תושב יטא ליד חברון התחזה לאחר ונעצר באשקלון בזכות עירנות הורים

הורים רבים כבר הזהירו את הילדים שלהם מפניות של זרים, בעיקר בתקופה האחרונה בה אשקלון הפכה לעיר מקלט עבור מסתננים רבים.

השבוע, וכמעט מבלי שאיש יידע, תושבים שלא נפרסם את שמם, הזעיקו את השוטרים לאחד הרחובות בעיר אשקלון בשעת ערב מוקדמת יחסית, שם זיהו אדם חשוד.

השוטרים שהגיעו למקום, הצליחו לעצור את האיש שככל הנראה הספיק להפרד מחבריו שנעלמו מהמקום, וכשביקשו ממנו שיזדהה התברר במי מדובר.

האיש, תושב הכפר יטא שליד חברון, כפר שידוע בעבר ובהווה כמקום ממנו יוצאים גם מחבלים, ניסה להשמתמש מול השוטרים בזהות בדויה, עם מספר ת"ז מזוייף ואפילו אחז ברשותו תעודה מזהה מזוייפת.

לא ברור מאיפה קיבל את התדרוך או הרעיון להציג זהות מזוייפת, אולם השוטרים היו חכמים מספיק בשביל להבין שמדובר בתרמית ועצרו את האיש במקום.

בחקירתו התברר כאמור כי הוא תושב הכפר יטא, ונמצא באשקלון באופן בלתי חוקי. אתמול הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום אשקלון, לצד אזהרות לפיהן הוא עתיד לקבל עונש מאסר.

נציין שעירנות התושבים הצליחה הפעם להביא למעצרו של השב"ח אך על פי ההערכות עדיין מסתובבים בעיר כמויות גדולות של שוהים בלתי חוקיים, ולא רק באתרי הבנייה.

הנה לפניכם מספר עצות בנושא הסברה לילדים כיצד להזהר מאנשים זרים ברחובות

הסבר לילדים להיזהר מאנשים זרים ברחובות הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לעשות כהורים. ילדים הם פגיעים במיוחד, והם לא תמיד יודעים לזהות סימנים של סכנה.

חשוב להסביר לילדים את המושג "אדם זר". אדם זר הוא מישהו שאתה לא מכיר, גם אם הוא נראה ידידותי. ילדים צריכים לדעת שלא משנה כמה מישהו נראה ידידותי, אם הם לא מכירים אותו, הם לא צריכים לדבר איתו או ללכת איתו לשום מקום.

חשוב גם להסביר לילדים מה הם יכולים לעשות אם מישהו זר מנסה לדבר איתם. ילדים צריכים לדעת שאם מישהו זר מנסה לדבר איתם, הם צריכים לומר "לא" ולברוח. הם לא צריכים לסמוך על מישהו זר, גם אם הוא אומר שהוא חבר של ההורים שלהם.

הנה כמה טיפים להסבר לילדים להיזהר מאנשים זרים ברחובות:

  • התחילו בגיל צעיר. ילדים צריכים להבין את המושג "אדם זר" כבר מגיל צעיר.
  • השתמשו בשפה פשוטה וברורה. אל תשתמשו במונחים משפטיים מורכבים או במושגים שילדים לא מכירים.
  • השתמשו בסיפורים או בדוגמאות מהחיים האמיתיים. סיפורים ודוגמאות יכולים לעזור לילדים להבין את המסר שלכם.
  • הדגישו את החשיבות של ביטחון עצמי. ילדים צריכים לדעת שהם יכולים לסמוך על האינטואיציה שלהם. אם הם מרגישים לא בנוח עם מישהו, הם צריכים לבטוח בעצמם ולברוח.

הנה כמה דוגמאות לשיחות שאתם יכולים לנהל עם הילדים שלכם:

  • "יש אנשים טובים בעולם, אבל יש גם אנשים רעים. אנשים רעים יכולים לעשות דברים לא טובים לילדים. לכן, חשוב להיות זהירים עם אנשים זרים."
  • "אם מישהו זר מנסה לדבר איתך, אתה צריך לומר 'לא' ולברוח. אל תפחד. אתה יכול לרוץ הביתה, או לחפש מישהו שאתה מכיר."
  • "אם מישהו זר אומר שהוא חבר של ההורים שלך, אתה עדיין צריך להיות זהיר. אתה צריך לבדוק עם ההורים שלך לפני שאתה הולך איתו לשום מקום."

חשוב לזכור שהסבר לילדים להיזהר מאנשים זרים הוא רק חלק מהעניין. אתם צריכים גם להיות דוגמה אישית. אם אתם לא מרגישים בנוח לדבר עם זרים, ייתכן מאוד שזה ישפיע גם על הילדים להתרחק מאנשים זרים.

צילום אילוסטרציה, ארכיון: דוברות משטרת ישראל

תגובה אחת

  1. לא פלא צומת אשקלון בכל יום מלאה באלפי ערבים שב"חים מחפשי עבודה , וקל להגיע גם מכפרים מיהודה, והיו כאלה שחזרו באוטובוס מת"א וירדו בעיר המשיכו לטייל באשקלון. לדעתי המשטרה צריכה להעיף את כל השחורים והשב"חים מאיזור העוני ולנקות את העיר . שם זה הארלם. לעשות פינוי בינוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן