תושבי העיר ישלמו על הרשלנות? מחדל ההצפות: חברת הביטוח הגדולה לא קנתה את הסיפורים על "שבר ענן" ותובעת את עיריית אשקלון

אחרי סיפורים רבים על כמות מים גדולה בו זמנית, "שבר ענן" ותירוצים נוספים שנועדו לכסות על הרשלנות בטיפול בתשתיות ברחבי העיר, שלב התביעות נגד העירייה מצד התושבים כבר החל מזמן וכעת גם חברת הביטוח הגדולה מצטרפת ותובעת את עיריית אשקלון על המחדל.

כזכור, חניות רבות, רכבים, כבישים ובתים הוצפו במהלך הגשמים בעיר, ובעירייה במקום להודות ברשלנות ולדאוג לתיקון מיידי בחרו להאשים את מזג האויר, למרות שהתחזיות הצביעו מראש על גשמים צפויים ברחבי אשקלון.

תושבים רבים זעמו על אופן הטיפול של הנהלת העירייה בהצפות ובהכנות לחורף ולא האמינו לדברים שיצאו מדוברות העירייה לפיהם מדובר היה בכמות גשים גדולה שלא ניתן היה להתכונן אליה מראש.

עם זאת, השנה, על אף כמות הגשמים הגדולה והסערות, לא נרשמו תקלות כמו בשנה שעברה והשנה שקדמה לה מאחר ובעירייה נערכו מראש ופעלו לניקוי תשתיות הניקוז לצד שיפור המערכות העירוניות וכמעט ולא היו נזקים.

בתביעה, שהוגשה על ידי חברת הביטוח 'הפניקס', נכתב כי בעיית ניקוז במערכת הניקוז העירונית גרמה להצפות בתקופת הגשמים, וייחסו את התקלה ישירות לעיריית אשקלון שכעת נתבעת בעשרות אלפי שקלים ובמידה והעירייה תפסיד במשפט הכסף יצא מקופת היישר לחברת הביטוח ומשם לתושבים שנפגעו.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " התביעה טרם התקבלה בעירייה. מכל מקום, עיריית אשקלון אינה מנהלת תביעות באמצעות התקשרות, ותגובתה תוגש במידת הצורך לבית המשפט".

צילום ארכיון: מייק אטדגי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן