22 נפגעים בתאונות דרכים בעשור האחרון: בטיחות בדרכים באשקלון?

צילום: עמותת אור ירוק.

22 נפגעים בתאונות רוכבי אופניים באשקלון בעשור האחרון

נתוני עמותת "אור ירוק" חושפים תמונת מצב מדאיגה על פגיעות רוכבי אופניים בתאונות דרכים בשנים האחרונות. בעשור האחרון (2015-2024), נהרגו 115 רוכבי אופניים רגילים בתאונות דרכים בישראל, 12 הרוגים בממוצע מדי שנה – הרוג אחד מדי חודש.

תאונות בעיר אשקלון

באשקלון נפגעו בעשור האחרון 22 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, מתוכם שלושה נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה. בשנת 2024 נפגע בעיר רוכב אופניים אחד. למרות שהמספרים עשויים להיראות קטנים, כל מקרה כזה מהווה טרגדיה אישית ומשפחתית.

השוואה לערים אחרות: בערים גדולות כמו תל אביב-יפו וירושלים, המספרים גבוהים יותר. בתל אביב-יפו, העיר המובילה בפגיעות רוכבי אופניים, נפגעו בעשור האחרון 542 רוכבים – תשעה מהם נהרגו ו-125 נפצעו קשה. בירושלים, נפגעו 130 רוכבים, מתוכם ארבעה נהרגו ו-48 נפצעו קשה.

עו"ד יניב יעקב: "השקעה בתשתיות בטיחותיות לרוכבים היא הכרחית "

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מדגיש: "נתוני הנפגעים בתאונות אופניים רגילים עדיין גבוהים וזאת למרות שרבים בוחרים לרכוב על כלים חשמליים. מספר הנפגעים גבוה בשל היעדר תשתיות בטיחות אשר תספק תנאי רכיבה בטוחים לרוכבים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא מגינים על הרוכבים. מחסור בשבילים מופרדים גורם לחשש גדול מרכיבה ושימוש יומיומי באופניים. השקעה בתשתיות בטיחותיות לרוכבים היא הכרחית להפחתת מספר התאונות ולעידוד השימוש באופניים כאמצעי תחבורה ירוק ובריא. חייבים לקדם סלילת רשת שבילי אופניים ארצית והפרדתן מנתיבי כלי הרכב המנועיים כדי לעודד יותר ויותר לעשות שימוש יומיומי באופניים. רק כך נוכל למנוע את הרוכב ההרוג הבא".

תשתיות מצילות חיים

מומחים מצביעים על מספר פתרונות מרכזיים לשיפור בטיחות הרוכבים:

  • שבילים מופרדים: כיף ממש לרכב על אופניים אבל חייב לדאוג להפרדה פיזית בין נתיבי רכיבה לנתיבי רכבים וזה עשוי להפחית משמעותית את הסיכון לתאונות.
  • תאורה משופרת: שיפור התאורה בשעות החשכה מגביר את נראות הרוכבים.
  • מיתון תנועה: הקמת מעגלי תנועה וצמתים בטוחים יותר.
  • ציוד מגן וביגוד זוהר: שימוש בקסדות, מחזירי אור ותאורה אקטיבית מעלה את בטיחות הרוכבים.

סיפור מקרה – גיא תימור ז"ל

הדיון על בטיחות הרוכבים אינו תיאורטי בלבד. המקרה הטרגי של גיא תימור ז"ל, שנדרס למוות במהלך אימון בוקר ליד צומת נהורה, ממחיש את חומרת הבעיה. תימור, ספורטאי מבטיח, נהרג על ידי נהג ללא רישיון שנהג תחת השפעת סמים ואלכוהול.

נתוני ההיפגעות משקפים את הצורך המיידי בשיפור התשתיות והמודעות לרוכבי האופניים. לצד הפעילות העירונית והלאומית, חשוב גם שכל רוכב יקפיד על רכיבה בטוחה, הכוללת שימוש בקסדה וביגוד מתאים, ותכנון מסלול רכיבה בטוח.

עד 892,152 ש"ח: מענקי סיוע לרוכשי דירה ראשונה שאתם חייבים להכיר

אילו פתרונות יכולים לשפר את הבטיחות רוכבי האופניים? צילום: עמותת אור ירוק.
אילו פתרונות יכולים לשפר את הבטיחות רוכבי האופניים?
צילום: עמותת אור ירוק.
צילום: עמותת אור ירוק.
צילום: עמותת אור ירוק.
צילום: עמותת אור ירוק.
צילום: עמותת אור ירוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן