. מה שמעניין אותם וחשוב להם זה לאהוב כל יהודי באשר הוא ולדרך הזו כבוד עבורי לעודד ולסייע", אמר המשנה לראש העיר משה אטיאס "אני שמח שיש לי חלק ושאני חלק מחב"ד באשקלון ושחב"ד היא חלק ממני.

חב"ד זה העניין של היהדות, של היהודי, של להיות בן אדם לפני הכול. אני רוצה להגיד לכם תודה רבה, תמשיכו להצליח, להגדיל תורה ולהגדיל את בתי חב"ד באשקלון. אנחנו בשנת 2023 וחב"ד עם כל כך הרבה סניפים בעיר, מאחל שניפגש כאן בשנה הבאה ויהיו עוד יותר סניפים, וכך הלאה וכך הלאה, עד ביאת משיח".

צילום גלריה: חיים טוויטו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן