תושבי אשקלון בסיכון מוגבר לחלות בקורונה בעקבות הזיהום? המצאים המעניינים בדו"ח שנמצא במשרד להגנת הסביבה

דו"ח מיוחד של המשרד להגנת הסביבה קובע: זיהום האוויר מעלה בצורה מדאיגה את התחלואה מקורונה.
אז למה באשקלון ממשיכים לזהם?

לאורך השנה האחרונה, מאז שנכנסה הקורונה לחיינו, מנסים חוקרים ומדענים ברחבי העולם לפצח את התנהגות הנגיף. ככל שההכרות עם הנגיף מעמיקה, כך מגיעים החוקרים לתובנות משמעותיות שמאפשרות לא רק לפתח חיסון – אלא גם להבין מה גורם לנו לחלות בקורונה.

בעקבות שורה של מחקרים שבוצעו בשנה האחרונה, כעת מתברר מדוח מיוחד של המשרד להגנת הסביבה כי חשיפה ממושכת לזיהום אוויר מגדילה באופן ניכר את הסיכוי לחלות (או חלילה למות) מקורונה.

זיהום אוויר וקורונה – איך זה משפיע על תושבי הדרום? בדו"ח שנכתב ע"י פרופסור לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, נקבע כי חשיפה לזיהום אוויר מגדילה את שיעורי התחלואה והתמותה. החשיפה לזיהום יכולה לגרום למחלות רקע דוגמת מחלות בדרכי הנשימה, הגורמות לשיעורי תחלואה ותמותה מוגברים מקורונה.

במילים אחרות, זיהום האוויר מחליש את הגוף ואת יכולתו להתמודד עם פולשים שבהם נגיף הקורונה. כיצד הנתונים שפרסם המשרד להגנת הסביבה משפיעים על הבריאות של תושבי הדרום?

פשוט מאוד: באשקלון שוכן אחד המפעלים המזהמים ביותר בישראל: תחנות הכוח הפחמית רוטנברג (מקום 3 ברשימת המפעלים המזהמים שפרסם המשרד להגנת הסביבה). מהארובות של תחנת הכוח הפחמית נפלטים באופן קבוע מזיקים ורעלנים – אותם שואפים לריאות תושבי אשקלון והסביבה.

בעקבות הדוח אנחנו יודעים שחשיפה ממושכת לרעלים אלו לא רק מגדילה את הסיכוי לחלות במגוון מחלות, אלא שהיא מגדילה גם את שיעורי התמותה ואת הסיכוי לחלות בקורונה.מה עושים? האם נגזר עלינו לנשום אוויר מזוהם?

המדינה לא הייתה צריכה לחכות לדוח של המשרד להגנת הסביבה כדי להבין עד כמה זיהום האוויר הרסני לבריאותם של תושבי הדרום. למעשה, כבר בשנת 2013 יצא לדרך בתחנות הכוח בחדרה ואשקלון פרויקט התקנת סולקנים – פילטרים שאמורים לסנן חלק ניכר מהזיהום הנפלט מהן. אך למרות שפרויקט התקנת הסולקנים בתחנת הכוח באשקלון החל לפני שנים, במשך תקופה ארוכה מעכבת חברת חשמל את השלמת הפרויקט.

ערימות הפחם בתחנת הכח

הפרויקט שהיה אמור להסתיים בשנת 2019 נדחה שוב ושוב – כשהדחייה האחרונה הזיזה את מועד סיום התקנת הסולקנים לשנת 2022.כדי להפחית את הסיכוי לחלות בקורונה לא חייבים לחכות לחיסון. אפשר כבר עכשיו להורות לחברת החשמל לעמוד בהתחייבויותיה להתקין את הסולקנים בתחנת הכוח באשקלון. בדיוק בשביל זה בחרנו ראש עיר ונבחרי ציבור. מה הם עושים כדי להגן עלינו מפני האוויר המזוהם ותחלואת הקורונה?

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן